Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon S100

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Juke.K, 27 Marraskuu 2011.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Onko kellään tällästä. Ja jos on, niin minkälaisia kokemuksia on. Muutamia ominaisuuksia on parannettu S95 kamerasta joten tää alkaa oleen kilpailukykyinen taskukamera. Hinta on sama kun G12, mutta kumpi on parempi?
     
  2. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 711
    59
    48
    Vs: Canon S100

    Pikaisesti katsoin liikkeessä, verrattuna S95 malliin, runko kokonaan metallin tuntuinen, tarkennus/valikot/zuumi nopeampi kuin S95:ssa. Ostaisin heti ellei jo olisi S95 mallia!
     
  3. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon S100

    Just just. Mulla ei ole kumpaakaan. Välillä olen ostamassa uutta kännykkäkameraa toisinaan tälläistä taskussa pidettävää kameraa. Nyt menin kuitenkin ostamaan salamsetin joten haaveni jää taas sivummalle. Tuotantokuvaus vie osansa.
     
  4. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Canon S100

    Mulla on s90, hyvä kuvanlaatu.
    Mutta mitä sä tällasella - kyllähän markkikakkoonen lapualaaaseeen taskuun mahtuu
    T Jukka
     
  5. Vs: Canon S100

    Mulla oli tuollainen viikon verran kokeiltavana. Kuvanlaadussa ei ole kovin suurta parannusta S95 nähden, paitsi niukassa valossa jossa uusi Digic5 -prosessori tuottaa selvästi parempaa jälkeä. Muotoilu on hiukan parempi kuin edeltäjissä, gps nyt ei itselleni merkkaa mitään mutta polttovälialue oli käyttökelpoisempi kuin edellisessä (24-120 vs 28-105). Rawkuvissa kohina on hyvin selkeä jo matalillakin ISO-arvoilla, mutta se johtuu kennon fyysisestä koosta. Toisaalta Canonin jpegit ovat erittäin hyviä näissä uusimman teknologian kameroissa (S100 ja SX40HS).
     
  6. agostini

    agostini Active Member

    1 839
    0
    36
    Vs: Canon S100

    Mietiskelen tässä jotain perustelua olla ostamatta tätä.
     
  7. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 711
    59
    48
    Vs: Canon S100

    +1

    Mulla on S95.. Tein sillä just 15 panoraamaa asiakkaalle ja asiakas oli haltioissaan , vaikea itselle perustella..
     
  8. agostini

    agostini Active Member

    1 839
    0
    36
    Vs: Canon S100

    No kun et perustellu tarpeeks niin minä hölmö ostin kameran ,)
    Muutama pitkähkö miinus tulee todella kälysestä akunkestosta, toinen miikka tulee firmisongelmasta --> kuva "läpättää" kun hidastettua videoo kuvaa, canonin sivuilta löytyy infoa aiheesta. No saavat liikkeen pojat lähetellä huoltoon, ite en kyllä ala turaamaan.
    Älkääpä tykätkö kyttyrää, täällä pieni jutuntynkä ja muutamat testikuvat.
     
  9. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon S100

    Kivoja kuvia olit saannut. Niin edelleen pitänee miettiä....onko järkee ostaa taas joku nokian kännykkä ja heittää toi androidi seinään vai ostaisko tälläsen ja soittelis sillä androidilla puheluita.
     
  10. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 711
    59
    48
    Vs: Canon S100

    Saakos S100:sta GPS:n pois kytkettyä päältä, voisi säästää virtaa..!?
     
  11. Vs: Canon S100

    Saa. Ja säästää.
     
  12. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon S100

    Mä en voi käsittää noita gps antureita.

    Ennemmin pikku linssi kuvaajan päin joka ottaa kuvan kuvaajasta ja se tallentuis exif tietoihin.
     
  13. agostini

    agostini Active Member

    1 839
    0
    36
    Vs: Canon S100

    Word, itse vaihtasin kans ton gepsi tsydeemin johonkin hyödyllisempään (kääntyvä näyttö?)
    Niinnotta testasin cänönin video-omituisuuksia.

    Klipit on suoraan kamerasta, editoitu adobe premiere elements 10 sofalla. Tuo lopun slo-motion tulee kamerasta ainoastaan 480p tarkkuudella, muut full hd 1080p laatuisena. Still-kuvat valotin 3 kuvaa +/- 1 ja 2 aukkoa, yhdistin photomaxissa hdr-kuviksi.

    Tämä nyt vaan jollekin malli/testikuviksi/videoksi kameraa harkitsevalle. Älkää ottako herneitä hdr-kuvista, jos ahdistaa niin kiristäkää vaan sitä pipoa tiukemmalle niin kyllä se siitä.
     
  14. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon S100

    Hieno video. Onko tossa kamerassa Time lapse ominaisuus?
     
  15. agostini

    agostini Active Member

    1 839
    0
    36
    Vs: Canon S100

    Joo, tai en mä tiedä onko se timelapse. Mutta kameralla voi kuvata videoita, käyttäen erilaisia tehosteita. Tämä video on kuvattu kamerassa olevalla tehosteella jonka nimi on "pikkukuvatehoste" ;D
    Tehoste sumentaa kuva-alasta ylä- ja alaosan, tehostetta voi kohdistaa haluamaansa paikkaan ja sen voi myös kääntää pystyyn.
    Videon toistonopeus voidaan valita 5, 10 tai 20 kertaisena normaaliin nähden. Olikohan nyt niin, että minuutin leikkeestä sai 5 kertaisena 12s videota, 10X 6s, 20X 3s, jne.

    Ts. tuolla pystyy käytännössä kuvaamaan esim. auringonlaskun/nousun käyttäen tuota 20X nopeutta, balttiarallaa 10 min videota pakkautuu näinollen n. 30s.
     
  16. jyrik

    jyrik Member

    805
    0
    16
    Vs: Canon S100

    Eli timelapselta tuo kovasti kuulostaa. Rasittavaa että kameravalmistajat itse piilottavat ominaisuuksia omakeksimiensä termiviidakkojen taakse, tai sitten vain jättävät kertomatta nettisivujen tuoteominaisuuslistauksissa. Tästä syystä varmaan jossain dpreviewinkin kertomissa teknisissä tiedoissa on joskus puutteita.

    Toinen ominaisuus mitä usein kätketään on sarjakuvausominaisuudet. Täyden reson sarjatuli yleensä mainitaan mutta kamerassa saattaa olla jokin muu kuvaohjelma tai pienennetyn resoluution supernopea sarjakuvaus (nekin alkavat kai nykyään olla ihan mukavia paria megapikseliä) joita ei normispekseissä mainita.
     
  17. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon S100

    Agostiini voisitko ottaa sillä sun kameralla ISO6400 arvolla kuvan ja laittaa sen tänne esille. Kiinostaisi kovasti.
     
  18. agostini

    agostini Active Member

    1 839
    0
    36
    Vs: Canon S100

    Toki, tuossa on linkki. Siitä neljä kuvaa eteenpäin.
    Yhden aukon himmennetty, program mode, ISO 80, 640, 3200 ja 6400.
    Exif:it näkyy siinä alhaalla.
     
  19. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon S100

    Kiitti agostini. Toi selvensi paljon. Kävinpä Dpreview sivustolla vertailemassa Canonin taskukameroita. Minusta S95 näyttää jopa paremmalta...onko se harhaa? No aikalailla Canon oli kyllä taskukokoisissa pokkareissa kohina puolella minusta edellä muita...vai onko?