Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon 7d ja 300mm f4 is Ongelma

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana John, 10 Toukokuu 2011.

  1. John

    John

    6
    0
    0
    Terve.

    Syksyllä ostin Rajalasta Canonin 300mm F/4.0 usm is objektiivin käytettynä ja nyt kun olen ehtinyt sillä enempi alkaa kuvailemaan on ilmaantunut probleemaa. Putkea käytän Canonin 7d rungon kanssa jossa ainakin muut objektiivit ovat tuntuneet toimivan ihan hyvin.
    Ongelmana on siis tarkennus johtuen ilmeisesti kosketuksen heikkoudesta. Välillä kamerassa alkaa aukon tieto vilkkumaan kun koetan tarkentaa eli ensin siinä näkyy normaalisti esim. f6.3 mutta sitten se alkaa vilkuttamaan siinä f00 ja f6.3 .
    Olen ajatellut että tämä johtuisi siitä että kamera ei aina tunnista objektiivia ja olen koettanut putsata jo ennestäänkin puhtaan oloisia kosketus pintoja tuloksetta. Pikku hiljaa alkaa jo hermostuttamaan kun koettaa ottaa esim linnusta nopeasti kuvan mutta tarkennus ei haluakkaan totella vaan pätkiminen alkaa. Välillä objektiivi toimii kyllä täysin moitteettomasti ja silloin tarkennus on nopeaa ja laatu hyvää.
    Putkea on myös kokeiltu 400d kanssa jossa vastaavaa ongelmaa en ole huomannut ja toisaalta taas 7d toimii hyvin muitten objektiivien kanssa. OUTOA !
    Olisiko jollakin hyviä neuvoja/kokemuksia vastaavasta tilanteesta ?
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113