Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canonin (super)laajikset

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Tinttara, 19 Kesäkuu 2006.

    Hakusessa on siis Canonin filkkarungolle soveltuva objektiivi, joka olisi polttoväliltään sellainen, että se olisi laajis myös vajaan kennon digirungossakin. Lyhin tarkennusetäisyys saisi olla alle puoli metriä ja valovoima ei tietysti ole pahitteeksi, joskaan ei tärkein kriteeri. Kalansilmät eivät kiinnosta ja uutena ostettaessa budjetti on max. 500 euroa. Nämä kiinnostavat erityisesti:

    Sigma EX F3.5-4.5/15-30 DG
    Sigma EX 20mm F/1.8 RF DG
    Canon EF 20mm F2.8 USM

    Laitoin ilmoituksen tuonne Ostetaan-osastollekin, tarjoukset ovat enemmän kuin tervetulleita mikäli joku noista lojuu tarpeettomana kaappisi perällä! :)

    Kokemuksia, ajatuksia, vinkkejä?
     
  1. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Itse joudun kuvata tuolla lasilla ja jos minä saisin päättää niin mieluusti heittäisin lasin seinään. Tarkentaa hitaasti ja epävarmasti (ja silloin kun tarkentaa niin kaikki kuulevat sen varmasti), vääristää reilusti (1.6x rungollakin -- en edes uskalla kuvitella kuinka huono tuo olisi vääristymissä kinorungolla), reunat suttua ellei himmennä about f8 tienoille. Älä osta tuota...osta mieluummin vaikka joku kiinteä.
     
  2. hymio

    hymio Member

    323
    0
    16
    "Lähes ammattitason, valovoimainen objektiivi.Hyvä piirto ja värien toisto vaikeissakin olosuhteissa." @ objektiivi.info

    ainakin joku tykkää. =)
     
  3. ainahan joku tykkää.
    sitten on niitä jotka papukaijana toistelevat lukemaansa.
     
  4. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Näköjään :) Itse kävin vasta valokuvausliikkeessä ja kun myyjä huomasi tuon lasin, niin kysyi ekana, että "tarkentaako hyvin?" ja siihen päälle virnuileva ilme... ;)
    "valovoimainen objektiivi". Heh, jos 3,5-4.5 on yhtäkuin "valovoimainen" niin pitäähän tuo sitten paikkaansa. :)