Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Olympus OM-D E-M1 II, apua!

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana sodeto, 3 Syyskuu 2021.

1. sodeto

sodeto Active Member

704
    100
    28
    Hankin muutama kuukausi sitten käytetyn Olympus OM-D E-M1 II rungon. Olen sillo kuvanut jonkin verran ja alan tottua siihen. Nyt en jostain syystä saa autofocus toimimaan, varmaan joku hölmö itseaiheutettu "takalukko".
    Liitteenä kuva näytöstä. Siinä sitkeästi "MF" päällä. Muut asetukset hoituu kivasti menemällä kyseisen asetuken päällä ja etummaista "rattia" kääntämällä asetukset muuttuvat, mutta tätä ei. Miten olen onnistunut lukitsemaan sen ja miten saan purettua?
    Varmaan joku superyksinkertainen juttu mutta en vaan keksi...

IMG_3667.jpg

2. papetsu

papetsu Active Member

302
    156
    43
    Olethan tarkastanut että kamera tunnistaa optiikan, veikkaan että kontakti pinnat ovat likaiset.

Viimeksi muokattu: 3 Syyskuu 2021
  3. sodeto

sodeto Active Member

704
    100
    28
    Voinhan tietysti kokeilla, mutta toistaiseksi on vaan yksi putki ja se on ollut paikallaan varmaan pari kuukautta.

4. jussikn

jussikn Well-Known Member

809
    1 558
    93
    Mikä objektiivi? Pro-obektiiveissa saa manuaalitarkennuksen päälle vetämällä ao. renkaasta, olisiko vahingossa siirtynyt?

5. sodeto

sodeto Active Member

704
    100
    28
    Kiitos Jussikn, sanoinhan että varmaan joku vahingossa aiheutettu juttu ja niin olikin… En tästä tiennyt kun tähän asti olen käyttänyt afää.
    Mutta hyvä näin, en sitten tarvitse kysellä miten saan mf:än päälle.

6. jussikn

jussikn Well-Known Member

809
    1 558
    93
    Eipä kestä, tämä on aika yleinen moka, itsellekin sattuu aina joskus!

7. oka

oka Well-Known Member

469
    1 280
    93
    Joo, olen ainoastaan Olyilla kuvaillut nyt nelisen vuotta, ja edelleen joskus menen tuohon vipuun.