Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon 7D - Virta kadoksissa

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana sibius, 16 Elokuu 2016.

  1. sibius

    sibius

    5
    0
    0
    Mahtaisiko löytyä kohtalotovereita, jotka olisivat saaneet itse korjattua tai huollatettua jollakin hinnalla moisen vian?

    Kuvaamaan lähtiessä päätin ladata akun täyteen, vaikka ei tyhjä ollutkaan. Vihreä valo syttyi tovin päästä, akku kiinni kameraan ja virrat päälle. No eihän se päälle lähtenyt, vaan vilkutti akku-symbolia ylänäytössä. Pari kertaa irrotin akun ja laitoin takaisin -> heräsi henkiin ja näytti että akku täysi. Tätä riemua kesti ehkä tunti, jonka jälkeen taas akku mukamas tyhjä. Latasin akun, mukamas tyhjä. Enää ei auttanut akun irroittelukaan.

    Olen ottanut nappiparistonkin irti (CR1616), pitänyt kameraa virrattomana, lataillut akkua jne. mutta mikään ei tunnu auttavan. Takanäytölle ei tule mitään virhekoodia, googlen hakuosumat tuntuvat olevat täynnä "Cannot communicate with battery" virhettä, mutta siitä ei ilmeisestikkään ole tässä kyse. Oletan että kameran virtapiiri on sanonut sopimuksensa irti... jos oikein ymmärsin niin on onneksi oma piirilevynsä, eikä "emolevyllä", joten tästä voidaan vielä selvitä alle uuden kameran hinnan. Virran saanti kun näyttää olevan ongelma, sillä jos lyön esim. videokuvaus-moodin päälle niin tuo akkusymboli himmenee selvästi.

    Ideoita? Täytyy varuilta käydä hakemassa uusi CR1616, loppuviikosta saan lainaan uuden akun. Mutta en jotenkin usko että ainakaan tuo akku olisi syypää, en tosin voinut mitata sillä joku oli piilottanut yleismittarini (kukahan lie).
     
  2. AIM

    AIM Member

    142
    19
    18
    Vs: Canon 7D - Virta kadoksissa

    Itse juuri yritin canon poweshot G9:iä päälle, ei tapahtunut mitään.
    Ok. latasin akun ja kokeilin uudestaan ja ei mitään tapahtunut.
    Sitten kaivoin ajat sitten ladatun vara-akun ja laitoin kameraan ja taas toimiin niinkuin ennenkin.
    luulenpa akkuviaksi. Näitä toimimattomia akkuja saattaa saada toimimaan lataamalla jollain toisella laturilla/virtalähteellä, missä voi antaa hetkellisesti jonkinverran ylijännitettä, niin akku voi herätä henkiin.
     
  3. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 596
    1 304
    113
    Vs: Canon 7D - Virta kadoksissa

    Sain aikoinaan Sonyn videokameran akun hereille pitämällä sitä pakastimessa yön yli. Mutta ehkä se ei toimi LiIon akuilla.
     
  4. sibius

    sibius

    5
    0
    0
    Vs: Canon 7D - Virta kadoksissa

    Nojuu, ei ollut akussa eikä kellopatterissa vika. Himmeni täysin, vain kahdella täydellä akulla+akkukahva combolla alkoi taas näyttämään tyhjän akun merkkiä. Ei näytössä vieläkään mitään vikakoodia. Samaiset akut näyttävät iloisesti täyttä appiukon 7D:ssä.
    Eipä tässä liene muuta vaihtoehtoa kuin alkaa kyselemään hintaa huollolle...
     
  5. Kale666

    Kale666

    1
    0
    0
    Vs: Canon 7D - Virta kadoksissa

    Sama vika minun 7D:ssä ja käytin JAS:n huollossa.
    Jokin kortti oli vioittunut ja se vaihdettiin