Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canonilta 6D

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana jake83, 17 Syyskuu 2012.

  1. Est

    Est Well-Known Member

    17 343
    1 857
    113
  2. Vs: Canonilta 6D

    Tuon kameran haluan,lopetin lauantaina dokaamisen ja ny taidan lopettaa polttamisen ja pistää ne rahat säästöön et saan joskus tuon hankittua.
     
  3. Vs: Canonilta 6D

    Kannattaa lopettaa vaikka ei kameraa ostaisikaan ;D
     
  4. Vs: Canonilta 6D

    Ei,se on pakkohankinta,tein just päässäni budjetointia et jos myisin 30D rungon ja Tamronin70-300mm lasin ja HD Videokameran niin niistä tulis jo joku 500-700euroa.
     
  5. jarski

    jarski Member

    282
    0
    16
    Vs: Canonilta 6D

    hienoa että täyskennot yleistyvät halvempiin ja kevyempiin kameraluokkiin. crop factorien laskeminen ja niillä spekulointi on hatuttanut viimeiset 6 vuotta. pidempään kuvanneilla varmaan kauemminkin.
     
  6. Vs: Canonilta 6D

    Aika jännää, että kun Nikon julkaisi 600D:n niin löytyi parin päivän viiveellä Canoniltakin aika sopiva vastine.

    Joskus 2000-luvun alussa kun digijärkät alkoivat pikkuhiljaa yleistymään, kuvittelin kroppikennon oleva nopasti ohimenevä juttu ja että vähintään kinoruutukenno on järkissä muutamassa vuodessa. No, vähän hitaampaa tämä on ollut.

    Toki kuvanlaatu on parantunu jne mutta kyllä se isompi kenno aina mukavampi olisi.
    Nyt vaan en halua enää peiliä ja prismaa järkkääni. Vaikee ihminen olen.
    :)
     
  7. Vs: Canonilta 6D

    Helppo nakki. Leica M siis on just sulle.
     
  8. Vs: Canonilta 6D

    Niin mää tos pohtisin et toi 6D olis kyl aika pähee,siihen vaan sais säästää aika pitkään jos säästäis satkun kuussa,pohdinkin et jos ensin säästäs 5D Markku ykköseen tai kakkoseen ja joskus parinvuoden päästä hankkis ton 6D mallin.
    5D malliahan saa halvimmillaan reiluun viiteensataan ja se vois lopputtenlopuks olla parempi kamera tutustua täyskennosiin.
     
  9. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Canonilta 6D

    Onhan 5D mkII nyt sentään parempi kamera. Eikös noita saa käytettynä vähän yli tonnilla.

    6D:n sulkimellekaan ei luvata kuin 100 000 laukausta. Kantsii ottaa huomioon. Käytetyllä 5D mkII voi olla enemmän käyttöikää edessään.
     
  10. Vs: Canonilta 6D

    nomad: riippuu kaiketi kuinka paljon kuvaa. Mulla tahti on max. 3000-5000 valotusta vuodessa, joten se ei ratkaise.
    Paha tosin on sanoa mitään 5D mark IIsta, koska olen kuvannut vain 5Dllä ja se ei ollut minua varten...
     
  11. Vs: Canonilta 6D

    Niin pojat ajatus on että täyskennonen olis studio ja muissa ahtaan paikankuvauksissa ja 40D ulkona ja vapaa-ajan kuvaamisessa.

    Toki sitä ulkonakin toki käyttäs mut pääasiassa töissä.
     
  12. Vs: Canonilta 6D

    Kyllä toki ois, mutta valitettavasti olen köyhä paska eikä minulla ole siihen varaa. Tosin en ole varma, että olisinko valmis maksamaan M9:stä tai M:stä pyydettäviä hintoja vaikka rahaa olisi vähän enemmänkin. Veikkaan, että Fuji menee "kohta" heittämällä ohi...
     
  13. Vs: Canonilta 6D

    Mun piti keväällä vaihtaa 40D 5D Markku ykköseen Rajalassa ja väliä olis pitäny maksaa 350euroa mut peruin sen koska en malta luopua 40DEESTÄ.
     
  14. Est

    Est Well-Known Member

    17 343
    1 857
    113
    Vs: Canonilta 6D

    11 tarkennuspistettä *HAH* - miten muka tuolla voi kuvata koiria  :D
     
  15. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Canonilta 6D

    Totta. Mutta jos vähän kuvaa, niin sitä enemmän käytettyä kannattaa miettiä.
     
  16. Vs: Canonilta 6D

    Mää voisin luopua 30D rungosta ja pokkareista ja HD videokamerasta(millä en juurikaan kuvaa) ja Tmronin 70-300lasista saadakseni täyskennosen. Olisko täällä kiinnostuneita vaihtokaupaan? 5D ykkönenkin kelpaa hyvin kuhan ei vaan ole ihan raato eli loppuun kuvattu.
     
  17. Vs: Canonilta 6D

    Tässä jopa kuva näistä laitteista,siinä on HD kamera ja 30D ja Tamron70-300mm,tuosta kameran nokalla kuvassa olevasta 28-90mm f4-5.6 putkesta en luovu koska se on hyvä ns päivä lasi.
     
  18. Est

    Est Well-Known Member

    17 343
    1 857
    113
    Vs: Canonilta 6D

    Myy myyntipalstalla - sinne myös vaihtoehdotukset.
     
  19. Est

    Est Well-Known Member

    17 343
    1 857
    113
    Vs: Canonilta 6D

    Ei kuulu tänne. Ilmoittele myynti -osiossa.