Moi. Mulla on runkona tällä hetkellä Panasonic Lumix DMC-G80. Olen haikaillut siihen pidempää putkea luontokuvaamista varten, mutta mielessä on paljon sekin, että ehkä enemmän haikailen sinne täyskennoon päin. Kamera tulisi tosiaan luontokuvaukseen pääosin ja jokapäivämukana-kameraksi. Tuo Lumix on palvellut minua hyvin, mutta kuvaan työn puolesta ja sen verran vakavissani, että uskon olevan järkevintä päivittää nyt runko, kuin haalia enempää putkia lumixiin. Tärkeimmät asiat minulle olisi valovoimaisuus ja se hyvä automaattitarkennus etenkin. Ystävä suosittelee Sony A7 III hankkimaan. Se olisi budjetin osalta kai tehtävissä, tosin ylärajalla mennään. Toinen ehdotus on myös Canon R6, mikä on aika budjettini yli, mutta jos se ehdottomasti olisi paras vaihtoehto minulle, sitten pitää keksiä lisärahoitusta Löytyykö sulta parempi ehdotus? Kuulen mielelläni risuja ja ruusuja näistä vaihtoehdoista, muista ideoista jne. Myös kuulen vinkkejä siihen, että mitä linssiä lähteä sitten ensimmäisenä hankkimaan, jos perus katu/potrettukuvauksen lisäksi se luontokuvaus olisi yksi suurimmista kohteista. Tarkoitus olisi kuvata (toivottavasti) kaikenlaisia otuksia linnuista isoimpiin eläimiin piilokojua käyttäen myös. Kiitos vinkeistä! <3
Molemmat noista on hyviä vaihtoehtoja, itse samassa tilanteessa valitsisin Sonyn A9 ja siihen Sonyn 200-600mm lasin.