Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Canon 6D Mark II

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tapiola2006, 5 Kesäkuu 2016.

  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Asia tuli mieleen kun olen päivitellyt sivulle kääntyvän näytön ihanuutta uudessa Olympuksessani. Muissa kameroissa käyttämäni simppelimpi ylös-alas toteutus on enemmän mieleeni. Esim maanrajasta kuvatessa sen saa helposti nostettua kuvausasentoon kun tätä sivunäyttöhimmeliä pitää käännellä ja väännellä.

    Ymmärrän, että vloggaajat ja vastaavat haluava katsella itseään sivulle ja eteen kääntyvästä näytöstä. Mutta kun en vloggaa vaan valokuvaan....
     
  2. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    En ole nähnyt 6D Mark II:sta yhtään kuvaa. Pl. ne Mark I:stä kuvankäsittelyllä tehdyt.
     
  3. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 168
    502
    113
    Kokemusta on vain EOS 650:stä ja A7R2:sta. EOSissa (julkaistu 2012) on ehdottomasti kätevämpi, toimivampi ja paremmin suumnniteltu/rakennettu (lisäksi hyvin toimiva kosketus- ja pyyhkäisynäyttö) kuin Sonyssä ylös alas kulmikkaasti ja takkuisesti liikkuva linkkusarana, jolla näyttö menee vieläpä pimeäksi tyhmästi sijoitetun näyttökatkaisijan vuoksi. Se on sitten eri asia, että tuollaisia helposti rikkoutuvia osia ja saranoita ei kannata pro-vehkeisiin laittaa, koska niissä käytetään yleensä erillisiä näyttöjä ja läppäreitä sekä tetheröintiin että videointiin luotettavuuden ja särkymättömyyden ollessa ensisijaisia lähtökohtia.
     
  4. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    No katsotaan mikä on toteutus. Näin kuvan jossa oli sivulle kääntyvä näyttö, mutta eihän se tietenkään mikään virallinen tuotekuva vielä ole.
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113

    Aika käy pitkäksi tuolla hinnalla - tapahtui mitä tahansa.

    ( Aloin huvikseni tallentamaan toteutuneita kauppoja, jotta tuntuma siitä, miten nää nykyään menee uuden mallin tullessa, saisi todennusta. Ebay.de - EU - käytetyt. Kolme mallia seurantaan: Canon 6D, Nikon D610, Nikon D750. )
    http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&LH_ItemCondition=3000&_nkw=Canon%206D&LH_PrefLoc=3&LH_Complete=1&LH_Sold=1&rt=nc&_trksid=p2045573.m1684
     
  6. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Mä päädyin kääntämään tässäkin asiassa takkini: Ostin vähän kuvatun 6D:n juuri. Kuvattu alle 5500 kuvaa ja siisti kuin mikä. Jouduin toki pulittamaan hieman enemmän kuin 600 euroa.
    Tähän loppu sit mun kiinnostukseni Mark II:n suuntaan:))
     
  7. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Onneksi olkoon. Oletan että kyse on tästä: Hintalapussa luki muistaaksein 850. https://www.kameralaukku.com/viewtopic.php?f=9&t=123493&p=848063&hilit=canon#p848063

    Ensi vuoden loppuun mennessä vastaavia uutta vastaavia saa "jo" 750€. Sanokaa minun sanoneeni.
     
  8. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Teitpä hyvän ostoksen!
    Mulla on ollut 6d noin vuoden ja olen todella tyytyväinen.
    En kaipaa mitään lisää pikseleitä enkä mitään.
    Käytän niin kauan kuin kamera toimii.
     
  9. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Näköjään tulee vieläkin vilkuiltua Mark II huhuja:)
    Mutta en ostomielessä - tää vastahankittu 6D Mark I on mulle tarpeeksi ja olen ollut hyvin tyytyväinen näihin ohkasiin kokemuksiin sen kanssa.

    Nonnii tullut lisää CR3 tason infoa mark II:sta:
    - Hinta USA:ssa 2000$ (satasen vähemmän kuin mark I julkaisuhetkellä)
    - all 45 AF points will be cross-type
    - a single SD card slot (kuten on vanhassakin)
    - no 4K Video
    http://www.canonrumors.com/pricing-more-information-about-the-eos-6d-mark-ii-cr3/
     
  10. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
  11. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
  12. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Ai tuo URL-tägitys ei toimi vieläkään.
    Pointtina on juuri tuo ​ ensimmäiset oikeat kuvatkin. Niitä ei ole aikaisemmin julkisuudessa näkynyt Canon EOS 6D Make II:sta. (No on jotain phoshopattuja feikkejä)
     
  13. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Pointilla hain yleisempää: Mikä saatujen tietojen valossa on kiinnostavaa parannusta vanhaan?

    (Jos tägi on turha, on se turha. Niillä voi laittaa esim. sanan tai lauseen linkiksi, mutta miksi ihmeessä niitä muuten pitäisi väkisin käyttää? Softa jopa näyttää automaattisesti lyhentävän pitkät linkit, joten mitä niillä haet?)
     
  14. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Onhan siellä jo näkynyt CR3 varmuusluokitusta huhusta. No nyt ainakin tuo on uskottavaa - siis haen varmuusluokituksen varmuutta:)

    Kun tägi on olemassa sitä varten, että sitä foorumiohjelman tekijä voi käyttää sivujen formatoimiseen, niin silloin käyttäjien olisi hyvä voida tuo tägi asettaa, vaikka sen käyttöä ei juuri nyt olisikaan implementoitu softan puolella erityisesti.
    Nythän se on tägi-listassa käytettävissä, mutta kuitenkin käyttö jopa rikkoo linkityksen. HYI!
     
  15. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Nyt spekulaatiot käyntiin!
    https://www.dpreview.com/articles/8979194861/the-same-but-different-canon-eos-6d-mark-ii-shooting-experience
     
  16. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Olisko tavallisia harrastajia enemmän kuin ammattilaisia?
    Kamerahan on hyvin kiinnostava Canonin objektiiveja valmiiksi omistaville.

    Onkos kukaan enää nykyään poistanut ylimääräisiä suodattimia kennon edestä ja vielä Suomessa?
     
  17. Kryptos

    Kryptos Active Member

    361
    37
    28
    Aika moni "cares", vaikka sinua ei kiinnostaisi yhtään. Tuollaiset kommentit ovat turhia.

    Canonin tyyliin pidättynyt, mutta harkittu päivitys kohderyhmälleen. Lisää resoluutiota, oletettavasti parantunut dynamiikka ja parantunut kohinaprofiili, kääntyvä kosketusnäyttö, 5D Mk IV:n kaltainen sääsuojaus, parempi tarkennusmatriisi - vaikkakin suoraan 80D:stä siirretty ja siten peittää vain varsin pienen osan sensoria.

    Hyviä päivityksiä kaikki. 6D:n omistajille, joka haluaisi päivittää runkoa mutta pysyä samassa hintaluokassa, tämä on melko helppo valinta.

    D750 kilpailijan leiristä on teknisesti edistyneempi kamera, mutta kameravalintoja ohjaa tietenkin muutkin tekijät, kuin vain speksit. Veikkaan, että tämä tulee menestymään erittäin hyvin.
     
  18. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 168
    502
    113
    Minunkin mielestäni nyt on taas Canonilla sellaista meininkiä, että saattaa Nikonit mennä myyntiin jollain aikavälillä. Jo se vanhakin kuutonen on niin hyvä useimmilta ominaisuuksiltaan, että vaikea hahmottaa muita esteitä tuon myynnille kuin ISO 50 dynamiikan ja sarjatulinopeuden pitäminen otsikoissa kameroiden tärkeimpinä ominaisuuksina.
     
  19. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Kivanoloinen kamera. Oikeastaan juuri tarpeelliset päivitykset. Olen kuitenkin nykyiseen 6d runkooni niin tyytyväinen, että nämä uudet ominaisuudet eivät aiheuta päivityskuumetta 2 malliin.
    Toisaalta jos 6d jossain vaiheessa lopettaa toimimasta, niin tämä on selvästi se runko, jonka hankin. Minusta tämä 6d2 on sopiva päivitys esim 5d2 mallista tai aps kennosta täyskennoon haluaville.
     
  20. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Nyt oli tilattavissa suomalaisesta kamerakaupasta:
    ​Canon EOS 6D Mark II -runko hintaan 2189,00 €

    Mun ei tarvi odottaa hinnan tippumista kuin tollaset 1589 euroa:)