Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon 450D:n päivitys uudempaan

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana pj.haaja, 5 Huhtikuu 2015.

  1. pj.haaja

    pj.haaja Well-Known Member

    1 936
    46
    48
    Mulla on Canon 450D digijärkkäri käytössä, mutta olen pohtinut josko hommaisi/päivittäisi tuon vähän uudempaan. Tarkoituksena ei siis ole ostaa uutta vaan budjetti olisi n.350€ luokkaa. Muista malleista ei ole mitään kokemusta ja tarkoitus on pitäytyä Canonissa, niin kysyisin mielipiteitänne, että ostaako täyskennoinen 5D, joku kymppisarjalainen vai joku satasarjalainen?
     
  2. Vs: Canon 450D:n päivitys uudempaan

    Aika vaikea sanoa mitään, kun ei tiedä kuvauskohteistasi. Itse tein saman jumpan pari vuotta sitten ja päädyin lopulta vaihtamaan merkkiä. Budjettini oli realistisempi, eli siinä oli yksi nolla lisää.

    Vaikuttavia asioita on tarpeen lisäksi nykyiset objektiivisi. Jos sinulla on hyviä Canonin objektiiveja, se vaikuttaa lopputulokseen. Jos laukussa on vain jotain halpoja zoomeja, ei niille kannata laskea mitään arvoa.
     
  3. pj.haaja

    pj.haaja Well-Known Member

    1 936
    46
    48
    Vs: Canon 450D:n päivitys uudempaan

    No kuvauskohteet on laidasta laitaan: maisemaa, potrettia, katukuvia ja objektiivit ovat adapterilla sovitettuja M42 sekä C/Y manuaalilaseja, koska suurimmaksi osaksi kuvaan filmille. Mietin vaan, että onko uudemmissa Canonin kennoissa kuinka paljon eroa/etuja verrattuna 450D:n kennoon. Tietty 5D:ssä olisi suurempi.
     
  4. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Canon 450D:n päivitys uudempaan

    Ihan hyviä kuvia sillä 450D:llä saa ja jos kuvan kokokaan ole useimmiten varmaan se "juttu", niin esim. 650D:n etuja ovat kääntyvä kosketusnäyttö lisäominaisuuksineen, tehokkaammat prosessorit, jotka kitkevät paremmin kohinoita ja pihinöitä sekä videotarkennusominaisuudet, jotka vanhemmissa rungoissa eivät ole yhtä hyviä. Uusissa on tuki myös STM-objektiiveille, joissa videotarkennus on erityisen smoothia ja äänetöntä verrattuna vanhoihin objektiiveihin. Sulla näytti olevan käsitarkenteisia, joten sekään ei liene mikään "big deal"...
     
  5. pj.haaja

    pj.haaja Well-Known Member

    1 936
    46
    48
    Vs: Canon 450D:n päivitys uudempaan

    Parempi kohinan sieto olis varmaan se tärkein juttu ja tuo 450D on vielä sinänsä ihan käypä peli ISO400:n asti, et en mä siitä luopumassa ole kuitenkaan. Ja videota en kuvaa lainkaan. Kelpais kamera jossa ei sitä ominaisuutta ole lainkaan.
     
  6. Vs: Canon 450D:n päivitys uudempaan

    5D eka malli voisi olla tarpeisiisi sopiva. Iso kenno tarkoittaa parempaa yhteensopivuutta optiikoidesi kanssa, ja kohinan suhteen se on jo merkittävästi parempi kuin tuo 450D. Samalla saat kunnon käytettävyyttä eli kokoa ja painoa. 100-sarjalaiset ovat vähän sellaisia leluja kuitenkin. 5D classic menee varmaan just ja just tuohon 350€ budjettiin.