Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon T90 rikki?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Pore, 7 Helmikuu 2010.

1. Pore

Pore

98
    0
    0
    Terve!

Ostin kuukausi takaperin tältä foorumilta Canon T90 rungon, sekä optiikan.
    Kamera toimi hyvin, eikä siinä ollut mitään valittamista. Myyjä varoitti minua laittamasta kameraa hyllyyn kuukausiksi, koska silloin on vaarana että kamera menee itsestään rikki, ja antaa vain ilmoituksen "eee".

Noh, nyt kävi näin. Ikävä kyllä, kamera oli aktiivisessa käytössä. Eli siis kamera oli käyttämättömänä vain viikon ajan armeijan takia, ja nyt juurikin kyseinen vika on ilmaantunut..

Kamera toimii kun valitsen optiikasta aukon itse, mutta kun napsautan optiikasta automatiikan päälle, niin näyttöön tulee "EEE", eikä mitään tapahdu..
    Onko kellään käsitystä miten tuota voisi korjata, vai onko "vika" vain käyttäjän osaamattomuutta?

2. IKI

IKI Member

116
    0
    16
    Vs: Canon T90 rikki?

Rikkihän se on.

Huollatin aikoinaan oman T90 rungon pariin otteeseen em vian takia. Minulle kerrottiin että vika johtuu suljinmagneettien "tahmaantumisesta". Huollossa nämä putsattiin mutta vika uusiintui pian, huollettiin taas ja pari kuukautta toimi. Jotta vika korjaantuisi pitäisi koko suljinmoduli vaihtaa mutta varaosia ei ole vuosiin saanut.

Eli voi yrittää huollattaa mutta maksanee pari satkua ja tulos ei omien kokemuksieni mukaan ole kovin häävi.

3. Vs: Canon T90 rikki?

aina ne kanuunat on rikki, hehe...

4. Pore

Pore

98
    0
    0

Joo, sitä itsekin ihmettelin, kun google kertoi tuosta magneetista.

Ilman optiikkaa kamera laukoo kyllä iloisesti, sekä myöskin itse säädetyllä aukolla..

Pitänee näyttää huollossa, jos vahingossa ensin rikastuisi.

5. Pore

Pore

98
    0
    0

Vika oli omassa päässä, kun kuvittelin ettei tarvitse manuaalia lukea.
    Eli peukalovika ja kamera toimii kuin junan vessa.