Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana jl78, 12 Helmikuu 2009.

  1. jl78

    jl78

    19
    0
    0
    Moikka.

    Canon 40D AF-Pisteen valinta ei toimi minulla esim P-tilassa? Mulla vaan vilahtaa kaikki pisteet kun painan kameran takana olevaa AF valinta nappia. Onko joku toiminto mikä estää tämän jos on saman aikaan päällä?
    Pystyn valitsemaan pisteen kyllä C1 - C3 tiloissa ihan niinkuin pitääkin, mutta missään muissa tiloissa ei toimi (Auto ja A-DEP ei pitäisikään).

    Onko muilla ollut tälläistä ongelmaa, vai onko nyt kamerassa / käyttäjässä vikaa?
    Olen vähän aikaa sitten jopa päivittänyt uusimpaan Firmikseen ja samalla resetoinut kaikki kameran asetukset, muttei sekään auttanut.
     
  2. Vs: Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

    Enpä varmaksi muista miten se menee, sattuu olemaan  juuri se päivä kun ei ole runko töissä mukana...
    Joten kokeilen kun olen kotiutunut.

    Miksi sen päivitit ?

    Käyttöohjeen mukaan:
    AF pisteenvalinta on manuaalisesti valittavissa seuraavissa :
    P, Tv, Av, M
     
  3. jl78

    jl78

    19
    0
    0
    Vs: Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

    Päivitin juuri tuon ongelman takia, ajattelin että jos olisi joku ohjelma bugi :)

    Juha
     
  4. HomerJ

    HomerJ

    71
    0
    0
    Vs: Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

    Ootko koittanut napin painamisen jälkeen molemmat rullat sekä tatin?
    Kun sä painat sitä valintanappia niin tuleeko LCD:n se "vaihtokuvio"?
     
  5. jl78

    jl78

    19
    0
    0
    Vs: Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

    Olen kokeillut suoraan virrat päälle, painan nappia: Jokainen AF piste vilahtaa etsimessä punaisena kerran ( alle puoli sekunttia ) ja häviää heti. Olen kokeillut tarkentaa kuvan ja sitten, aivan sama tulos.

    En keksi mikä on nyt ongelma. Mietin juuri että onko minulla joku ihmeen toiminto vahingossa päällä mikä estää tuon? Ohjekirjassa ei mainita mitään mikä voisi estää toiminnon toiminnan. :)

    Olen kokeillut juuri noissa P, Tv, Av, tilossa, ei toimi. Ja molemilla rullilla testannut, mutta kun ne valot ei syty, siis pysy että voisi muuttaa...

    Juha
     
  6. Vs: Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

    Tarkastelen asiaa enemmän kun olen kotitunut ja saanut rungon käteeni

    Viitaten aiempaan viestiini
    Käyttö-ohjeen mukaan pitäisi toimia.

    Käyttö-ohjeen saa ladattua pdf:nä täältä

    Lähde käyttö-ohjeen s. 172
     
  7. jl78

    jl78

    19
    0
    0
    Vs: Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

    Juu samaa sivua itsekin tutkinut useaan otteeseen :)
    Liitteenä juuri napattu kuva, kamerasta P-tila päällä.

    Juha
     
  8. jl78

    jl78

    19
    0
    0
    Vs: Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

    Soittelinpa tuossa sitten Canonin Tekniseen asiakaspalveluun.... huoh...
    Eestiläinen kaveri vastasi, yllättävän hyvällä suomen kielellä vastaili kysymyksiin.

    Ensimmäisenä mieshenkilö kertoi ettei 40D kamerassa pysty muuttamaan kuin C1, C2, C3 tilossa tätä AF Tarkennupistettä....
    Just joo, kylläpä kummasti pystyin kun kameran ostin P tilassa esim... No sitten seuraavaksi hän kehotti ladata Canon.fi sivuilta englannin kielisen ohjekirjan. Kuulema Suomenkielinen ei ole niin kattava. No eipä auttanut, aivan identtinen oli English ja Suomi osiota kirjoissa :)

    Juha
     
  9. Jekku

    Jekku

    21
    0
    0
    Vs: Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

    Mitäs näppäintä painat kun koitat vaihtaa tarkennuspistettä?

    1000D:ssä se on suurennuslasi missä on + keskellä, jonka jälkeen etusormirullalla voi vaihtaa pistettä.
     
  10. jl78

    jl78

    19
    0
    0
    Vs: Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

    Juu sitä painelin. Kiitos kaikille, Ongelma ratkesi!

    Oli asetus: "C. Fn III: AF /Kuvaustaajuus: 3. (oli juuri se suoraan monivalitsimella päällä 1) muutin 0:ksi (normaali)
    Anteeksi tyhmyyteni... en tajunnut vedellä sitä tattiohjainta sivuille...sillä olisi muuttunut...

    Juha
     
  11. Vs: Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

    Hyvä että sait pelittämään  ;D
     
  12. Vs: Canon 40D ja AF-pisteen valinta ei toimi

    oho, onnisti, meinasin juuri sanoa että eihän se tietenkään toimi, kun on kopiokonefirman laite ja yhtenään saa painaa reset nappia,
    Toista on tuo Mitshubishi konsernin tuote, jolla Korean sota voitettiin, on samasta perinjuurin puodista millä noi meitsin kamut eli N-junnu rallihemmot päräyttelee menemään eli Mitshubisi lancer evo III. Konsernin optiikkateollisuuden kirkkain tähti: se takoo, paitsi eritasoista härpätintä numeerisen hierojille, myös meille vanhoille pieruille sellaista että tulee tippa silmään eli Nikon SP, S3 Pro/Black series. toisille liikutuksesta, toisille vitutuksesta kun ei ole varaa...
    ja taas saatiin sotkettua asiaa ihan realismin puolelta...