Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Miia, 23 Heinäkuu 2012.

  1. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu 2019
  2. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Hyvä kun täsmensit kertomani;-))
     
  3. digikuva81

    digikuva81 Member

    515
    10
    18
    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Tais olla ihan läppä?
    Product Specification
    FLASH
    HotShoe/ PC Terminal
    Yes/ No
    http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_M/#p-specification13

    Salamakenkään saat:
    Canon Speedlites (90EX, 220EX, 270EX, 270EX II, 320EX, 420EX, 430EX, 430EX II, 550EX, 580EX, 580EX II, 600EX, 600EX-RT, Macro-Ring-Lite, MR-14EX, Macro Twin Lite MT-24EX, Speedlite Transmitter ST-E2, Speedlite Transmitter ST-E3-RT)

    Taisit kuitenkin tarkoittaa juuri PC-salamaliitäntää?
     
  4. Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Omasta puolestani en usko hetkeäkään, etteikö Canonilla tiedettäisi mitä ollaan tekemässä. Vaikka Suomi on melkoinen Canonlandia ollutkin ja itsekin olen saanut olla sitä sellaiseksi tekemässä, on meillä keskimäärin aika hatara käsitys siitä, että muitakin merkkejä ja malleja myydään pallon eri kolkilla monenlaisista lähtökohdista käsin.

    Totta kai kännyköillä otetaan enimmät kuvat - onhan se toinen niistä teknisistä laitteista, joita melkeinpä jokainen kantaa aina mukana (toisena voi pitää toistaiseksi kelloa). Känny ei siis ole vain Canonin päänsärky tässä tapauksessa, vaan tilanne koskee kaikkia kameranvalmistajia.

    Itse näen Canonin uutuuden nopeakäyttöisenä reissukamera. Mukana tarjottava pannukakku tarjoaa siihen tarkoitukseen juuri sopivan kuvakulman, pieni koko on aina mukava piirre ja valikkoihin kätketyt toiminnot eivät juuri vauhtia hidasta, jos haluaa käyttää itselleen sopivia esivalintoja ja käyttäjämuistipaikkoja.
     
  5. J.A.K.

    J.A.K. Active Member

    2 581
    22
    38
    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Mikä estää laittamasta elektronista etsintä HDMI liittimeen? Se liitin löytyy tästä Canonista.

    http://www.bandpro.com/products/new-pro ... eroid.html"]http://www.bandpro.com/products/new-products-and-specials/131-newhdmielectronicviewfinderfromcineroid.html

    http://www.bandpro.com/images/stories/P ... ure_bp.pdf"]http://www.bandpro.com/images/stories/PDF/CineroidEVF_Brochure_bp.pdf

    Esimerkin etsin on ehkä kooltaa ehkä turhan suuri taskukameraan (?), mutta jospa joku kiinnostuisi tekemään siromman version.

    jk
     
  6. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu 2019
  7. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Iso klyyvari on usein tiellä, mutta nyt löytyi sillekin käyttöä ;-))
     
  8. Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Pokkarietsimet on vitun syvältä.
     
  9. maksy

    maksy

    145
    0
    0
    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Hyvä etsin on yksi todella tärkeä osa kameraa. Mutta kukapa osaa sanoa, missä menee se breakpoint etsimen koon ja laadun kanssa? Mikäli käyttää laseja niin asia on ilmeisesti vieläkin isompi (itsellä ei laseja ole).
     
  10. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu 2019
  11. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Jokainen (huonokin) kokeilemani videoetsin on ollut parempi kuin ei etsintä. Toisaalta yksikään niistä ei ole ollut hyvän optisen etsimen veroinen.

    Erlliset rungon päälle kiinnitettävät etsimet on syvältä.
     
  12. jarski

    jarski Member

    282
    0
    16
    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    :)

    kunhan asiakas ei mene kyselemään tyhmiä, kuten että saako vastaavaa Canonin järkkäreille.
     
  13. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Mulle antiikkioptiikat on yhdentekeviä, oon myynyt kaikki aikanaan pois enkä niitä enää hankkimaan.
     
  14. jarski

    jarski Member

    282
    0
    16
    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    joo ei epäilystäkään. Canonin vanha synti orpouttaa FD-järjestelmä vaan huvittavasti pomppaa esiin milloin missäkin yhteydessä :)
     
  15. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu 2019
  16. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Kameran kuljettamisen kannalta. Tämän luokan kamerathan kulkevat tyypillisesti jossain kassinpohjalla (jos eibvät ole esillä). Erilliset ulokkeet eivät ole silloin hyvä juttu, 20% suuremmasta koosta taas ei ole mitään haittaa. Siksi integroitu etsin.
     
  17. Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Mutta eikö ole kuitenkin kiva, että ne eivät ole vitun syvältä? Olen kyllä toisaalta käyttänyt tällaista syvältä-etsintä XZ-1:n kanssa, joka on pokkari, ja silloinhan etsinkin ilmeisesti muuttuu vitun syvältä -etsimeksi? Olen yhtä ymmälläni kuin sinäkin.
    -p-H
     
  18. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu 2019
  19. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Kyllä toi E-PL2 meillä tosiaan pyörii käytössä ilman etsintä. Se on sen kameran "olemus". Kukaan tuota kameraa ei varsinaisesti omanaan pidä, mutta sillä räpsitään kaikenlaista arkipäivän käyttökuvaa. Varmaan etsimen käytöarvoa tuumisi toisella tavalla jos alkaisi kuvata E-PL2:lla vakavammin.

    Potkalle. Voihan sen v-sanallakin sanoa jos haluaa. Itse en kokenut tarpeelliseksi. Minua vituttaa enemmän tämä ikänäkö kuin mitkään kameratekniikan kummallisuudet.
     
  20. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Canonilta Pokkarikokoinen järkkäri ja uusia putkia.

    Mulla sattui ikänäköongelmat siihenaikaan kun ostin C 20D:n. Mitään ei tahtonut takanäytöstä nähdä ilman laseja..ja lasit päässä ei voinut kuvata. Apuun tuli 30D joka oli huima harppaus kaikinpuolin, mm.välttämätön RGB-histogrammi.

    Sitten näkö muuttui senverran että moniteholasien hankinta tuli ajankohtaiseksi, ja kyllähän elämä helpottui kun loppui lasien vekslaaminen. Nyt 20D on aktiiviharrastuskäytössä ja homma sujuu hienosti.

    Ikänäköiselle nuo ojo-järkkärit eivät kovin hääppösiä ole.