Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon eos 350D vai 400D

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana miiru, 8 Maaliskuu 2007.

  1. miiru

    miiru

    53
    0
    0
    Kaipa se on sitten viimeinkin hankittava digijärkkäri. Mulla on vuosia ollut käytössä canonin eos 500N ja olen ostellut siihen mm. speedlite salaman ja 50mm/1.8, joten en viitsi lähteä merkkiä vaihtamaan. Joten kannattaako nyt ostaa uudistettu versio vai piisaako vanhempi 350D? Paljon on hintaero? Tuossa uudemmassa 400D ei Kameralehden mukaan ole paljonkaan uutta, olisiko se automaattinen pölynpoisto ainoa selkeä uudistus. Haaveena olisi hankkia järkkäriin eosin 28-135 IS USM, mistä päin sen saisi edullisimmin ja mitä ne kustantaa tätä nykyään? Viimeksi kun hintoja vuosia sitten katselin niin taisi mennä yli 800 euron.

    t. miiru
     
  2. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
  3. Vs: Canon eos 350D vai 400D

    taitaa se pölynpoisto olla siirtelyä paikasta toiseen,kamerana valitsisin 350 d koska erot pieniä verrattuna hintaeroon ja alkuun pääsee hienosti ja eroonkin ,koska menevät vielä hyvin kaupaksi .
     
  4. miiru

    miiru

    53
    0
    0
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Onko digikameraa hankittaessa tosiaan lähdettävä siitä, että sen käyttöikä ei ole pitkäikäinen. Itse haluaisin kuitenkin ostaa kameran, jolle on käyttöä useampia vuosia tai kauemminkin. Ihmetyttää tämä.
     
  5. Vs: Canon eos 350D vai 400D

    se käyttöikä on juuri niin pitkä kuin kameralla haluaa kuvata, tai se pysyy ehjänä. ei kenenkään tarvitse aina vaihtaa siihen tuoreempaan malliin, vaikka joillakin se tuntuu olevan tapana ;D

    itsellä tulee vaihdettua kameraa varmaan siinä vaiheessa, kun tuossa omassa 400D:ssä tulee rajat vastaan, eli luulempa ettei sitä ihan lähiaikoina tapahdu.
     
  6. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    offtopic:

    Hyvin mennyt canonin markkinointi. Lähes kaikki jotka kyselevät ekaa järkkäriään täällä mainitsevat 350d:n ja 400d:n. Silti esim nikonit ovat piesseet canoneita erinäisissa testeissä. Eikä pentaxit ja sonyt ole mitenkään luotaantyöntäviä.

    En ite jaksa mitään merkkisotaa, mutta mietin vain, kuinka moni järkkäriin siirtyjä edes miettii muita merkkejä ennen kuin puskee foorumille kysymyksen "canon 350d vai 400d?"

    Ei sinänsä, osoittaa vain hyvästä markkinoinnista.
    /offtopic :D
     
  7. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Eipäs häiriköidä!!!

    T.Kanonin palkkalistoilla. ^_^
     
  8. miiru

    miiru

    53
    0
    0
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Kyllä mulla Nikonit sun muut olisivat samalla linjalla, jos ei olisi ollut perusjärkkäri Canonin ja siihen hankittuna speedlite ja muutama objektiivi, joskaan näistä ei muut kuin tuo 50mm/1.8 ole mainitsemisen arvoinen. Ja mä olen sen verran amatöörikuvaaja ja varmastikin sellaisena pysyn, etten taatusti huomasi eroja Nikonin ja Canonin välillä. Mutta se on kyllä totta, että Canon on onnistunut markkinoinnissa. Lisäksi mulla on aina ollut käsitys, että Nikon on paljon Canonia kalliimpi ja siksi se tuli aikoinaan hankittua (tai sain sen lahjaksi vanhemmiltani, mutta mun ohjeistuksella oli iso osa :).
     
  9. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Miiru, joo huomasin kyllä miksi hait juuri canonia, eikä tämä siis ollut sinuun mitenkään.Teit vain ihmettelylleni sopivan topickin, kiitos siitä :p

    Olettamuksessani lähdin liikkeelle siis sellaisesta joka hakee nostoa pokkarista järkkäriin,ilman että pohjalla oli lasitavaraa tai muuta. Näitä utelijoita on vaikka kuinka paljon,tai siltä tuntuu..

    Emerik: joo,sä olet kaikinpuolin maksettu mies! Tiedossa on :p
     
  10. miiru

    miiru

    53
    0
    0
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Kyllä alkaa kameran hankinta ahdistaa, kun lukee tätä palstaa. Onko tosiaan niin, ettei digirungot kestä. Mulla on ollut tuo filmijärkkäri kohta kymmenen vuotta ja se toimii edelleen ilman mitään ongelmaa. Sen käyttö on kuitenkin jäänyt kaikkien tietämistä syistä ja tällä hetkellä räpsin kuvia (lähinnä muksuista) ixuksella. Mikä on toooosi tylsää. Järkkärin siis haluan mutta en missään tapauksessa mitään ammattirunkoa. Siinä menisi hyvä kamera ihan hukkaan samoin rahat, joita ei edes ole olemassa. *PÖH*
     
  11. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Kyllähän ne rungot kestää, mutta tekniikka kehittyy noiden digirunkojen osalta niin hurjaa vauhtia, että vaihtorumbaan on helppo lähteä mukaan. Jos sama kehitys jatkuu kuin tähän mennessä, niin tän hetken uutuusrunkojen hinnat on parin vuoden päästä pudonnut jopa kolmasosaan hankintahinnasta. Tällä ei tietysti ole väliä, jos ei runkoa halua vaihtaa :)
     
  12. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Juuh, sepä se.. Itse alotin kuvaamisen itseäni vanhemmalla kameralla, mikä oli tänäänkin mukana kuvailuissa. Ei tule minun pennut kuvaamaan ekoja ruutujaan d70:llä :p
     
  13. Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Ihan hieno ajatus,oppia  perusteet helpommin yksinkertaisella manuaalisella filmikameralla(järkkärillä),ja voi käsitellä miehekkäämmin kameraa tms.Kumma juttu kun mullakin oli kiire aikanaan myydä filmikamerat ja putket ym pois digin alta ja sitten muutaman tai 1,5 v päästä vielä kiireempi myydä ne pois,nykyään omistan  vain rolleiflexin ja valotusmittarin ja jalustan ja pimiökaluston ja skannerin keskikoolle ja kuvia tulee ihan saman verran otettua ,eli liian vähän,mutta ei jaksa kuvailla sarjatulellakaan.Mutta kannustan ajatustasi.
     
  14. miiru

    miiru

    53
    0
    0
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Kysyn nyt tässä samassa ketjussa, kun en viitsi uuttakaan aloitta. Tämä on varmasti tyhmä kysymys teistä, mutta kysynpä kuitenkin. Jos ostan kameran (350D tai 400D) esim. Saksasta, onko siinä valikkokielenä valittavissa Suomi vai pitääkö tehdä joku päivitys?
     
  15. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Suomi löytyy vaihtoehdoista. Manuaalit voi sit olla saksaksi, mutta hyvällä tuurilla tulee englanninkielisetkin mukana.
     
  16. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Kyllä se suomenkielinen ohjekirja kannattaa hankkia siihen ellei sitten ihan varma ole että se englanti vääntyy. Kuitenkin sen verran monimutkainen kapistus itsekullekkin se kamera. Toisekseen takuun suhteen on helpompi asioida suomessa, ainakin joillekkin. Eihän sitä tiedä koskaan jos on vikaa.

    Myös kannattaa pohtia muistikorttia (Joku pari gigainen) ja sitten kameralaukku (jos on tarvetta). Myös vara-akku on hyvä olla kun D400 on pieni se akku. Ja sitten kennon puhdistukseen se puhallin, myös optiikkaan kannattaa suojafiltteri hankkia. Vastavalosuoja taisi olla kitin optiikassa mukana? Sitten mikrokuituliina pyyhkimiseen. Ja lainastokortti jolla saa valokuvauskirjoja lainattua iltalukemiseksi.
     
  17. Vs: Canon eos 350D vai 400D

    mulla ei oo vielä ehtiny akku loppua, vaikka on ottanu satoja kuvia päivässä (studiolla).

    kumma kyllä mulla on kameran valikot suomeksi, vaikka kaikkea elektroniikkaa käytän yleensä englanniksi.. oiskohan jääny alkup. asetukset sitten muuttamatta..
     
  18. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    HÄHÄÄ jussi puhuu asiaa. Ok ei se sen kummempaa olis jos eka kamera olis Pentax istD taikka nikon D70 tai mikälie, mutta nykyään 99% alottelijoista (kärjistys) ostaa digiä ja niistä 95% canonia. Moniko harkitsee edes muuta?
     
  19. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Canon eos 350D vai 400D

    Porukka monesti ostaa mielikuvien pohjalta asioita, ei välttämättä paremmuuden tai vastaavan. Myös monilla vaikuttaa tuttu tekniikan maailma ilmiö, kun tämä on voittanut tämän testin niin pakko olla hyvä. Miksei myöskin se että kun naapurin Tiina kuvaa tällä niin munkin on saatava tämä. Syitä voidaan keksiä vaikka miljoonia. Ja tämä ilmiö on nähtävillä kaikessa, sen verran hupsuja me ihmiset ollaan. ^_^

    Ps. Hyvät yöt kullan murut.
     
  20. Vs: Canon eos 350D vai 400D

    onhan canonilla laittaa eniten tuotekehitykseen, eli tulevaisuutta silmällä pitäen canon on varmin sijoitus. kanon on isoin joten nyt kun päitä putoile niin canonin lippu on vahva, sen alla kannattaa ratsastaa.
    sen sijaan kun keskustellaan valokuvauksesta ja runkojen elinkaaresta niin onko niin että esim. 10Dllä ei enää pärjäisi, vaan pitää olla viimeiset "kellot ja vihellykset".