Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kuvien palautus alustetulta kortilta

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana miiru, 21 Lokakuu 2008.

1. miiru

miiru

53
    0
    0
    Mokasin ja alustin kortin, joka oli taynna tallentamattomia kuvia. Sen lisaksi viela kuvasin kortin tayteen ennen kuin tajusin tilanteen. Koetin palauttaa kuvia netista ladattavalla Smart recovery -ohjelmalla, mutta se ei saanut palautettua alustettuja kuvia. Onko mitaan keinoa yrittaa saada kuvia takaisin? Mahtaisiko kameraliikkeessa tms. vierailu auttaa?

2. Jeresalem

Jeresalem Member

35
    0
    6
    Vs: Kuvien palautus alustetulta kortilta

Taitaa olla aika vaikea palauttaa enää ylikirjoituksen jälkeen. Onhan niitä "ammattilaisia", kuten ibas, jotka saattavat onnistua palauttamaan myös tilanteessasi. Maksaa kuitenkin maltaita.

3. Niko

Niko Active Member

869
    118
    43
  4. Jeresalem

Jeresalem Member

35
    0
    6

Yep, alustetulta onnistunee helpostikin. Ylikirjoitettu on taas toinen asia.

5. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36

en muista oliko nimenomaan tuo softa, vai joku muu, millä mies pelasti kuviani kerran.. taisi olla kuitenkin maksullinen, missä oli tryout-aika, kun jollain ilmaisella ei onnistunut.. kortille oli jonkun verran kuvattu myös päälle, mutta osa kuvista oli pelastettavissa. tuo päällekuvaus taisi häiritä sitä ilmaissoftaa..

enmämuista, siitä on niin kauan..

6. Vs: Kuvien palautus alustetulta kortilta

RescuePro:lla olen minä kuvia palautellut. On vain maksullinen softa. Silloin toimi kyllä ja löysi kaikenlaisia vanhoja kuvia.

7. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

RescuePro on hyvä, mutta tuskin sekään ihmeisiin pystyy, jos kerran kortti on formatoinnin jälkeen kuvattu TÄYTEEN?!

8. Vs: Kuvien palautus alustetulta kortilta

;D

9. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36

täh? kirjotinko mä jotenki hassusti?  ;D

10. Vs: Kuvien palautus alustetulta kortilta

Mulla on rescue pro läppärillä ja tsekkasin sen valikon. vaihtoehdot on # kuvattu päälle/Light Scan  ja # formatoitu ja kuvattu päälle/Full-deep scan. Näyttää siltä että Rescue Pro pystyy nuo sinun formatoidut ja uudelleenkuvatut kuvasi sieltä alta pelastamaan.

11. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Kokeile itse ja kerro sitten.

EDIT: tai miiru kokeilee. Tällä useinkin kysellään apua ongelmiin, mutta ei koskaan viitsitä kertoa kuinka kävi?

12. Vs: Kuvien palautus alustetulta kortilta

Mä sain ainakin Rescue prolla kuvia kaiveltua esiin vaikka oli formatoitu ja kuvailtu lisää kortille. Toki kortilla oli kokoa niin, ettei se ihan täynnä ollut kummallakaan kerralla.

13. Vs: Kuvien palautus alustetulta kortilta

Pitäskö mun joka ongelmatilanteessa kaivaa kamat esiin ja tehdä asiat päin Peetä ja sitten ehdotella itselleni että näin tästä selvitään...
    "kertaus on opintojen äiti ??" No joo, kyllä kai...