Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana ts, 4 Tammikuu 2009.

  1. ts

    ts Member

    771
    0
    16
    Minkä valmistajan tarvikeakkuja olette käyttäneet 1D:ssä tai uudemmissa vastaavissa? Suomessakin näyttää olevan myynnissä melko monenlaisia, joten suosituksia tai haukkuja olisi hyvä kuulla.

    Canonin originaaleja ei viitsisi ostaa uutena, kun maksavat melkein samanverran kuin kamera.
     
  2. Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Haukkuja ainakin digitarvikkeen tarvikeakulle. Noin puolet orgisversioon verrattuna oli kesto, voi olla tietysti laatuvaihtelua? Telefoto muistaakseni myy olikohan se dörrin? akkuja, semmosta ehkä kokeilisin.
     
  3. ts

    ts Member

    771
    0
    16
    Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Ei löytynyt 1D:lle Dörrin akkua. Laitan muutaman vaihtoehdon, joista olisi kiva saada kommentteja.

    http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... ts_id=1483"]http://www.akkunetti.fi/product_info.php?products_id=1483
    http://www.jt-net.fi/product_details.php?p=464
    http://www.koppimopo.com/product_info.p ... cts_id=677"]http://www.koppimopo.com/product_info.php?products_id=677

    Tuosta Ansmannista horseman jo kommentoikin omassa Ds:n myyntiketjussa, että ei ole välttämättä kannattava ostos.
     
  4. Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Saksasta tuli aikoinaan tilattua Quenoxin akkuja, ne oli ihan hyviä ja laadukkaita. Maksavat 39,99e/kpl enjoyyourcamera.comissa. Vielä jos olisi ko. akkuja käyttävä kamera niin tilaisin ainakin testiksi noita akkunetin halvimpia :)
     
  5. ts

    ts Member

    771
    0
    16
    Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Sitä mieltä minäkin vähän alan olla, että kokeilen noita halvimpia. Saapanhan ainakin reppuun painoa, jos ei pidä virtaa ;)
     
  6. Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Tilasin Digitarvikkeesta akun 1DmkIII:een. Kertalataus ja toimi, toisen kerran jälkeen rupes olemaan jotain ihme kosketushäikkiä. Taidan pistää takaisin ja sanoa, että vaihtavat Canonin alkuperäiseen sen.  ???
     
  7. Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Kyllä mä Insmattia suosittelen. Hyvin on toiminu 300D:hen ja Jvc videokameraan sopivat. Tossa videokamerassa jopa paremmin ku Jvc alkuperpäiset akut. Ja kaiken lisäksi suomalainen firma.
     
  8. Lastu

    Lastu

    595
    0
    0
    Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Itse tilasin Mark II:n akun akkunetistä, ja siihen olin kyllä tyytyväinen.
     
  9. _Petteri_

    _Petteri_ Member

    345
    0
    16
    Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Sama täällä, mulla on noita Quenoxeja aktivikäytössä D200:ssa kolme kappaletta ja ovat hyviä. Oikein on kullatut liittimetkin - Nikonin omassa ei muuten ollut!
     
  10. mzus

    mzus

    48
    0
    0
    Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Itsellä kun veti alkuperäiset 1Ds:n akut viimeisiä niin tilasin Ansmannilta akun, hitusen enemmän varausta ja toimineet moitteettomasti. Ensinmäisen tilasin koppimopon nettikaupasta (toimitus oli hävyttömän hidasta!) ja toisen ostin ebaysta.
     
  11. riihijan

    riihijan Member

    117
    0
    16
    Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Itsellä MKIII:ssa
    2kpl Canonin omaa ja 1kpl akkunetin akku.
    Enpä ole eroa huomannut.
     
  12. Lyg

    Lyg

    29
    0
    0
    Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Sitä samaa, oikein toimiva kapistus. Canonin omaan akkuun en uskalla verrata kun on sen verta kehnossa kunnossa.,
     
  13. Lastu

    Lastu

    595
    0
    0
    Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Kestoltaan oli samaa luokkaa, ellei parempikin kuin Canonin orkkis uutena. Ei ehkä istunut akkutilassa ihan niin tiiviisti kuin alkuperäinen, mutta hyvin kuitenkin. Ehti olla omassa käytössä reilusti yli vuoden, eikä mitään moitittavaa. Luullakseni uusikin omistaja paukuttelee edelleen samoilla akuilla.
     
  14. Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Pakko avautua. Hommasin Insmatin akun jt-netistä klassiseen yksideehen ja palvelu + toimitus oli erinomaista, mutta itse akku ei.

    Akun päästä (sisäpuolelta) löytyvä salpa, joka lukitsee akun paikoilleen vääntyi käyttökelvottomaksi jo muutaman kerran jälkeen. Akun saa pois ja paikoilleen, mutta ei tarpeeksi tukevasti kontakteja vasten. Kamera sammuilee omia aikojaan ja herää taas kun akkua painaa sisäänpäin.

    Akkunetin edullisimmat olleet käytössä jo vuoden ilman mitään ongelmia.
     
  15. uusitupa

    uusitupa Member

    32
    0
    6
    Vs: Canonin 1D:n ja kumppaneiden tarvikeakut

    Valmistajista minulla ei yleensä ole hajuakaan, ei edes valmistusmaasta tai mahdollisesta lapsityövoiman käytöstä yms. Ostospaikkana minä olen käyttänyt liittotasavaltalaista kunkkua: Akku-King der Akkuprofi: schnelle & sichere Lieferung!
    ja tilannut muutakin kohtuuhintaista krääsää kuin akkuja. Toimitukset pelaavat hyvin. Sen verran olen ollut fiksu, että en ole odottanutkaan kymppihintaluokan akkujen olevan mitään huippua. Olen tilannut tyyliin 'viisi kutakin' ja huomannut erän sisällä valtavia vaihteluita. Osa on kestanyt vuosia, osa on 'sulanut' parilla ensimmäisellä latauksella. Ovat kuitenkin olleet keskimäärin edullisia.

    Löytyipä akkuja jopa miltei kymmenen vuotta vanhaan museodigi-Canoniinikin!