Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon ajureista

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Juke.K, 23 Maaliskuu 2012.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Onko tietoa minkälainen ajuri pitää olla että uusimalla Canon utility ohjelmalla että saa vanhemmastakin kamerasta ajettua sen oman usb-kaapelin kautta kuvia sisään.

    10D kamerassa olen saannut laitettua jo asiat silleen että utility ohjelma aukeaa kun laitan johdon kiinni. "Start to download images" ei vain tule aktiiviseksi että sais ladattua. Jos on ainoa tapa pitää kaksi eri aikakauden ohjelmaa koneessa, enkä tiedä onko se edes mahdollista, lataan kuvani sitten kortilta suoraan.

    Käyttöjärjestelmä on Windosws 7 . Voiskohan tämä vaikuttaa.
     
  2. horseman

    horseman Member

    716
    0
    16
    Vs: Canon ajureista

    Voi vaikuttaa. Itse olen ainakin huomannut että 32bit ohjelmat ja 64bit käyttöjärjestelmä eivät vain toimi yksiin. Eli ajuriongelmat - asentuvat mutteivat toimi.
     
  3. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu 2019
  4. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon ajureista

    Niin...jos pelkkä utility ohjelma on vanhempi. Niin eihän se vaikuta sitten DPP ohjelmaan eikä muuhunkaan. Toi voi olla yksinkertainen ratkaisu. Hmm...tuumaillaanpas asiaa.
     
  5. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu 2019
  6. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon ajureista

    Joo ei mulla ole lightroomia enkä ainakaan ole sellasta haluamassakaan. Kokeilin silloin sitä ensimmäistä kokeiluversiota koneellani ja en tykänny. No eipä toi Photoshop elementskään sen parempi ole. Se elements mulla on. Mä käytän DPP ohjelmaa RAW kuvan kääntämiseen ja elemntsillllä teen niitä kuvankäsittelyjä.
     
  7. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu 2019
  8. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon ajureista

    En ole vielä kokeillut. Pitää töitä tehdä välillä.
     
  9. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon ajureista

    Soitin aamusella herra Cannonille ja nyt kun ne olivat pohtineet ongelmaa vastasivat minulle s-postilla.

    Olemme pahoillamme, että teillä on ollut ongelmia EOS 10D -järjestelmäkameranne kanssa. Valitettavasti tämä kameramalli ei ole yhteensopiva Windows 7 -käyttöjärjestelmän kanssa. Suosittelemme, että lataatte kuvat suoraan muistikortilta ja käytätte joko tietokoneen korttipaikkaa tai ulkoista kortinlukijaa. Seuraavan linkin alta löydätte siihen ohjeita:

    http://www.canon.fi/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_10D.aspx?faqtcmuri=tcm:22-754355&page=1&type=faq

    Toivottavasti näistä tiedoista on teille apua. Jos teillä on vielä kysyttävää, olkaa hyvä ja ottakaa uudelleen yhteyttä Canonin asiakastukeen.



    Ystävällisin terveisin,
     
  10. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon ajureista

    Luulen että olen tähän tietoon tyytyväinen ja lataan kuvat kortinlukijan kautta. Taidan jättää sen vanhemman utility ohjelman asentamisen tyystin. Kikkailkoot muut jotka joutaa.

    Kiitos kaikille tuestanne ja pienistä vinkeistä.
     
  11. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    Vs: Canon ajureista

    Frank Cannon?
     
  12. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Canon ajureista

    Entäs photoshopin tai elementsin raw-konventteri, eivätkö nekään muka lue?
    T Jukka
     
  13. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon ajureista

    Kyse on kuvien siirtämisesta kamerasta/kortilta tietokoneelle. Kaipa noi lukee. En ole kokeillut. Pystyykö photarilla siirtämään kuvia koneelle? Enpä ole tollasesta vielä kuullutkaan. Hieno juttu jos onnistuu. Pitääpä kokeilla. En yleensäkkään lue RAW kuvia niillä vaan luen Canonin ohjelmalla ja kyllä se lukee noita kuvia, joten mitään ongelmaa siinä ei ole.
     
  14. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    Vs: Canon ajureista

    Osta vaan se Lightroom. Sehän on puoli-ilmainen nykyjään.
     
  15. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Canon ajureista

    Eikö tiedostoja voi siirtää ihan tiedostonhallinnankin kautta?
    Kytket kameran ja menet oma tietokone-canon 10d.
    Vai onko se juuri niin, ettei w7 tunnista koko kameraa, vaikka kytkee koneeseen?
    T Juka
     
  16. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon ajureista

    Nimenomaan siitä on kyse että W7 ei tunnista. Se luki tuolla edellä jo.
     
  17. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Canon ajureista

    Tänään otin taas 10D käteeni ja kuvailin sillä. Poikani oli vienny kortin lukijan joten päätin taas kokeilla josko noita kuvia saisi kuitenkin jollakin konstin usb kaapelin kautta ladattua. Utility ei toimi ja diipadaapaa....harmi. No kuiteskin älysin nyt katsoa omasta tietokoneesta ja tällä kertaa siellä näkyi kamera. Sieltä sain nyt kopsattua kuvat. Tein vielä uudestaan saman testin jossa homma toimi hyvinkin.

    Eli kyllä Wintoosa seiskassa voi ladata kuvia. Kamera piti olla siellä PTP asennossa ja kerran koko kamera nollata. Ihan vaan tiedoksi tämä.
     
  18. 0tto

    0tto Member

    239
    0
    16
    Vs: Canon ajureista

    Painin itse asian kanssa joskus, kun en saa macciini canon utilitya, koska siinä ei ole cd kelkkaa, eikä sitä saa Canonilta webin kautta. Ainoastaan päivitykset ovat saatavilla. Edes "laittomasti" lataaminen ei onnistu. Tätä on ihmetellyt muutkin.
     
  19. laur1b

    laur1b Member

    302
    0
    16
    Vs: Canon ajureista

    Tuostahan selviää, kun kopsaat toisella koneella softan asennuspaketin cd:ltä muistitikulle ja asennat sieltä sitten.
     
  20. 0tto

    0tto Member

    239
    0
    16
    Vs: Canon ajureista

    ei natsaa, kokeiltu on. Ja eikä sillä väliä, hyöty omassa käytössä on niin pieni. Virtuaalilevyohjelman imageen vääntämällä se varmaan toimisi.