Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana juhanalappalainen, 18 Helmikuu 2010.

    Tervehdys laukkulaiset! Ajattelin pistää tämmösen keskustelun pystyyn niitä varten jotka miettivät canon 1ds *classic* ostamista. Oma tarinani menee niin että canonin 5d sanottua itsensä irti jouduin vaihtamaan canon 40d budjetin vuoksi ja kirosin joka päivä croppi kennoa ja kumista ilmettä. Tiedä häntä johtuko muovinen/kuminen kuva sitten omasta päästä mutta näin sen koin. kokeilin välissä myös 1d mark2 siinä toivossa että saisin tuntumaa takasin epäonnistuen siinä taas kerran. Noh! nyt tuli sitten rahaa sen verran että pysty sijoittamaan 1ds. kovasti luin netistä paljon huonoa ja niukasti hyvää. noh joka tapauksessa päätin sijoittaa kameraan kaikesta negatiivisestä palautteesta huolimatta. JA onneksi tein näin! Kamera on loistava! Riippu tietenkin tyylistäsi kuvata mutta kamera on kun tehty mun käsiin ja kuvaaminen ei enää tunnu yhtään *digitaaliselta* verrattuna tuohon 40d joka melkein tuhosi kaiken luovuuden hehe. Kamerasta ja sen potkusta täytyy mainita yksityiskohtien toisto joka mielestäni voittaa jopa 5d:n...itse kun kuvaan suurimman osan kuvista iso 100 ja aukko 8-22. toinen mikä arvelutti vaikkei henkilökohtasesti ole mitään väliä niin kohina. Foorumeilta luin että iso 400 on maximi mitä 1ds kehtaa kuvata. no oma mielipiteeni on se että kohina jota kamera tuottaa on niin nättiä että vertaisin sitä melkeinpä filmi rakeeseen. kolmas asia joka foorumeilla on esillä jatkuvasti on se miten hidas kamera on esikatselun kannalta. Tämä tuottaa ongelmia varsinkin niille jotka on tottunu zoomailemaan äkkiä onko kuva terävä ja ei o vaivautunu opettelamaan histogrammeja joten jos suunnitelet 1ds hankkimista ja lcd tarkastelu on sinulle elin tärkeää älä vaivaudu...jos taas arvostat "ei niin digitaalisen" näköstä kuvaa ja hyviä yksityiskohtien toistoja, kuvaat harkiten ja nautit kuvien rakentamisesta niin suosittelen kameraa lämpimästi!

    t:Juhana Lappalainen

    ps. What’s in your kitbag? Andrzej Dragan - Canon Professional Network
     
  1. Vs: Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

    Minulle on kerrottu että ei noilla wanhoilla kameroilla voi kuvata :) 
     
  2. Jaakko

    Jaakko Active Member

    1 173
    10
    38
    Vs: Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

    Hahaa! Olen kuullut samanlaisia puheita.
     
  3. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

    Paranee kuin filmi vuosien myötä.  Leicalle sukua?    :)
     
  4. Vs: Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

    Niinpä. Olet joko jäärä tai elämäntapaintiaani, eli asennevammainen. Ja anti-kauppiaankaveri. ;-)
     
  5. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Vs: Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

    Tollasella mäkin olen viime ajat kuvannu ja allekirjoitan. Mutta mulle riittää myös esikatselukuvan vauhti, niin kiirus ku mul ei ole. Istuu yllättäen suorastaan erinomaisesti käteen vanhalle nikonistille. Mukavan helpot nuo nappulatkin, kaikki on kiinni tottumisesta.
     
  6. Vs: Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

    Myös vihreän toisto on 1Ds:ä mielestäni tosi hyvä. Ainakin tyttöystävä oli aina kateellinen verratessaan 40D:hen.
    1Ds:n akkuja en kyllä ikävöi yhtään, tai sitä laturia.
     
  7. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

    Mä en kyllä noita vanhoja digejä käyttäisi.
    Musta tän digiajan paras puoli on se, että joka vuosi ostaa sen uuden mallin, tai jos ei ilmesty, niin vähintään joka toinen vuosi.
    On ne uudet aina parempia ja niillä saa aina parempia kuvia kuin vanhoilla.

    Vanhojen runkojen fiilistelyyn on filmikamat - varsinkin, jos joku vanha värkki tuottaa erinomaista kuvanlaatua, kuten 60 vuotta vanha rolleiflex.
    TJukka
     
  8. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Vs: Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

    Tottakai saa, niissähän on enempi mekapikseleitä! :D
     
  9. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

    täällä varkauden lähettyvillä on oikea päivittämisen ammattilainen:
    osti juuri d3s ja antoi vaihdossa alle 2000 laakia kuvatun d3 ;-)
    T Jukka
     
  10. Jaakko

    Jaakko Active Member

    1 173
    10
    38
    Vs: Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

    Näyttää olevan myydään-palstalla myynnissä parikin kappaletta näitä. 
     
  11. Vs: Canon eos 1ds( SINÄ JOKA MIETIT??Huono vai kannatava ostos)?

    Jukkis: Joo kylhä mieki mielläni tommossa hasselin h3d kuvailisin;) lähinnä niille tämä jotka pähkäilevät onko kamerasta työkaluksi:)