Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

canon powershot A720IS vs A650IS

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana samivain, 15 Lokakuu 2007.

    Vaimolle olen pokkaria hankkimassa, kun hän valittaa, että kuvat jää ottamatta kun ei ole muuta kuin järeä järkkäri talossa. Kysymys kuuluukin, että onko otsikon mukaisissa kameroissa kovin suuria eroja? Pikselimäärällä ei ole merkitystä. Kameraa ollaan hankkimassa normaaliin arkiseen näppäilyyn (lasten kasvaminen ym...)

    Miten paljon nuissa on kohinassa eroja. Olen yrittänyt vaimoani opettaa, että jätetään se salama välähtämättä ja näin ollen ISO 1600 tulee olemaan käytössä usein. Jälkimmäisen kameran kenno vaikuttais ainakin olevan hiukan isompi, joten onkohan kohinaa vähemmän. Pikseleitä tosin tuntuu oleva, mutta ne tiputetaan asetuksista puoleen heti alkuunsa. Kymppikuvalle riittää vähempikin.

    Jos sinulla on kameroista kokemuksia, niin kerro ihmeessä.
     
  1. Vs: canon powershot A720IS vs A650IS

    Tuntematta kumpaakaan, suosittelen lämpimästi tsekkaamaan kinokokoa vastaavat polttovälit niistä. Pokkareiden kompastuskivi on usein liian pitkä polttoväli = suppea kuvakulma. Muistaakseni Ixus 850/860 on laajassa päässä 28milliä, mikä ei ole hassumin pokkarille. Itse näkisin tuon tärkeimpänä ominaisuutena, siksi jopa Kodakin 570 voisi olla minun valintani, 23mm "laajiksen" vuoksi.
     
  2. Vs: canon powershot A720IS vs A650IS

    Molemmissa laajakulmapäässä 35mm, eli ei mitään laajiksia jos näin voidaan sanoa.
     
  3. Vs: canon powershot A720IS vs A650IS

    Olen itse Ixus 850IS:ta käyttänyt ja olen samaa mieltä Teemun kanssa.

    28mm laajakulma on mielestäni painava tekijä valinnassa. Ainakin osaan Canonin powershotteista saa laajakulmalisäkkeitä, joten niillä voi kompensoida puutetta, mutta aletaan toisaalta etääntyä käyttötarkoituksesta (vaimo tuksin on innokas ruuvailemaan lisäkkeitä).

    Noista kahdesta a650is vaikuttaa kaikin puolin jämerämmältä joten valitsisin sen.
     
  4. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: canon powershot A720IS vs A650IS

    Kääntyvä takanäyttö ja laajakulmaisuus, mahdollisesti hyvävalovoima. Optinen etsin? Eikö sellainen olisi hyvä olla? Kuvanlaatu jopa hyvä ISO 400 ja 800 mahdollinen? Pieni ja kompakti koko. Luonnollisesti kuvanvakain. Kennokin saisi olla iso kuitenkin pikseleitä kohtuullisesti eli ei paljoa.. ..eihän tuollaista taida ollakkaan. :-/
     
  5. Vs: canon powershot A720IS vs A650IS

    Joo ostin vaimolle kameran sitten ihan muusta valikoimasta. Mukaan tarttui fujifilmin fd40 tai mikä lie onkaan. Pesee kohinattomuudessa canonit sata-nolla! Liekö 6-kulmainen pikseli syynä tähän?!