Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Negatiivien skannaus ja käsittely koneella.

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Peidu, 14 Elokuu 2013.

1. Peidu

Peidu

174
    0
    0
    Mä nyt kysyn :)
    Oon tovin nyt kuvaillu filmille digin ohella. Negatiivit skannaan koneelle ja käsittelen Lightroom 4. Eilen sitten kokeilin skannausta siten, että skannasin positiivina negatiivin sijaan ja sitten Lightroomissa käänsin käyrät ylösalaisin. Säätimet käänty myös sitten vastakkain, ymmärrettävästi.
    Tää nyt sitten herätti liudan kysymyksiä. Miten se kannattaisi tehdä, miten eroaa, hyödyt ja haitat?
    On myös vähän hankalaa kysyä, kun ei oikein tiedä mitä kysyä. Eikä oikein myöskään osaa etsiä, kun ei ole varma mitä etsiä. Mut varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan?

2. einarix

einarix

4
    0
    0
    Vs: Negatiivien skannaus ja käsittely koneella.

ei ole vastausta sulle vain lisää kysymyksiä aiheeseen, eli mitenkä tuo skannaus negoista tapahtuu kun mulla olisi satoja seitkytluvun negoja jotka olisi kiva saada koneelle kuviksi.lightroom 5 löytyy ja 7kk vanha monitoimi tulostin tälläkertaa merkkiä brother ja wintoosa on kasi

3. Vs: Negatiivien skannaus ja käsittely koneella.

Jos puhut mustavalkoisesta niin siitä vaan.
    Jos taas oranssimaskivärinegasta, niin ymmärrettävästi metodi ei toimi suoraan.