Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

canon mark5d II + EF 24-105mm 4L IS USM ja salamahässäkkä...

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana peequ1234, 8 Maaliskuu 2009.

    Tollainen setti tuli tilattua ja mulla on olimääräisenä Olympuksen FL-36 ja FL-36 R salamat. Käykö ne tuohon Canoniin ja jos ei käy niin  mitä salamaa kannattais hankkia tilalle h. luokka 250-350

    Mitä muita putkia tuohon kannattaisi hankkia. Hinta ei kuitenkaan sais karata ihan lapasesta. En todellakaan meinaa lähteä varustelukierteeseen vaan nautin mieluummin tekemällä DIY kuin suoltamalla säkkitolkulla euroja joka kauppaan.
     
  1. msb

    msb

    147
    0
    0
    Vs: canon mark5d II + EF 24-105mm 4L IS USM ja salamahässäkkä...

    Eipä noilla toimi Canonin ETTL. Sigma 530 Super, Canon 430EX, Canon 580EX taitaa olla salamavaihtoehdot, kaikista löytyy manuaalisäädöt automaattimittauksen lisäksi. Nuo Olympukset voit kaupata esim. mulle. Putkeksi vaikka 50/1.8, jonka hinnan ei pitäisi huimata.
     
  2. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 410
    1 062
    113
    Vs: canon mark5d II + EF 24-105mm 4L IS USM ja salamahässäkkä...

    Kameraan ja obiskaan mennyt raha on iso verrattuna kunnon salamaan,merkkikohtaiseen
     
  3. kb

    kb

    2 235
    0
    0
    Vs: canon mark5d II + EF 24-105mm 4L IS USM ja salamahässäkkä...

    En tiedä miten ne välähtää canonissa, mutta jos manuaalisäädöt löytyy, kannattanee harkita salamoiden käyttämistä manuaalisalamoina irti kamerasta, johdon tai radion päässä. Jos siis kuvaustilanne tämmöisen sallii.

    En ole hirveästi seurannut salamatilanteen kehittymistä, mutta lienee niin, että Canonin salamat ovat varma valinta (toisin kuin esim. Sigmat joissa esivälähdys välähteli miten sattui ja siksi automatiikka tarjosi täsmälleen samasta kohteesta eri salamatehoilla väläyteltyjä kuvia).

    Mitä, ja millä mentaliteetilla meinaat kuvata?
     
  4. Vs: canon mark5d II + EF 24-105mm 4L IS USM ja salamahässäkkä...

    Ei ihan tuohon hintaluokkaan muutoin kuin käyettynä, mutta ei pahemmin ole liikkeellä.
    Uutena esim

    On muuten yhtölä joka ei vaan toimi...

    Tuo 24-105 f/4 riittää todella monenlaiseen kuvakseen.
    Kohtuu laaja, mutta ulottuvuutta puuttuu..
     
  5. Vs: canon mark5d II + EF 24-105mm 4L IS USM ja salamahässäkkä...

    Kuvaan omaksi ilokseni lähinnä jälkikasvua ja joitain mallikuvia sukulaisista. Ajattelin tuohon hankkia mahd. lisäksi jonku macron ja ehkä noita pohjoisen mökkireissuja varten jonku -300 mm linssin. Toisaalta mulla on Olympus ollu reissuilla mukana ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen kyllä sen optiikkaan ja jälkeen koska en tulostele mitään miehenkokoisia julisteita vaan korkeintaan A4 tulosteita. Mutta sekin varmaan muuttuu tuon mk5d jälkeen.

    Mun ongelmahan ei ole kamerassa vaan siinä että mitä tavaraa voi yhteensovittaa. Harmittaa hankkia turhaan päällekkäistä tavaraa vain siksi että on kiva sitä olla.

    Itse omasta kuvausharrastuksestani on yli 90% lukemista, pohtimista ja oppimista ja loput kuvaamista.