Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Canonien Kymppikerho

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Juke.K, 26 Marraskuu 2012.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Olisit haukkunu tätä kerhoa etkä minua. Sama asiahan se olis ollu, mutta olisit näyttänyt paljon fiksummalta kun nyt.
     
  2. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Eikö kellään ole D30 kameraa? Sellanen 3Mpix vehje olis aika magee.
     
  3. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Siis printtereitä tai muita konttorikoneita;)

    KadeHigg
     
  4. JLN

    JLN Active Member

    4 099
    0
    36
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Haukkunut?
    Erikoinen käsitys haukkumisesta...

    Eli sun jutut siinä vain levottomia oli, joita kieli poskella, hyväntahtoisesti kommentoitiin.
    Jos itsetunto on joillain tyyliä "teinityttö" suhteessa lähes kaikkeen kommentointiin, niin silloin tosiaa on paras olla sanomatta mitään...
     
  5. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 15 Maaliskuu 2019
  6. Vs: Canonien Kymppikerho

    No pitäiskö munkin liittyä tähän kerhoon kun mulla nyt kerran on toi 50D, mutta jos myyn sen kerhon presidentille niin menetänkö samalla jäsenyyteni?? :)
     
  7. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Vaimolle annoin mun 40D:n. Hmm. Lainaksi... joo. Annoin lainaksi. Pitää ottaa kuva ja liittyä.
     
  8. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Canonien Kymppikerho

    No minulla oli aikanaan D50. Siinäkin tosin 6mpx, eikä se ollut edes huono kamera.50D on sitten taas ihan eri sarjaa, mutta ei mikään taivas ole nykykriteereillä. Eikä ollut aikanaankaan. Takatelkkari taisi tosin 40D:ssä olla aika pieni.
     
  9. J.A.K.

    J.A.K. Active Member

    2 581
    22
    38
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Onhan näitä. Monenmoisia. Tämä on jatkuvasti tulilla. Optiikka tulee joko Olympukselta tai sitten runkotulppana on kuvassa näkyvä harvinaisuus zoom EF 22mm - 55mm.

    jk
     
  10. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 15 Maaliskuu 2019
  11. Vs: Canonien Kymppikerho

    Juke, onko Canon-kerhollasi sellaiset liivijengien liivit, joissa selässä lukeen CANONBALLS (=lue Canon without balls) ja alla 5%. Jotta se vasta olis komiaa!

    Pääsenkö prospectiksi kerhoosi, minulla kun ei ole Kännäriä lupaan haaveilla siitä, minulla on toistaiseksi vain Olympuksen kameroita. Se olisi vähän kuin David Allan Coen motskari laulussa A Harley Someday
     
  12. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Ehkä sun ei kannata liittyä jos sä kamerasi myyt joka tapauksessa pois.

    Pitääkin sitten aina kymmenen kuukauden välein päivittää uusi kuva että vielä omistaa kameransa. No tätä sääntöä ei vielä ole voimassa mutta voidaan se joskus sitten lisätä jos alkaa olemaan liian vanhoilla henkkareilla jengiä kerho illoissa.
     
  13. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Mikä se D50 kamera on?
     
  14. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Kerhon jäsen luettelo on jo pitkä

    1 Juke.K
    2 RB
    3 Kebax
    4 J.A.K

    Noviisi ei vielä jäsen: jshki
     
  15. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 711
    59
    48
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Kiitos, postissa pitäisi olla tulossa 30D, vielä mietin ostanko 50mm 1.8 vai 1.4.. Lähetin jo viestiä myyjälle miksei koodilla näy mitään..
     
  16. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Ootellaan vielä hetki jäsenien karttumista ja sitten rävähtää tehtäviä. Mitään mahdottomia juttuja ei tehtäviksi tule joten ei tartte peljätä. Sanoisinko että Canon aiheisia tehtäviä on tulossa.
     
  17. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Eikös noiden kahden opiskan välissä ole rutkasti rahaa? Toi 1.8 on aikas edullinen ja se menee jälkeenpäin kaupaksikin käytettynä nopsasti jos sitten haluaakin valovoimaisemman. Itellä on toi 1.8 ja kyllä terävyysalue on niin kaponen täydellä aukolla että en oikeastaan halua terävyysaluetta yhtään tuosta pienentää.
     
  18. JLN

    JLN Active Member

    4 099
    0
    36
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Eikö tuon 50 1.8 EF:n bokeh ole aika karsea, riippuen tietysti taustasta ja tästä syystä jotkut kääntyvät mieluummin muihin vaihtoehtoihin? Sigman 50-millinen oli 5DMkII:ssa pirun makee lasi.
     
  19. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 433
    187
    63
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Tuolla ei taideta viitata Canon kameraan?

    Mulla oli EOS 30D ja siinä on ainakin ymmärtääksenmi 8Mpix:n kenno.. 2336 x 3504  pikseliä (8.19 MPixels) (2:3)
    Kamera on kyllä perheessä tyttärellä jokapäiväisessä käytössä, et en taida olla enää oikeutettu kerhoon, kun en enää jäsenyyden ehtoja täytä, siis omista kymppisarjalaista, vaan vain sata- ja ykkössarjalaisen :D
     
  20. JMies

    JMies

    550
    1
    0
    Vs: Canonien Kymppikerho

    Kyse onkin tästä.