Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon EF 40 mm f/2.8 STM

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana 0tto, 27 Kesäkuu 2012.

  1. 0tto

    0tto Member

    239
    0
    16
  2. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
  3. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Canon EF 40 mm f/2.8 STM

    Photozonen testiä arvostan ja siellä kovasti kehuivat. Eihän 40mm/2.8 ole valovoimaltaan f/1.4, mutta kyllä tuo siltikin minua kovasti houkuttaisi jos täyskennoisella Canonilla kuvaisin. Suorastaan yllättävän hyvä pannari! Piirto on tasaista, eivät vääristymätkään ole pahoja.
     
  4. Vs: Canon EF 40 mm f/2.8 STM

    Tunnustan et olen kanssa harkitsemassa tota lasia,Elokuussa tilaan jonkun kiinteän ja pohdin just ton ja 35mm välillä et kumpi.
     
  5. Hedu

    Hedu

    54
    0
    0
    Vs: Canon EF 40 mm f/2.8 STM

    Itse ottaisin tuon uuden 40 mm/2.8 kuin 35mm/f2. On jo suunniteltu digirunkoja ajatellen, sekä tarkennus on varmasti nopeampi..paitsi jos tarkoitit 35/1.4 L lasia ;)
     
  6. juh4

    juh4

    63
    0
    0
    Vs: Canon EF 40 mm f/2.8 STM

    Jos omistat jo 50mm prime objektiivin niin 40mm hankkimisessa ei ainakaan kovin suurta hyötyä tule.
     
  7. Vs: Canon EF 40 mm f/2.8 STM

    Ei niin nämä olen aikomassa hankkia:CyberPhoto - Henkilökohtainen palvelu netissä
    CyberPhoto - Henkilökohtainen palvelu netissä
     
  8. juh4

    juh4

    63
    0
    0
    Vs: Canon EF 40 mm f/2.8 STM

    Miksi sitten olet tuota objektiivia harkinnut jos tiedät itsekin ettei sen hankinnassa ole järkeä? En voi ymmärtää, mutta ehkä minun ei tarvitsekaan. Kunhan ihmettelen.
     
  9. Vs: Canon EF 40 mm f/2.8 STM

    Koska että te saatte ihmetellä.
     
  10. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Canon EF 40 mm f/2.8 STM

    Oikea asenne :)
     
  11. marko.oja

    marko.oja Member

    175
    1
    18
    Vs: Canon EF 40 mm f/2.8 STM

    Nappasin moisen viime torstaina reissulinssiksi matkalle länsinaapuriin. Mukavan kompakti kun matkustaa pelkällä käsimatkatavaralla.

    Kuvat tuli purettua tänään, ja ihan skarpilta vaikuttaa. Tarkennus hitaahko verrattuna älliin, mutta ei sahaa samalla tavalla kuin 50/1.8. Pääosa tarkennusvirheistä johtui joko "henkisestä tilasta" tai vanhan vitosen ah niin mainiosta tarkennuksesta.

    Mainio peli, ja reissulinssinä aika paljon kätevämpi kuin 24-105l...
     
  12. jappe

    jappe

    325
    0
    0
    Vs: Canon EF 40 mm f/2.8 STM

    Kävin katsomassa tuota uutuutta kaupassa, mutta jäipä ostamatta. Muovisen oloinen, Made in Malesia ja manuaalitarkennus ei ole mekaaninen vaan toimii tarkennusmoottorin kautta.