"aww buhuu". Välinerunkkaus taitaa kuulua aika pitkälti "harrastelijavalokuvaukseen", mutta jos välinerunkkaus on ainoa mitä tehdään ollaan aika heikoilla jäljillä kuvan kannalta ajateltuna (en tarkoita sinua tai holgamiehiä vaan aivan jotain muuta). Tämän takia täällä onkin erikseen toi pelit ja vehkeet osio missä isot pojat voivat vertailla noita älläputkiaan ihan rauhassa. Tämäkin topic on muuten ihan väärässä osiossa jos aletaan pilkkua nussimaan, siirtäköön joku mode kunhan ehtii. Välillä tulee välinerunkattua urakalla, jos täytyisi rakentaa oma suosikkisetti eri kameroista se koostuisi K-M:n dynax 7D:n muotoilusta, Nikonin nappulasijoittelusta ja Canonin älläoptiikoista (vakaajamallit, NAM!). Kaikkea ei voi saada, ikävä kyllä.
Oikeaoppisen välinerunkkauksen ei mun mielestäni pidäkkään kohdistua kokonaiseen merkkiin (ainakaan massavalmisteiseen -30miljoonaa ja sillai) vaan oikeasti hyvin tehtyihin välineisiin tai pieniin kulttijuttuihin.
Välinerunkkaus on kivaa, mutta on eri asia hehkuttaa omia kuin haukkua muiden. No joo, mulla on neljän eri valmistajan kameroita käytössä (ja lisää tulee) joten usein osuu kohdalle kun jyrisee. Ja ettei Eme jää epäselväksi niin mm. tällainen poiminta kuvapuolelta virkistämään muistia. Kuvia niillä kaikilla saa.
"Toiset merkit ja mallit istuvat toisten käsiin paremmin kuin toisten." Mitä kohtaa te (no ette välttämättä juuri te aikaisemmat kirjoittajat) ergonomiafanaatikot ette tuosta lauseesta ymmärrä? Näen asian itse niin, jotta siinä kohtaa kun 1/mm -valotuksen kuvat tärähtävät tai käsiin tulee jännetuppireumatulehdus, on syytä huolestua kameran erkkonoomiasta.
Jos noita mun jorinoita tarkoitat, niistä puuttui kaikki hymiöt ja sarkasmivaroitusnappulat . Kamera ku kamera, pääasia, että kuvia saa. Canon on ihan yhtä hyvä/huono, kuin jokin muu merkki, ei niissä juuri eroja ole, mutta omaansa pitää tietysti aina puolustaa . Jotkut ottaa jutut liian tosissaan (Eme) ja herjanheitto lipsahtaa usein henkilökohtaisuuksiin. p.s. Canoniin saa melkein kaikki objektiivit sovitteella kiinni ja valotuksenmittaus toimii .
Hmmm... Mitäs mulla on... Nikon, Canon, Pentax, Rollei, Leica, Zenit, Zorki, Praktica yms, eli kyllä noista eri merkeistä kokemusta on ja suuri osa on jatkuvassa käytössä. Enkä kyllä vedä hernettä nenään jos joku tulee Nikonia tai Canonia haukkumaan jos on edes jonkilaiset perustelut. Kaikkea voi katsoa myös objektiivisesti jos niin haluaa, mutta yleisesti tuo tuntuu olevan melko hankalaa.
Itselläni on tapana ajatella että tulkinnat kertovat enemmän tulkitsijoista kuin tulkinnan kohteista. Sama pätee tuollaisiin kommentteihin kuin tuo emerikin heitto. En usko että kyseinen kommentti kertoo yhtään mitään kenestäkään muusta mutta huomattavan paljon esittäjästään. (Luomakunta on aika tuttu käsite mutta mikä ihme on luojakunta? Kaikkivaltaisista ja kaikkitietävistä olennoista koostuva yhteisö? Jotain muuta? Mitä?)
Varmaan lainaus (irrotettu teksti pätkä) otettu digicamera.netistä. Jossa Mikko (Eeke) esimerkiksi provosoi ja heittää paskaa tyyliin jippii foorumit. Mutta monta muuta suurta persoonaa myöskin harrastaa foorumilla häiriköintiä. Okei, tuo menee nyt ohi aiheesta kuitenkin se on aiheuttanut sen verran tympiintymisen kanon merkkiin eli toimii antimainontana jo. Varsinkin kypsyminen nettipersooniin myös. Itselle on tällä hetkellä sellainen fiilis että aika samantekevää että mitä paskaa sinäkin kirjoitat. Voit noita hengellisiä asioita aivan rauhassa pohtia siellä tietokoneen äärellä. Hyvin kiltisti sanottuna. Ehkä kertoo luonteestani jotain tämäkin?
Ei kerro mitään uutta. Voisko vaikka hengittää rauhallisesti, ottaa kameran hyllystä ja lähteä ulos kuvailemaan? Jospa siellä ulkona hiukan rauhoittuisi.
Ei vaan tämän foorumin kuvapuolelta. Itse en henkilökohtaisesti näe mitään järkeä jatkuvissa poiminnoissa toisilta foorumeilta ja tulla niistä tänne puhumaan. Ylläpito voi tietenkin luoda tänne oman osion missä puhutaan muiden foorumeiden kirjoituksista, mutta itse en näe sitä järkevänä. SE mitä MINÄ kirjoitan toisella foorumilla ei omasta mielestäni kuulu tänne. Jos sua Eme ahdistaa siellä toisella foorumilla niin pysy poissa, turha sitä täällä on kitistä? Ja Konditionaalille, juu. Kun syötti on ilmassa niin joku siihen tarttuu tai sitten ei. Riitelyyn tarvitaan aina useampi osapuoli (itsekseen riiteleviä multipersoonia ei lasketa). Jos haluatte niin voin alkaa inttämään vastaan kaikista esim. Canonilla kuvaavia mollaavista väitteistä -oli aihe mikä tahansa- mutta onko se sitä mitä halutaan? Itsestäni olisi mukavampaa olla lukematta moisia älyttömyyksiä.
Mitä vitun välioä sillä välinerunkaamisella oikeestaan on...runkatkoon kukin ihan miten tykkää. Ei oo mun puurolautaselta pois. Ei toisten runkkaaamiset kuin sisäpiiritkään....AIVAN SAMA !!
Eipä minusta tuossa runkkailussa mitään pahaa ole, kunhan vaan intoa jää niiden kuvienkin ottamiseen. Kyllähän sitä maailma on kaikenmoista "keräilijää" täynnä jossa ei minusta ole mitään järkeä. Miksei siis kerätä kallista ja hienoa optiikkaa
Olisit linkittänyt sitten sen tekstin ja lainauksen, mutta minulle on turha tulla ulisemaan paskaa. Tänne on lainattu minunkin tekstiä aiemmin dc:stä. Joten ei olisi ollut yllätys etteikö tämäkin olisi ollut? Ja MINULLE on aivan sama mielipiteesi ja kitinäsi.
Sinällänsä täysin absurdien ja valokuvauksen kannalta vahingollisten (mielipide) kohinapikselibokehrunkkausketjujen provosoinnissa ei minusta ole mitään pahaa.
Voi ku lapset tykkää riidellä. Onkos muuten muita vehkeitä maailmassa mikä saa pojat raivon partaalle yhtä helposti kuin kamera? Tai se onko se ns. oikeaa mallia vai jopa mahdollisesti luokaton lelukamera... Kuin te viittitte ees vaivautua??
OFF TOPIC (Muiden) autot? Joukkueurheilukrääsä? Huonot työkalut? Liikenteen valvontakamerat? Punaiset liikennevalot? Kaatuvat tietokoneet?