Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon EF-S 55-250mm IS f4-5.6

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana April, 19 Kesäkuu 2010.

  1. April

    April

    1
    0
    0
    Olis tarkotus hankkia zoomputki ja toi näytti ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta kun rahaa ei ole mitenkään yltäkylläisesti ja tuommosen hinta olis n. 300 e
    Onko kokemuksia, mielipiteitä tai mitään kyseisestä tuotteesta? Olis kiva tietää
     
  2. ernu

    ernu

    55
    0
    0
    Vs: Canon EF-S 55-250mm IS f4-5.6

    Minulla on ollut tuo zoomi vajaan vuoden verran käytössä ja uskallan kyllä suositella. Soveltuu hyvin kaikenlaiseen yleiskuvailuun, itse kuvaan lähinnä kasveja ja yksityiskohtia luonnossa mutta riittävässä valossa olen saanut sillä ihan kelpo kuvia linnuistakin.

    En kyllä ole koskaan päässy kokeilemaan mitään kalliimpia ammattilaisvehkeitä joten en voi vertailla ominaisuuksia muihin objektiiveihin mutta perus harrastelijalle hyvinkin käyttökelpoinen putki. Tarkennuksen kanssa on joskus ongelmia eli automaattitarkennus jää "sahaamaan" mutta tuotakin tapahtuu harvoin ja lähinnä vain liian hämärässä.
     
  3. miccou

    miccou

    3
    0
    0
    Vs: Canon EF-S 55-250mm IS f4-5.6

    tuolta kun tilaat niin säästät jonkun verran:

    http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=1838

    Itse tilasin huhti-toukokuun vaihteessa kyseisen putken ja parisen viikkoa siinä meni silloin. Hinta oli 179€ ja ilmainen kuljetus. Hinta on näköjään nyt hieman kalliimpi mutta tarjoavat vielä tuota ilmaista kuljetusta. Tilauksen tein 27.4, paketti lähetettiin 5.5 ja oli perillä 14.5 eli hetki siihen menee.

    Olen vasta aloittelija näissä kuvaushommissa ja minulla on 18-55 ja tuo 55-250 putki. Muutaman kerran olen kuvaillut tuolla 55-250 putkella ja olen ihan tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen.  Joskus aiheuttaa päänvaivaa kun kuvauskohteet vaihtelevat lähi- ja kaukokohteiden välillä mutta putkea vaihtelemalla siitä on selvitty...
     
  4. Vs: Canon EF-S 55-250mm IS f4-5.6

    hintaisekseen on hyvä putki mutta sitä on paha mennä sanomaan miten se soveltuu juuri sinun kuvauksiisi, monilla aloittelijoilla on kitin jälkeen tarve saada se ZOOMtele, hetki kun ollaan vähän aikaa kuvattu sillä niin huomataan että eihän tässä ole valovoimaa yhtään ja herkkyydet saa olla kokoajan tapissa.

    Eli mitä objektiivillä on tarkoitus kuvata?