Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon EOS 400d kameraan putki

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana hypnom, 2 Helmikuu 2007.

  1. hypnom

    hypnom

    4
    0
    0
    Olen hankkinut kyseisen kameran ja nyt haluaisin asiantuntijoilta hieman tiedustella, että millainen putki kannattaisi ostaa lisäksi tuohon settiin? Käytän kameraa erilaisiin tarkoituksiin: kuvaan urheilukuvia, maisemakuvia ja sitten lähikuvia. Olen ajatellut hankkia sellaisen putken, että sillä voi hiukan kauempaa ottaa kuvia, koska tuo normaaliputki on todella huono siihen tarkoitukseen..
    Lisäksi olen ajatellut hankkia uuden salaman, joten niitäkin ehdotuksia saa laittaa tulemaan, jos on jotain hyviä.

    Kiitoksia vastauksistanne jo etukäteen! :)
     
  2. Vs: Canon EOS 400d kameraan putki

    En ole asiantuntia, mutta omia kokemuksia hieman.

    Itsellä 2 lasia käytössä, laajakulma 17-35 2.8-4 ja superZoom 18-200 3.5-6.3

    Laajaa käytetään tositoimissa metsässä ja hämärässä ja zoomi on "päiväkävelylasi" ei valovoimaa eikä nopein tarkennus. Toki tuo tarkennus on kamerastakin kiinni, omassa cam1300 sydeemi joka ei ole sieltä hitaimmasta päästä, joten tuollainen pitkä zoomi on ihan kelvollinen hyvällä säällä (lue aurinkoisella).
    Oma valintasi on ihan, kylmästi sanottuna kukkaron paksuudesta kiinni :)
     
  3. Vs: Canon EOS 400d kameraan putki

    täällä on ainakin 3 ketjua joissa kysellään samoja asioita.. en jaksa ettiä.. käyttäkää hakua.
     
  4. Vs: Canon EOS 400d kameraan putki

    Juu, aletaan lähestyä naapurisaitin konventioita.

    Kaikilla linsseillä, tai oikeati objektiiveilla voi kuvata kaikilta etäisyyksiltä. Suurenusta haluttaessa tarvitaan pidempää polttoväliä. Tämän halutun polttovälin märäämiseen voi käyttää nykyistä objektiiviaan säännöllä: 100mm suurentaa 2x 50mm. Saman olen kirjoittanut ainakin 56 kertaa mutta misi kysyjän pitäisi niitä etsiä? Muiden pitää olla ahkeria.
     
  5. hypnom

    hypnom

    4
    0
    0
    Vs: Canon EOS 400d kameraan putki

    Sen olen kyllä huomannut, että rahaa niihin saa menemään todella paljon! Onko muuten kokemuksia Sigman putkista vai kannattaako ne unohtaa kokonaan? Lisäksi, että mitä kannattaa ottaa huomioon, kun valitsen uutta putkea?

    Pitää ettiä nuo viestiketjut ja kattoa, että millaisia keskusteluja niissä on. Kiitos tiedosta! :)
     
  6. Vs: Canon EOS 400d kameraan putki

    Omat on stigmoja :) kaikki, itse olen niillä pärjännyt toiset eivät pidä ollenkaan. Mutta toimivat ilman ongelmia omassa rungossa.
     
  7. Vs: Canon EOS 400d kameraan putki

    Se että tarvitseeko niitä oikeasti. Tavarat ei kuvia paranna keskimäärin yhtään.
     
  8. Vs: Canon EOS 400d kameraan putki

    Mutta on siinä canonissa joku putki hyvä olla, kuten eräässä toisesa topikissa mainitsin :)
     
  9. yesse

    yesse

    91
    0
    0
    Vs: Canon EOS 400d kameraan putki

    Mimmonen budjetti mahtaa olla, siitähän se riippuu??

    Jos halvalla haluaa mennä, niin Sigma 70-300mm F/4,0-5,6 (APO) Makro DG (234€) [150€ ei APO) on suosittu aloittelijoiden keskuudessa ja salamana sigman DG EF-500 ST (163€).
    Laajakulmassa käytetään kittilinssiä ja lisäksi voi vielä ostaa 50mm f1.8 II että edes joku lasi piirtäisi hyvin.

    Jos taas hieman hintavampaa, niin sitten telenä esim. Canon ef 70-300mm f4-5.6 IS USM tai 70-200mm f4 L USM  joiden hinta n. 650€

    Salamana suosittelisin Canon Speedlite 430EX (267€)

    Laajakulmassa sitten on suosittu tuo 17-40mm f4 L USM (672€)

    Jos taas todella kalliilla haluaa päästä, niin:

    Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS USM (992€)
    Canon EF 16-35mm f/2.8L USM (1390€)

    telenä Canon EF 70-200mm F2.8L USM IS (1783€)

    tai vaikka kiinteän polttovälin putkia tyyliin 135mm f/2L USM, 200mm f/2.8L II USM, 300mm F2.8L USM IS, 400mm F2.8L IS USM, 500mm f/4L IS USM, 600mm F4.0L USM IS etc...

    Ja salamana Speedlite 580EX (476€)

    Hinnat verkkokauppa.comista  ja suositukset lähinnä sen mukaan, mitä olen havainnut ihmisillä olevan käytössä.
     
  10. Petu

    Petu

    109
    0
    0
    Vs: Canon EOS 400d kameraan putki

    Yesse iskee taas...
     
  11. Vs: Canon EOS 400d kameraan putki

    [QUOTE>
    [/QUOTE]
    tuollaon juttua.