Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Canon eos 7d vs. 60d

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana tonilehto, 7 Toukokuu 2011.

  1. pb76

    pb76

    777
    0
    0
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

     
  2. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 374
    6 204
    113
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Kaipa sen sitten täytyy tukea fullhd-resoa, mutta eikös siihen nyt lähes mikä tahansa kykene?
    Kaipa sen sitten täytyy tukea fullhd-resoa, mutta eikös siihen nyt lähes mikä tahansa kykene?
     
  3. pb76

    pb76

    777
    0
    0
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    niin kaikki näytönohjaimet mistä irtoaa tarvittava resoluutio, ei ole vielä tullut vastaan "FullHD" merkittyä näytönohjainta.. Kyllä aika antiikkista rautaa saa etsiä joka moiseen tarkkuuteen ei pysty.
    Toisekseen prossulla ja muistilla on todellakin väliä ei se näytönohjain kaikkea työtä itse tee.
     
  4. jyrik

    jyrik Member

    805
    0
    16
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    juu, siis teräväpiirtovideonkin voi toteuttaa useilla eri koodekeilla, ja toiset on raskaampia koneelle pyörittää kuin toiset, jotkut pakkaavat kuvaa rupuisemman näköiseksi jne... muuttujia on tuhottoman paljon ja ne riippuvat käytetystä pakkausmenetelmästä (koodekista) ja sen asetuksista.

    latasin dpreviewistä 60D:n näytevideon, ja kyllähän se omallakin koneellani tökki pahasti, eli kamera taitaa tehdä jotain suht raskasta / vähän pakattua formaattia. jos sulla toimii youtube-videot niin karvalakkitemppu voisi omien viedeoidesi kohdalla olla että perustat youtube-tilin ja latailet haluamiasi omia videoita sinne. ne on mahdollista jättää yksityisiksi, joten niitä ei pääse näkemään muut kuin sinä silloin kun olet kirjautuneena. muistaakseni systeemi tarjoaa omille videoille myös download-linkin, joten saat imaistua konvertoidun kopion omallekin koneellesi.

    omallakin koneella voi tehdä videoiden konvertointeja ja pienennyksiä vaikka ilmaisella virtualdub-ohjelmalla, mutta siinä on mahdollista saada sormi suuhun ja aivot solmuun asetusten, koodekkien ja videoformaattien kanssa. homman "ulkoistaminen" youtubelle vaatii varmasti kaikkein vähiten perehtymistä ja opettelua.
     
  5. Huukka

    Huukka

    28
    0
    0
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Joo kyl se koneen päivitys taitaa olla ainoo viksu tapa, jos noita videoita meinaa käyttää, tai sit leikkailla niit kameralla jo valmiiksi.

    Onkohan 550D:ssä sama ongelma? Aika ihme jos sata sarjalaisten käyttäjät ei törmää samaan ongelmaan, kun kameraa myydään kuitenkin enemmän alottelija tasolle...
     
  6. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Ihan hyvä että tämä on nostettu esille.. HDTV:stä ja muusta on puhuttu ikuisuus ja nyt se alkaa olla melkein totta - vaan jos niitä leffoja meinaa katsoa muualta kuin (hyvältä tietokoneen) näytöltä niin monellako todella on Tv-kalusto tarpeeksi modernia ja kallista?

    1920 x 1080 on kuitenkin aika kova. Ei pysty edes mun kotimonitori tuollaiseen. Televisiolla taas on tekemistä jo DVD-tasoisen kuvan toistamisessa...

    Jos kotileffaa tekee esitettäväksi muille niin käytännössä sen joutuu tekemään DVD-formaattiin. Master-versio tietenkin säilytetään kunnon tarkkuudessa jotta sitten 10 vuoden päästä kun bluray tai sen seuraajaformaatti on yleistynyt normi-ihmisten käyttöön.
     
  7. pb76

    pb76

    777
    0
    0
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Eiköhän nuo FullHD telkat ja BluRayt/Playstation3:set löydy jo "joka" normikodista.
     
  8. horseman

    horseman Member

    716
    0
    16
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Ei pidä paikkaansa. Vastaaja varmastikin tarkoittaa tosiaan sellaista näytönohjainta jossa on ns. videokortti sisäänrakennettuna. Ts se purkaa videokuvan, ei prosessori. Esim. Itsellä Macbook Air 1,6Ghz näyttää FullHD videokuvaa ihan hyvin. Ja prosessori on siis todella vanha ja hidas, vaikka uusia koneita onkin, mutta näytönohjain on hyvä
     
  9. horseman

    horseman Member

    716
    0
    16
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    käytännössä siis melkeinpä kaikki yli 40eur näytönohjaimet osaavat tämän.
     
  10. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Epäilen vahvasti...  IT-nördet ja muut - ehkä, mutta tavallinen duunari-keskiluokka, tuskin.
     
  11. D300

    D300 Member

    498
    8
    18
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Ei hyvää päivää, sanon minä.
    Kun ammatin puolesta päivittäin tulee käytyä ihmisten asunnoissa (en ole murtovaras) niin voinen kertoa, että Blu Ray ja HDTV on täyttä arkipäivää ja ne ovat Turun seudulla enemmän sääntö, kuin poikkeus.

    Jopa "vanhuksilla" alkaa olemaan taulu-tv:tkin arkipäivää, putkitelkkujen alkaessa olemaan katoavaa kansanperinnettä.

    Kyseessä ei sinihampaan ja teräväpiirtotelkkujen kohdalla todellakaan ole mikään "it-nördejen yksinoikeus" vaan noita löytyy paljon "duunari-keskiluokan" kodeista.
    Ja tämä kommentti siis ihan ammatin puolesta havaittua...
     
  12. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Hmm... meillä on putkitelkkuja enkä ole keksinyt miksi pitäis littunainen ostaa nytkun nykyisestäkin vielä näkee.

    Ei ainakaan TV-ohjelmien eikä elokuvien takia.
     
  13. D300

    D300 Member

    498
    8
    18
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Siis sehän on kunkin henk.koht. valinta, enhän minä nyt sitä...

    Vaikken olekaan tv:n orja, niin mieluummin katson nekin hetket töllöä, kun tv:n ääreen istahdan, (oli kyseessä sitten vuokraleffa, tahi tv:n tarjonta) mahdollisimman laadukkaana lopputuloksena.

    Mene ja tiedä, ehkä puusilmäni vain kaipaavat kuvaa, joka on luokkaa: "hyttysen peskarvaan tarttuneet paskakikkareetkin näkyvät" kuin tuijottelen viiden metrin päästä 32" putkitöllöllä, jossa jalkapallomatsia katsoessa pyöreä pallo muistuttaa soikeaa amerikkalaisen jalkapallon pelivälinettä. Ei kiitos, mutta tämä tosiaan omin tihrustavin puusilmin koettua...

    Suosittelisin katsastamaan esim. Ice Ace 3:sta Blu Ray:na 50" HDTV:ltä ja vertaamaan sitä minkä tahansa kokoluokan "putkitöllöön".
    Jos vähänkin kuvanlaadulla on merkitystä, niin aikas sykähdyttävä kokemus...
     
  14. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 374
    6 204
    113
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Mä olen jotenkin ihmetellyt kuinka korkeatasoista kulttuuria ihmiset katsovat kun telkkarista ei tule mitään katsottavaa, mä en millään edes ehtisi katsoa kaikkea mitä tekisi mieli kun elämässä on muutakin telkkarin katselu. Mitä sieltä nyt pitäisi tulla, että tulisi jotain katsottavaa? Lättytelkkari on ollut jo 6 vuotta vähintään ja ihan tavallinen duunari.
     
  15. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Kyllä minä TV:tä katson. Uutisia, ajankohtaisohjelmia ja dokumentteja pääasiassa. Heti aamusta lähtien herättyäni pistän töllön makkarissa auki. Ainut kunnon TV onkin siellä ;)

    Toki joitain hömppäviihteitäkin katson.

    Olohuonetta meillä ei oikeastansa olekkaan...huoneita on monta, mutta niissä ei olla. Elokuvien katselu ei ole kiinnostanut vuosikausiin, joitain satunnaisia toki sillointällöin katson.

    Ilmeisesti tää TV-juttu lähti kameran videosta...ei ole kamerassa videota enkä tiedä koska semmosta edes hommaisin. Vastahan nykyisellä ykköskameralla on 3,5 vuotta kuvattu.
     
  16. pb76

    pb76

    777
    0
    0
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    syytön minä siihen olen että sinä katselet leffat VHS:ltä (vai Betallta) ja 24" kuvaputkelta, ikävä kyllä nuo litut ja BR -toisto on ihan "joka kodin" tekniikkaa nykypäivänä  ;)
     
  17. pb76

    pb76

    777
    0
    0
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Ei hyvää päivää. Tosin kun ei paremmasta tiedä niin MV töllö riittää  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

    Kyllä niitä pikseleitä jaksetaan kuitenkin kuvissa runkata  ::) ::) ::) ::) ::) ::)
     
  18. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Valokuvat ovat ihan eri asia kuin TV-ohjelmat, ainakin mulle.

    Valokuva digimuodossa ei mulla lopputuote. Lopputuote on vedoksena (toisten) seinällä.
     
  19. pb76

    pb76

    777
    0
    0
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Valokuvat on aivan sama kuin leffat (jotkut dokkarit ja miksei hömppäsarjatkin). Tosin toisille toinen merkitsee enemmän kuin toisille. Enää en kyllä vaihtaisi hyvää kuvanlaatua televisio ohjelmissa /leffoissa pois oli sitten kyseessä Pikku Kakkonen, uutiset tai hyvä leffa.
     
  20. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Canon eos 7d vs. 60d

    Ehkä asiaan vaikuttaa sekin, että KAIKKI littu-TV:t mitä olen ohimennen katsellut ovat olleet kuvalaadultaan täyttä sontaa. Värit ylivärikästä mössöä, epäterävää haamukuvaa sunmuuta. Ilmeisesti normaali-digi TV pakkaa kuvasta enimmät yksityiskohdat veks, näin olen ymmärtänyt. Varmaan säädöissäkin on vikaa mutta mun silmään oma 32-tuumainen vanha putki-Panasonic kelpaa hyvinkin.

    Elokuvia en ole itselleni vuokrannut kuin joskus viimevuosituhannella VHS:nä ja mistään teräväpiirto-ohjelmasta en näillänäkymin ole valmis maksamaan.