Tarvitsisin (tai vaimoni tarvitsisi) lainaksi muutamia (5-10kpl) talviaiheisia dioja lasten taidekasvatukseen päiväkotiin. Kuvissa voi olla vaikka ihmisiä, ei pelkästään maisemakuvia. Kuvat tarvitsisi perjantaiksi, eli voisin noutaa esim. huomenna läheltä Tapanilaa tai työpaikaani Pitäjänmäkeä. Yhteyttä voi ottaa vaikka s-postilla, YV:llä tai puhelimitse 041-5004911 Olisin todella kiitollinen avusta, auttaisin itse jos minulla olisi talviaiheisia dioja, mutta en niitä ehdi edes kuvaamaan ja kehittämään perjantaiksi... - Raimo
Vs: Tarvitaan lainaksi muutamia talviaiheisia dioja Ei taida valitettavasti olla kuin syksykuvia ainakaan minulla.
Vs: Tarvitaan lainaksi muutamia talviaiheisia dioja Ensinnäkin, eilen keskiviikkona kirjoitettuun viestiin vastauksena, että hyvin olisi ehtinyt kuvata ja kehittää perjantaiksi. 12 kuvaa aamulla ennen töihin menoa, 12 ruokatunnilla ja 12 duunin jälkeen ja klo 17:00:ksi Aseman kuvapisteeseen ja nopeimmillaan tunnin päästä on diat näpeissä. Toiseksi: Diojen lainaaminen on vähän semmoista ja tämmöistä, koska kysehän on originaalikappaleesta. Ja koska käyttötarkoitus on lasten taidekasvatus, kuvaajan voisi ajatella näyttävän ns. parempia kuviaan, jolloin mahdolliset mehu tai ruumiinnesteet, sormenjäljet, naarmut lisäpöly ja ehkä peräti katoaminen vituttavat potenssissa. Weppikokoisia tiedostoja tai printtejä olisi minullakin ollut lainata/antaa jos talven ilmentymäksi riittää kuvassa oleva veden kylmän ajan olomuoto.
Vs: Tarvitaan lainaksi muutamia talviaiheisia dioja No sama tuo, enää ei ehdi. Se on hyvä tietää nyt, että tunnissa saa myös diat kehitettyä. Kun olen eläissäni tasa kaksi kertaa dialle kuvannut, niin ei ole kokemusta ja jostain olen ollut muistaakseni lukevinani ettei niitä olisi ihan samassa ajassa saanut kuin negoja. Kyllä minultakin tiedostoja olisi ollut, mutta tarkoitus olisi ollut diaproikalla heijastaa muutama kuva samalla, kuin lapset olisivat istuneet katsomassa niitä ja kuunnelleet samalla neljän vuodenajan talvi osuutta. Lapset eivät olisi itse tietenkään missään vaiheessa koskeneet ko. kuviin. Mutta ihan mielenkiintoinen näkemys päiväkodin toiminnasta Nyt otan itselleni projektiksi kuvata dialle talvea, kesäkuvia löytyykin jo.
Vs: Tarvitaan lainaksi muutamia talviaiheisia dioja Käyttötarkoitus olisi ollut ilman muuta jalo ja kannatettava, mutta pointtini, joka katosi kuten arvelinkin, oli toinen. Kysehän ei ole siitä, mitä diolle oikeasti tapahtuu lastentarhassa tai missä tahansa muualla lainassa vai tapahtuuko mitään vaan riskistä ja sen hallinnasta. Alkuperäinen dia on ainoa ja korvaamaton kappale kuvasta ja monelle kuvaajalle tärkeä. Vakuuttelusta huolimatta riski saattaa konkretisoitua ja silloin paluuta ei ole. Jää vain pilalla oleva dia ja muutama "Sori, se oli vahinko". Talvikuvia on varmastoi monella forumin kuvaajalla, mutta jos duplikaatteja ei löydy niin alkuperäisten lainaaminen on riski. Sitä ei ollut kukaan muukaan ilmeisesti valmis ottamaan, koska käsittääkseni tarjouksia ei tullut?
Vs: Tarvitaan lainaksi muutamia talviaiheisia dioja No tuota ei enää kannata murehtia millään tasolla, kuvia ei saatu ja se siitä. Ymmärrän tämän huolesi.