Olis perinteinen ongelma, vanha runko, joka haluaisi sukupuuttoon tapettuja elohopeaparistoja. Tässä tapauksessa netissä väitetään joissain paikoissa, että nuo elohopaparistot vois korvat hopeaoksidiparistoilla ilman että mittarilukemat menee vinksalleen, ts. kamerassa ois joku sisäinen elektroniikkahässäkkä joka osais kompensoida hitusen korkeamman jännitteen. Osaisko joku asiasta tietävä tai jopa runkoa itse käyttänyt kumota tai vahvistaa asian? Vehje on jokatapauksessa putsaushuollon tarpeessa, joten mittarin voinee säädättää samalla, mutta halvemmalla tietty pääsis jos ei tartte.
Pikavippi 18v Netistä - Lainaa Nopeasti | Pikavippejä 18 vuotiaille nopeasti netistä "Canon FTb: PX625 1.35v korvataan EPX625G 1.5v. Tämä aiheuttaa kuitenkin alivalotusta reilun aukon verran. Sama koskee Canon EF ja Canon F1-malleja. Kameroiden valotusmittarit voidaan säätää uusia paristoja varten."
mustonen ja laine no hei ! ainakin mulla ikivanhan ftb:ni säätivät mustosella ja laineella (oksasenkatu 1, 09-407803) niin että sen pitäisi toimia uuden 1, 35 v patterin kanssa. alivalotuksen huomioimisesta eivät ainakaan mulle maininneet mitään.
Netissä on niin monia viittauksia tuohon EF:n "ominaisuuteen" hyväksyä sellaisenaan alkali- ja hopeaoksidiparistoja, että eiköhän siinä ole jotain perää. Valitettavasti omassani on edelleenkin elohopeaparistot eikä hallussa ole korvikepattereita eli en voi kokeilla asiaa. Ehkä pitäisi ostaa uudet patterit ja tehdä vertailu vielä kun pystyy. Elohopeaparistoilla kamera valottaa ihan mukavasti.