Tää pitää varmaan viedä Tanneriin huoltoon, mutta kysäisenpä kuitenkin jos joku tuurilla tietää: Kamerassa on ollut laukaisimen lukitusvipu/itselaukaisinvipu jäykkä jo siitä lähtien kun rungon sain. Itselaukaisinasentoon sitä ei ole meinannut saada ollenkaan, mutta A- ja L-asentojen välillä se on liikkunut kohtalaisen helposti. Pääsiäisenä se kuitenkin jumahti kokonaan L-asentoon. Varmaan kaipaa öljyämistä. Muuten kamera on toiminut täysin moitteettomasti. Onko tähän jotain helppoa öljyämiskikkaa jota voisin itse kokeilla vai lähetänkö suosiolla huoltoon? Lähettely ei toisaalta oikein innostaisi, mutta kuntoon tämä on saatava joten lähetetään jos on pakko. ps. kevennyksenä: Kuvailin pääsiäisenä ko. kameralla ja 55/1.2 lasilla ja joku ohikulkija kävi toteamassa objektiivistani, että se olisi kutistunut pesussa. Ei tuo kyllä f/1.2 valovoimaiseksi lasiksi niin kovin pikkuruinen lasi ole, mutta ihan miten vaan...
Vs: Canon New F-1 laukaisimen lukitusvipu jumissa Itse veisin mieluummin M&L:lle mutta selvästi molemmilla on omat, vahvasti omaan luottovarikkoonsa luottavat asiakkaansa
Vs: Canon New F-1 laukaisimen lukitusvipu jumissa No voisin minä sen sinnekin lähettää, ei minulla mitään erityistä syytä ole lähettää johonkin tiettyyn huoltoon. Tanneri vaan tulee ekana mieleen kun joskus jonkin toisen vanhan Canonin huoltoa JASsilta kysyessäni ohjasivat Tannerille.
Vs: Canon New F-1 laukaisimen lukitusvipu jumissa Oletko varma että sinulla oli housut jalassa kuvatessasi? Kutistuuhan se vedessäkin mutta pakkasella vielä paljon enemmän.
Vs: Canon New F-1 laukaisimen lukitusvipu jumissa Oli mulla. Tähän liittyen: oletteko huomanneet millaista paskapuhetta se on, että kylmä kangistaa?
Vs: Canon New F-1 laukaisimen lukitusvipu jumissa Otin yhteyttä JASsiinkin ja sieltä tulikin tieto, että huoltavat tätä kameraa. Se on kannaltani paras ratkaisu, koska asun Turussa ja voin käydä viemässä ja noutamassa kameran, eikä tarvitse siis ottaa postitteluriskejä, -viiveitä ja -kuluja. Luulin että FD-sarjan runkoja ei siellä huolleta ollenkaan, kun aiemmin A-1:n tapauksessa kehottivat kääntymään Tannerin puoleen.. mutta näin turkulaisena hyvä näin.