Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon DPP kyssäri

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Juke.K, 14 Elokuu 2011.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    No siellä on sellanen kohta jossa saaa kuvan suoraan fotarissa auki (Tools/ Transfer to Photoshop). Mitenkä tätä saa muutettua että saisi jossakin toisessa kuvankäsittely ohjelmassa auki?
     
  2. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 433
    187
    63
    Vs: Canon DPP kyssäri

    Tässä kohtaa olisi tosi tärkeää tietää mikä versio on kyseessä...


    Mutta, jotta asia olisi helpompi, niin käännä kuva ja talleta jpg/tif niin sittenpä aukeaa sen enempää pohtimatta. (miksi se pitäisi saada suoraan photoshoppiin?, sehän osaa itsekin tehdä RAW-kuvista valokuvia suoraan)
     
  3. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Canon DPP kyssäri

    Menisköhän homma näin:

    -Valitset kuvan
    -klikkaa Batch process namiskuikelia
    -sitten aukeaa uusi ikkuna jonka alalaidasta saat valita haluamasi ohjelman.
     
  4. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon DPP kyssäri

    RB hyvä vinkki. Noin saa sen ohjelman auki myös. Samalla se tallentaa myös jonnekkin  sen kuvankin...siis sinne minne yleensä niitä tallennetaan.

    Niin no Dpp 3.10 eli uusin. Nyt kun fotaria ole niin yrittäisin saada tuon elements 9 auki suoraan. Ennen kun oli fotari 7 se aukas just tuolla toolssilla.. Kaipa sen jostakin saa valita minkä ohjelman aukasee...mutta mistä sen valitsee?
     
  5. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 433
    187
    63
    Vs: Canon DPP kyssäri

    Minulla avaa tools valikosta ihan suoraan photoshopiin (CS3) ilman välikysymyksiä tif muodossa... ilmeisesti konvertoi matkalla säätöjen mukaan kuvan.

    Mutta mulla on versio 3.7.2 eli aika uusi, tuskin uusin. (aika pitkään aikaan en ole tarkastanut päivityksiä). Tuota polkua voi ehkä muuttaa menemällä Windowsin rekisteriin ja tutkimalla polkuja DPP:n alta.

    edit.
    Luulisin, ettö RB:n neuvo toimii... en testannut luppuun asti, mutta siltä tuo vaikutti.
     
  6. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Canon DPP kyssäri

    Itse olen aukaissut kuvat aina Batch processin kautta, miksi ette te muutkin niin tekisi. Aukee halutessa useampi kuva yhteen menoon.
     
  7. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 433
    187
    63
    Vs: Canon DPP kyssäri

    Itse teen kansion kuville jokaiselle DPP:ssä yksilölliset säädöt ja lopuksi ajan ne kaikki tuolla Batch Prosessilla kuviksi. Käytännössä aina jpg:ksi, ja jos tarvetta ilmenee vasta sitten availen jpg kuvia photariin.

    Nykyään kai osaan paremmin kuvata, kun edes puolia säästettävistä kuvista en vie mihinkään kuvankäsittelyyn, riittää ihan nuo perussäädöt DPP:ssä. Osaa toki säätelen ja silloinkin säädöt on lähinnä itse tekemiä scriptejä sävyjen suhteen... Hyvin harvaa kuvaa joutuu ns. käsittelemän enemmän, mutta joskus joku kuva on kiva "tehdä" dramaattisemmaksi tms.

    Olen pyrkinyt minimoimaan tietokoneella tehtävää aikaa kuvaamisessa ja siten keventämään koneella istumista.
     
  8. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Canon DPP kyssäri

    Itse en käytä enää DPP:tä, enkä LR:ää.

    DPP tekee muovinaamaa ja LR:ssä on liikaa sälää.

    Mulla menee kaikki kuvat ACR+ CS4 kautta.