Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kameralaukku keskikoon kalustolle?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Mahe, 23 Toukokuu 2008.

1. Mahe

Mahe Member

454
    3
    18
    Alkaa käydä omatekemä olkalaukku pieneksi, joten olisi hakusessa laukku, joka vetää seuraavanlaisen läjän kamaa suht mukavasti:

Kiev 88 prismalla, kaksi filmiperää. Zodiac 30mm kalansilmä, 50-millinen flektogon, 80- ja 120-milliset biometarit. Filmiä ja paljon pikkusälää (mittari, loittoja jne.), mahdollisesti irtosalamakin. Tilaa saa toki jäädä esmes 3. perälle tai yhdelle lisäobiskalle kun tuota roinaa tulee kuitenkin haalittua lisää jossain vaiheessa...

Eli haluisin kuulla henk.koht. kokemuksia eri malleista ja vinkkejä kotimaisista (pääkaupunkiseutu) ostopaikoista joissa voisi päästä noita hypistelemään. Netissä olevien kuvien ja mittojen avulla on hemmetin vaikee hahmottaa mikä voisi olla sopiva.

Olkalaukku tai reppu, en ole vielä päättänyt. Jonkinmoinen sateenpitävyys plussaa, tarkoitus ei ole kuitenkaan uida laukku selässä.

2. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
    Vs: Kameralaukku keskikoon kalustolle?

Mulla oli Computrekker AW joskus... Oli kyllä tilava ja hyvä reppu, mutta vähän liian isoksi koin sen kuitenkin, kun harvemmin roudaa koko kalustoa mukana ellei sitten autolla liiku.

Veikkaan että suunnilleen nuo kaikki semmoseen mahtuvat. Niitä lokeroita voi sitten oman maun mukaan siirrellä. Zodiakkia en oo tainnu koskaan nähdä, mutta luulisin että sekin mahtuu, muut ainakin kevyesti.

3. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

Pillinghamia, Pillinghamia... Ainut hc-asiallinen laukku.

4. Vs: Kameralaukku keskikoon kalustolle?

Itselläni on Bronica S2:n rahtailuun Lowepro Minitrekker AW. Riittää vallan mainosti itselläni rungon, 4 linssin, loittojen, salaman, valotusmittarin yms. sälän kanniskeluun. Sadesuoja on pohjassa, josta sen voi vetää päälle tarpeen tullen. Suosittelen lämpimästi...

5. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Mulla on Katan reppu, on hyvä.

6. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Heh, mulla Nature Trekker jäi pieneksi, Pro Trekkeriin kalusto mahtuu sillai sopivasti. Mutta siinäkään ei jää yhtään ylimääräistä tilaa, ja lisäreppu pitää olla käytössä :)

Bronica SQ-Ai, 3-4 linssiä, pistemittari, suotimet, 5 filmiperää, salama, tilpehööriä, ...

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mulla oli Bronica 67 kamoineen phototrekker aw2.
    Oli aika sopiva.
    T Jukka