Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon EOS 1Ds MK II ja AF ongelma

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Sundis, 24 Heinäkuu 2009.

  1. Sundis

    Sundis

    2
    0
    0
    Elikkäs kamerana on Canon EOS 1Ds Mark II ja ongelmana ettei automaattitarkennus suostu tarkentamaan. Kamera on nyt ollut minulla päivän ja olen testannut kahdella eri objektiivilla (EF 24-70mm ja 100-400mm). Mistä vikaa etsimään vai  onko jokin asetus väärin tai kamerassa jokin rikki?. AF on kyllä kytketty molemmista objektiiveista päälle, mutta ei vain tahdo tarkentaa automaattisesti.
     
  2. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Vs: Canon EOS 1Ds MK II ja AF ongelma

    AF:nhän voi konfiguroida toimimaan eri tavoin kameran custom functioneista. Ei sulla ole manuaalia?

    Jos objektiivi ei tarkenna laukaisinta painamalla, kokeiles painaa sitä tähden näköistä nappulaa oikealla ylhäällä, kameran takana.

    Jos kokeilit jo eikä toimi, niin tarkista objektiivikontaktien puhtaus ja kunto kameran puolelta.
     
  3. Sundis

    Sundis

    2
    0
    0
    Vs: Canon EOS 1Ds MK II ja AF ongelma

    No kappas siitä "tähden näköisestä" nappulasta se tarkentaa, asetuksista ilmeisesti jostain voi vaihtaa, että tarkentaa myös laukaisimesta?. Manuaalia ei ole, kun kamera on tavallaan lainassa/kokeilussa muutaman päivän. Ennen olen kuvannut vain 400D:llä.
     
  4. Jossu

    Jossu

    566
    0
    0
    Vs: Canon EOS 1Ds MK II ja AF ongelma

    Muistaakseni toi oli Custom Function 4. 0-kohdassa tarkentaa laukaisinnapista ja 1-kohdassa peukalolla tähtinapista. Mulla on melkein aina tarkennus tuolla peukalolla. Jos ei tarvi jatkuvaa tarkennusta, niin se toimii paljon kätevämmin pienen totuttelun jälkeen.
     
  5. Ananias

    Ananias Member

    41
    3
    8
    Vs: Canon EOS 1Ds MK II ja AF ongelma

    Huvittavaa: törmäsin työn ääressä samaan ongelmaan uudemmalla mallilla, ja lopputulemana päädyin tyhjentämään custom functionit kokonaan. Sillähän siitä päästiin. Lopuksi kun vielä palauttaa tehdasasetukset niin johan saa näprätä mieleisekseen. Seuraava ongelma olikin se saatanallinen piippaus tarkentaessa...