Vs: Canon Canonet 28 En nyt löytänyt omaa Cosinaani tähän hätään, mutta luetteloni perusteella se on juuri tuota mallia. Mulla on ihan hyvät kokemukset. Löysin sen kirppikseltä ja jokusella eurolla sain omakseni. Olin aluksi vähän skeptinen: Laite oli kolhuilla ja tuntui muutenkin vähän "peltiseltä". Muistaakseni löysin kuitenkin patterit suhteellisen vaivatta, olisiko peräti tavalliset LR44 tai SR44 -napit siihen käyneet. Eipä tuo muuten kovin virtasyöppö tunnu olevan: En muista että olisin siihen kertaakaan joutunut vaihtamaan pattereita (joten veikkaan että todellisuudessa olen ne vaihtanut kertaalleen, korkeintaan kahdesti). Muistiinpanojeni perusteella ostin kameran tammikuussa 2004. Muistan että virtaa oli vielä viime helmikuussa kun muuttolaatikoita viimeksi pakkasin. Kuvien tekninen laatu kuitenkin sitten yllätti positiivisesti. Kymppikuvien perusteella jälki oli huomattavasti parempaa kuin osasin odottaa. Pitäisikin ottaa skannauksen alle tuolla Cosinalla otetut negat, sen verran hyviltä ne vaikuttivat. Joitakin satunnaisia valovuotoja mulla esiintyi, mutta syytän omaa laiskuuttani. Hapertuneet valotiivisteet kun kaipaisivat jo uusimista. Kamera on ollut kerran minulla kertausharjoituksissakin mukana. Pidin sitä ihan vaan maastopuvun taskussa ilman sen kummempia suojapusseja. Kamera kesti metsässä oleskelun muutamine rankkasateineen. Sen reissun kuvat siis onnistuivat nekin ihan hyvin ja kamera on toiminut sen jälkeenkin.