Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Canon EOS R

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana RB, 26 Lokakuu 2019.

  1. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    tere, eikö päivitys onnistu, pura kaikki toiminnolla
     
  2. RB

    RB Well-Known Member

    9 149
    1 113
    113
    Latasin päivitystuedoston ja sen mukaan kamera pitäis yhdistää tietsikkaan ja sitten päivitys onnistuu....pitää tutkailla, eilen vasta löytyi johto mikä sopii Canonin liittimeen.


    Ediit:
    Menihän se päivitys kortilta ihan mukavasti, oon äkkipikaisesti lukenut jotakin muuta juttua englanninkielisestä ohjeesta.
     
    Viimeksi muokattu: 9 Marraskuu 2019
  3. RB

    RB Well-Known Member

    9 149
    1 113
    113
    Jatkan tässä yksinpuhelua tämän vanhan uutuuden tiimoilta. Ilmeisesti muita ei enää kyseinen malli kiinnosta. Mutta silti.

    Suurin purnaamisen aihe on toi peukalolla käytettävä säätöpyörä. Ihan liian korkealla ja rungon sisällä....tosi huono.
    AF-nappia en oo muissa Cononeissa paljon käyttänyt. On aika onnetonta painaa sitä sisäänpäin ja samalla hoidella laukaisua etusormella, nämä 2 liikettä ei onnistu ollenkaan sujuvasti. R:n ”huonompi” AF-nappi on kyllä parempi, kameran muotoilun ansiosta AF-nappia voi painaa puristamalla sitä paukalolle muotoiltua nystyrää vähän sivullepäin, jolloin sen ja laukaisunapin yhteiskäyttö toimii paremmin kuin vanhoissa peilikameroissa.
    Kamerasta puuttuu salaman PC-synkkapiuhan reikä, onneksi akkukahvasta se löytyy. Asia joka on mun mielestä vaiettu.
    Akkukahvahan on pakollinen, lisäksi siinä olevat akut on helppo ladata pökkäämällä laturi kylkeen, ihmeen näppärä systeemi kun vaihtoehtona on tarvittaessa akkujen lataaminen erillisillä latureilla.

    Valikot on mahdollisimman simppelit ja selkeät. Huomattavasti paremmat kuin olyssa.

    Kuvalaatu on tosiaankin vähän 5D Mk3 parempi. Värit pysyy sekavaloissakin vitos D3:ta puhtaampina.
     
  4. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Af-napeista yleensä, itse olen tykännyt mieluummin säätää toiminnon pitävään asetukseen ettei tarvitse näppäintaituruuttakaan samoin.


    Kaipa Canon kiinnostaa siinä missä muutkin peilittömiin tulleet isot. Itse pienoisesti hämmästyin kuinka Nikonin uutuuskahva ei ole pystykuvakahva ensinkään.
     
  5. RB

    RB Well-Known Member

    9 149
    1 113
    113
    Niin siinä kahvassa ei oo laukaisinta ja muita säätimiä ollenkaan?
    Aika outo juttu.
     
  6. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Niin on. Rajaavat käyttäjiä marginaaliin kannaltansa. Meinaavat kai että vain videoinnissa kahvaa kaivataan. Toinen on FTZ sovite, jossa manuaaliset AI-lasit jäävät ilman exif- ja etsimen aukkotietoa - olisi olettanut että peilinikoneista mentäisiin hiukan eteenpäin siinä kohtaa eikä taakse.
     
  7. PKivireki

    PKivireki Active Member

    722
    31
    28