Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon 5D ja peilin irtoaminen

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana loghill, 7 Syyskuu 2010.

  1. loghill

    loghill Member

    248
    0
    16
    Lauantaina sienimetsässä kamera kilisi ja etsin pimeni. Linssin irroitettuani löysin kammiosta irtonaisen peilin.

    Pienen googlailun perusteella tämä on ihan tunnustettu ongelma..

    Onko tätä tapahtunut kameralaukkulaisille? Onko takalinssiin tullut naarmuja ja jos on, niin kuinka hyvin Canon on asian hoitanut? Minulla naarmuja tuli ja jännityksellä odotan tappelun määrää...
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Canon 5D ja peilin irtoaminen

    Kiinnostaa myös. Kai ne tällaisen tuotevastuuaiheen hoitavat myös ilman takuulappusia, siis 5D kuin 5D, mistä vain ostettuna?  Kun vaarana on jäljet objektiiviinkin, luulisi ettei tarvitsisi olla edes irronnut peili korjauksen saadakseen.
     
  3. loghill

    loghill Member

    248
    0
    16
    Vs: Canon 5D ja peilin irtoaminen

    JAS-tekniikan asiakaspalvelussa toimiva henkilökunta ei sanonut juuta eikä jaata eikä oikeastaan mitään mihinkään. Mistä ne kaivavat luolaihmisiä aina noihin tehtäviin?

    Canonin asiakaspalvelussa sanoivat suoraan, että mikäli takaelementti on vioittunut peilin irtoamisen takia, niin se hoidetaan kuntoon. Toivottavasti en joudu pettymään.
     
  4. hsm

    hsm Member

    833
    0
    16
    Vs: Canon 5D ja peilin irtoaminen

    JASin päätäntävalta taitaa olla tuotevastuuasioissa aika rajallinen ja sen myötä joutuvat kysymään ensin Canonilta. Canonin suhtautuminen on ainakin minun kohdallani ollut aina varsin joustavaa, eikä se sinun tapauksessasikaan näytä olevan mitenkään takakireää.
    JASin kannalta kysymys lienee ainoastaan siitä, kenelle lasku lähetetään.
     
  5. Vs: Canon 5D ja peilin irtoaminen

    Tokihan tuossa on olennaista, että onko käytetty kanonin tuohon runkoon tarkoittamia optiikoita.

    Jotkut toisen valmistajan putkethan sopivat tuohon kameraan, vaikka ovatkin tarkoitettu pienemmälle kennolle ja niissä on takalinssi siellä hieman syvemmällä ja pelivara peilin ja linssin välissä on melko pieni, joskus liiankin.

    Pari henkilöä tunnen, jotka ovat rikkoneet peilin tuolla 8mm pelengillä.
     
  6. loghill

    loghill Member

    248
    0
    16
    Vs: Canon 5D ja peilin irtoaminen

    Tässä käytettiin Canonin omaa EF objektiivia. Eikä peili mennyt rikki lainkaan, vaan irtosi liimauksistaan.
     
  7. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Canon 5D ja peilin irtoaminen

    Olen kerran nähnyt peilin putoavan lattialle, kun kaveri kokeili vajaakennoisten objektiivia 5D:ssä.  Vähän luulen, että se on tarkoituksella herkästi kiinni just noita tilanteita varten, irtoaa liimauksesta eikä säry mitään hankalammin korjattavaa.