Tällaisia kokemuksia: En jaksa tuhlata Flextightin vaatimaa aikaa kaikkiin kuviin kun se on niin aikaa vievää: Ensin hidas vanha mäkki jossa flextight toimii, kuvatiedoston konvertoiminen PC formaattiin ja vieminen mun kuva PC:lle jossa on iso kalibroitu näyttö ja sitten kaikki mukeltaminen PC Photoshopissa. Olen ottanut käyttöön oikotien, jolla kuitenkin kohtalaista jälkeä saa aikaiseksi mm netti kuviin: Epsoniin on viritetty "Kylmävalo valopää suurennuskonversio" eli nega hiotun kirkaslasin päälle sitten negan päälle maitolasi joka tuottaa kaunista hajavaloa negalle. skanneri lukee negaa oikealta korkeudelta eli terävyys on kohtuullisella tasolla. Ainoa homma on konvertoida "Flip Horizontally" toiminnalla kuva oikein päin koska en halua skannata negapohjan läpi.
Vs: Skannauksesta Epsonilla Näiden kuvien perusteella tarkennustaso ei kyllä ole oikealla korkeudella. Voisit siitä huolimatta myydä mulle edullisesti sen flextightin? T Jukka
Vs: Skannauksesta Epsonilla Kyllä nuo kuvat on mun näytöllä aivan rakeisiin asti skarppeja ilman mitään terävöitystä tai unsharp maskia. Mössöksi ne menee vasta kun poksahtavat kameralaukkuun. Mikä olisi mielestäsi oikea hinta Flextightistä- 50% alennus- mukana mäkki... (taitaa silti mennä viiden tonnin paremmalle puolelle...)
Vs: Skannauksesta Epsonilla Pitäisiköhän joutessaan todeta, että myyntiä parempi idea on laittaa se toimimaan PC:ssä. Sen pitäisi onnistua. Sivun Imacon Flextight Photo and Windows XP perusteella olennaista on: 1) PC-koneeseen pitää ostaa SCSI-liitäntäkortti (jolla saadaan piuhat kiinni ja tietoliikenne toimimaan teknisesti). Voi olla, että kaikki sellaiset eivät ole yhtä hyviä. 2) Kun Windows tunnistaa skannerin, sen ei saa antaa asentaa ajureita, vaan ne pitää itse asentaa skannerin CD-kieko(i)lta
Vs: Skannauksesta Epsonilla Hyvät herrat kaikkitietäväiset: Color kolmion Toivakan kanssa aherrettiin noita teidän ehdotuksianne pari kuukautta viime vuonna, sitten nostettiin kädet pystyyn ja ostin kenin vanhan mäkin. Piuhat kiinni ja toimi viidessä minuutissa... Se tässä oli mielenkiintoista mulle, että kummatkin herrat näköjään lukee mun höpötyksiä, toisinpäin konvertoituna se menee pääsääntöisesti että klikkaan luetuksi avaamatta...
Vs: Skannauksesta Epsonilla heh heh, Toivakka sattuu olemaan Hasselin/Flextightin maahantuojan edustaja jonka kanssa puuhastelin hasseli juttuja jo silloin kun touhu oli Finlandia kuvan hallussa. Sanoi tässä juuri että Jukka kun haluat kuvailla H sarjalla , sano vaan niin saat demot lainaksi, ehkä tässä jonakin päivänä tän MV räpellyksen lomassa sillä voisi elvistellä...
Vs: Skannauksesta Epsonilla Samoin, mutta joskus, tosin kyllä harvoin, on kiinnostava keskustelunaihe. Ensi vuonna varmaan seuraava.
Vs: Skannauksesta Epsonilla VÄÄRIN! (oikein se menee näin) Skanneri kiinni MACiin! Tuttu yhtälö... Plug and Pray! = Windows
Vs: Skannauksesta Epsonilla Niimpä! eli eikö kaltaistesi amatöörien kannattaisi siis pitää suunsa supussa! heh heh
Vs: Skannauksesta Epsonilla Nuo SCSI-liitännät ovat makkitavaraa jostain 80-luvulta... Nykywindowsiin voi olla vaikea saada ajureita. Kyllä sen pitäisi onnistua, mutta jos SCSI-kortin ja skannerin välillä on 15 vuottakin aikaa, tai vaihtoehtoisesti PC:n ja SCSI-kortin kesken, niin ongelmia voi olla. Sama kyllä saattaa koskea makkipuolen uudempia käyttiksiä. Skanneri saattaa toimia viime vuosituhannen käyttiksillä, mutta ei uudemmilla.
Vs: Skannauksesta Epsonilla Hauska lukea höpötyksiä asiasta joka on jo ratkaistu! Enemmänkin olisin kommentoimassa sitä mitä itseasiassa tänne laitoin eli Epsonin väridiaa varten tuunatun valon muuttamista negaskannaukseen sopivammaksi: Ohut hiottu lasi nostamaan negaa oikealle korkeudelle ja sen päälle maitolasi simuloimaan suurennuskoneen "kylmävalopäätä", kannattaa mielestäni edes kokeilla.
Vs: Skannauksesta Epsonilla Noihin windows-puolen SCSI-ongelmiin tuli kanssa törmättyä Polaroid-filmiskannerin kanssa taannoin. Windows 2000 kanssa toimi ongelmitta, mutta kun XP tuli niin lakkasi skannerin toiminta... Onneksi roskiksesta dyykatussa mäkissä toimi ongelmitta, mutta ko. mäkkyrä oli niin hidas että pidemmän päälle kypsytti skannia sillä, hakea sitten verkkojaon kautta pc:lle ja tehdä jatkotoimet. Vei vielä mäkkyrä turhaa pöytätilaakin... Tilalle tuli sitten Epson perfection photo 3200 ja mäkkyrän näyttö siirtyi pc:n kakkosputkeksi Polaroid siirtyi komeroon ja lopulta muualle. Epsonkin on jo päivittynyt mutta on tässä kerinnyt tulla yli 5 vuoden kokemus Epson-scanin käytöstä =)
Vs: Skannauksesta Epsonilla Se verkotus saattais olla ratkaisu, tai sitten alkaa vääntää printtiä pelkästään, ehkä kaikkein houkuttelevin ratkaisu, säästyis tääkin aika keikkumisesta laukussa...
Vs: Skannauksesta Epsonilla Taas menee korkealta yli.... ???? Mites se nega korkeammalla pitäisi olla kuin dia? Ja eiks siinä valokannessa ole matta 'lasi', siis muovi jo olemassa?
Vs: Skannauksesta Epsonilla Ja valonlähdekin on jo valmiiks kylmäkatodi? En ole varma miten V700 päättää, kumpaa niistä kahdesta linssistään se käyttää (toinen tarkoitettu papereille ja 8x10-filmeille, toinen pienemmille filmeille), mutta voi olla että siihen vaikuttaa mikä pidike skannerissa on kiinni... Siksi kyllä mun mielestä ehkä kannattais ne filmit laittaa Epsonin (tai vastaaviin) pidikkeisiin, eikä suoraa jonkun lasin päälle. Tosin jos paremmin tietää niin mikäs siinä. Nega kyllä kuuluukin olla jonkin verran irti siitä skannerin lasista, mutta niin se pidikkeissä onkin, eikä se korkeus kuitenkaan kovin suuri ole.