Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Canon Ef 24-70 f2.8II versus ykkös malli

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Juke.K, 11 Lokakuu 2018 klo 15:32.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 512
    73
    48
    On aikomus vaihtaa Canon Ef 24-70 f2.8 lasi uudempaan II versioon. Onko kokemusta kuinka paljon kuvan terävyys paranee varsinkin hämärämmässä? Olen nyt kahden vaiheella vaihdanko vai enkö. Kokemukset olis varmasti avuksi.

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

19 014
    88
    48
    Terävyys hämärämmässä? Tarkoittanet vakaajan toimintaa? Vai tayttä aukkoa?

ed. Vai huviksesiko vedättelet kuolleella foorumilla jos joku sattuisi vastaamaan?

Viimeksi muokattu: 11 Lokakuu 2018 klo 18:52
  3. Tuojuk

Tuojuk Active Member

186
    216
    43
    On parempi.
    Ja ei kai 2 versiossa vakaajaa ole 2.8 valovoimaisessa?

4. Mirrored

19 014
    88
    48
    Jaa siis ei vakaajaa uudemmassakaan. Miten hämäryys vaikuttaa terävyyteen on kuitenkin tuo juttu joka herätti kiinnostukseni.

(e noo käyny Irlannissa mutta sielt on käyty meillä)

Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM Standard Zoom Lens (tuolta tulee yleensä parissa päivässä kotiovelle jos on saatavaksi merkitty. siihen voi verrata vaihtoarvoa...valitettavasti.. älä mua syytä.. en mä totä keksiny)

Viimeksi muokattu: 11 Lokakuu 2018 klo 23:10
  5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 512
    73
    48
    En vedättele. Sain kuulla että tää toimis paremmin hämärässä. Sen vuoksi mielellään kuuntelen voiko näin olla. Kontrasti erottelu parempaa joten tarkennus osuu paremmin hämärässä ja muutenkin lasina tarkempi kun on uudenlaista lasimateriaalia ja pinnoiteet parempia, oisko fluoria. Olis kiva kuulla on kokemuksia näiden kahden lasin käytöstä. Pelkästään se että mulla on jompi kumpi ja se on hyvä ei nyt auta.

Ai on kuollut foorumi? Minä olin aikoinani hiukan vastaan jotakin muutoksia. Mutta siitä on jo sata vuotta että ei kannata sellasia edes muistella.

6. Mirrored

19 014
    88
    48
    Okei, hämärän terävyys selitetty ja kuolleetkin voi elää.

Optical limits (photozone) näyttäisi mittauksia että 'napsu' tosiaan paranee hiukan uudemmassa versiossa. Täydellä aukolla keskellä juurikin very goodista excellentin puolelle. Canon EOS (Full Format) Lens Tests / Reviews

Rockwellin esityksestä taas jäi mieleen 50mm kohdalla melkoinen tyyny, jota ei vanhassa ole. Oudosti se taitaa olla kokonaan poissa 40mm kohdalla, joka Opticalzonessa mitattiin.

Viimeksi muokattu: 13 Lokakuu 2018 klo 09:14
  7. Mirrored

19 014
    88
    48

8. Tuojuk

Tuojuk Active Member

186
    216
    43
    Yklösversio on reverse zoom. Pisimmillään siis laajakulma-asennossa. Hybä ominaisuus vv-suojaa ajatellen.