Esim. Maitolaiturilla on myynnissä leikkolaseja kyseiseen kameraan. Voiko vaihdon tehdä itse ja kuinka vaikeaa mahtanee olla? Onko laseissa eroja? Voikos muuten Canon 20d kameraan saada leikkolasia?
Vs: Canon Eos-1n tähyslasin vaihto Voi kyllä tehdä itse, ainakin jos on yhtä helppoa kuin Eos 3:n kanssa (luulisin että on). Helppoa tuo on siis jos ei ole pahaa tärinätautia tai kovin montaa puuttuvaa sormea. Ohjeistusta löytynee kuuklettamalla riittävästi. 20D:stä ei ole tietoa.
Vs: Canon Eos-1n tähyslasin vaihto Tilasin Canon 20d:hen leikkolasin tuolta: KatzEye™ Optics - Custom Focusing Screens. Toimitus alle viikossa ja toimii loistavasti. Kamerahuollon setä asensi sen paikalleen, kun en itse viitsininyt alkaa värkätä sen kanssa. Canon ei itse valmista leikkolaseja 20d:hen, mutta muihin kameroihin tarkoitettujen lasien tuunaminen onnistuu varmaan joltakulta. Ei minulta. - Jaska
Vs: Canon Eos-1n tähyslasin vaihto Vaihto onnistuu EOS-1 sarjaan varsin vaivattomasti mukana tulevalla työkalulla ja ohjeilla. Kannattaa varoa, ettei väliin jää pölyä, eli toimenpide on tehtävä ensiksi peilikammio puhdistamalla ja pölyttömässä tilassa. Tähyslasit ovat minun käsittääkseni tyyppikohtaisia, sillä etsimetkin taitavat olla fyysisiltä mitoiltaan eri kokoisia? Mutta vain mutua, ole omistanut vain 1 sarjan EOS:in. Huhuja olen kuullut, että jotkut ovat onnistuneesti itse vaihtanee 20D ja jopa 300D kameraan tähyslaseja. Leikkolasissa on jossain pistemittauksissa ominaisuus, että ei mittaa valotusta oikein, sillä tähyspisteen täsmällinen kohta voi "taittua" sivuun mittauspisteestä. Sitä en tiedä haittaako tuo taittuminen keskimmäisellä pisteellä mitatessa, vai millä pisteellä.. Kannattaa etsiä tietoa jostain tai toivoa, että tänne kirjoittaa joku jolla on tarkempaa tietoa leikkolasin toimivuudesta valotusmittauksessa AF-kameroissa..