Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon EOS 450D ja itselaukaisu

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana ernu, 24 Syyskuu 2010.

  1. ernu

    ernu

    55
    0
    0
    Ärsyttävä piirre jota tuskin voi muuttaa mutta kysyn nyt huvikseen onko ongelmaani ratkaisua:

    Eli jos kuvaan kameralla käyttämällä jalustaa voin asettaa itselaukaisun viiveeksi 2 sekuntia joka on riittävä ja kamera ottaa yhden (1) kuvan. Mutta jos haluan itse kuvaan ja laitan laukaisuviiveeksi 10 sekuntia kamera ottaa väkisin kaksi (2) kuvaa joka on todella häiritsevä ongelma varsinkin jos haluan ottaa pitkällä valotuksella maisemakuvan jossa olisin itse kuvassa...tulee vaan turhaan ylimääräinen "ruutu".

    Onko tosiaan niin ettei 10 sekunnin laukaisulla pysty ottamaan vain yhtä kuvaa?
     
  2. turo

    turo Member

    299
    0
    16
    Vs: Canon EOS 450D ja itselaukaisu

    Minulla ei ole kyllä vastausta tähän kysymykseen, mutta kuulostaapa kummalliselta. Ehkä jostain valikoiden syövereistä löytyy tähän säädöt.
     
  3. jpanu

    jpanu Member

    33
    0
    6
    Vs: Canon EOS 450D ja itselaukaisu

    kuulostaa oudolle, ei 350D tai 7 tee tuollaista. Joku säätö jossain.
     
  4. ernu

    ernu

    55
    0
    0
    Vs: Canon EOS 450D ja itselaukaisu

    Hävettää sanoo mut tän aiheen saa poistaa. En oo aikasemmin huomannu kokeilla sitä kohtaa itselaukaisu/kaukolaukaisu jolla ongelma ratkeaakin. Luulin aina että tuossa valinnassa tarvii lankalaukaisijan.
     
  5. Vs: Canon EOS 450D ja vitkalaukaisu (oli itsetyydytys)

    Miten siinä silti tulee 2 ruutua? vitkalaukasimella pitäs kuitenkin tulla vaan yksi ruutu ellei tuo ole joku haarukointihärö tai softabugi.
     
  6. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Canon EOS 450D ja itselaukaisu

    Etkä luullut peilin ylösläpsähdystä valotukseksi? Jotkut kamerat nostavat peilin pari sekuntia ennen valotusta.

    5D:ssä on custom functions valikosta valittavissa peilin ylösnosto.  Silloin yhden kerran painettaessa nousee peili, ja toisella painalluksella valottaa.  Mutta kun samalla valitsee sarjatuliasennon, tulee päälle kahden sekunnin itselaukaisu (korvaa pitkälti lankalaukaisijan).
     
  7. ernu

    ernu

    55
    0
    0
    Vs: Canon EOS 450D ja vitkalaukaisu (oli itsetyydytys)

    eiku löysin jo ratkasun että saa otettuu vaan 1 ruudun...olin aina yrittäny jollain "jatkuva" kuvaus valinnalla joka ottaa minimissään 2 kuvaa, mutta tuo "kaukolaukaisu" säätö ottaa yhden ruudun vaikka ei olis mitään lankalaukasijaa vaan painaa kameran nappulaa.