Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Canon 30d vs Nikon d80

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana gte83, 25 Toukokuu 2007.

  1. patte

    patte

    15
    0
    1
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    D80. Ehdottomasti.
     
  2. Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    Your Camera Doesn't Matter

    Itse olen ollut kovastikin tyytyväinen D80:seen. Kaupassa räplätessä Canonit tuntuivart kovin pieniltä, joten otin sitten Nikonin. Jos tämmöinen omakohtainen kokemus toisaalta sittenkään kenenkään muun päätöksiä helpottaa edes.
     
  3. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    Ootko räpälnnyt kaupassa 400D:tä..? 30D on kokonsa puolesta ihan toiselta planeetalta, se sopii käteen siinäkuin Nikonitkin.
     
  4. Seppo!

    Seppo!

    71
    0
    0
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    cameralabs.com:

    "Nikon’s D80 has arguably been the biggest thorn in Canon’s side during recent times. The two companies have always tended to position their DSLRs in-between each others, so it came as no surprise to find the D80 was a superior camera to the EOS 400D / XTi. It was after all more expensive and you got what you paid for. The big surprise though was just how many new DSLR owners did just that, spending more to enjoy a superior product, <COLOR color="red"]which also arguably out-performed the higher-end EOS 30D in many respects."</COLOR>

    http://www.cameralabs.com/reviews/Canon_EOS_40D/verdict.shtml
     
  5. Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    No se juuri taisi olla se malli jota tarjottiin D80:a vastaavana.
     
  6. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    [/QUOTE]

    Noniin, pitihänse arvata. Itse en huolisi nelisatasta sen pienen koon takia.
     
  7. japi2

    japi2

    26
    0
    1
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    Canonilla on paremmat valikoimat linssejä ja ovat aavistuksen halvempia, ja puhun laadukkaista linsseistä. Ittelläni on 20D eikä oo jättäny pulaan!! Noita runkoja saa nyt (myös 30D halpenee) tosi halvalla kun tuli vielä toi 40D. Eli odota hintojen tippumista! Itse ostin 20D: n juuri ennen 30D ilmestymistä ja maksoin todella kalliin hinnan!!
     
  8. Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    Missä laadukkaissa objektiiveissa olet Nikonin valikoiman huomannut puuttelliseksi?
     
  9. Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    90mm Tilt&Shift?
    No 85 PC on kyllä.

    Mutta 45mm TS. Se se on!
    Canon voittaa Nikonin mennen tullen laadukkaissa linsseissä.

    Jos heittäydyn vakavammaksi niin 28/1.4 on kait lopetettu, ja 35/1.4 edelleen tuotannossa?
    Tuossa canon voittaa.

    Ja uusina canonit on kieltämättä pääsääntöisesti halvempia, käytettyjen hinnat on aika tasan.
     
  10. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    Jos heittäydyttään oikein vakavaksi. Eli ajatellaan valmistajan sijasta kuluttajaa. Ehkä se on erikoista?

    Kuluttajan ei ole mikään pakko ostaa Canonin tai Nikonin objektiiveja.
    On muitakin, ja ne peittävät monia aukkoja ihan hyvin.
     
  11. Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    Eiköhän jokaiselta valmistajalta löydy joku linssi mille ei muilta löydy vastinetta.  Veikkaisin, ettei kuvaaminen jää linsseistä kiinni oli merkki mikä hyvänsä. On minulla tuohon vastakkaisasetteluun selvä mielipide, mutta se on minun, enkä kerro teille :)
     
  12. Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    ;-)

    Juu, vaika tässä nyt puhuttiinkin paremman luokan tavarasta, niin usein halvimman pään kameraa ostavalle neuvotaan miten Canonilla on paljon tarjontaa, ja sitten ostetaan se 70-300, joita kaikki merkit myyvät, mutta mistä on tosiaan canonilla ylivoima käytettynä ;-)
     
  13. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    En mä muutenkaan käsitä, mikä etu siitä on, että just lähimmässäKIN putiikissa on saatavissa mahdollisimman monta erilaista objektiivia tietyn merkin kameraan. Eli siis kaksinumeroisissa luvuissa mennään siinä lukumäärässä, eikä eka numero ole 1.
     
  14. japi2

    japi2

    26
    0
    1
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    No esim. Canon 70-200 2.8 IS on 1789€ ja Nikonin vastaava 70-200 2.8 löytyy satasen hintaero. Valikoima ainakin hieman huonompien puolella on laajempi!!
     
  15. Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    No huh! Kyllä Nikonit on sitten klalliita.

    Olisit viime vuonna vertaillut satamillisten kakkosten tilannetta:
    cannon 450e, nikkor 1450e... Siinä hintaeron mallia.
     
  16. Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    Nikon on parempi
     
  17. Ihmemies

    Ihmemies Member

    454
    6
    18
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    Nikonin laseilla on todennäköisesti arvoa vielä 30 vuoden kuluttakin, toisin kun Canonin, joka vaihtelee bajonettejä vähän väliä, eikä oikein osaa edes päättää, mikä olisi hyvä kennokoko digijärkkärille :)
     
  18. jalakanen

    jalakanen Well-Known Member

    1 453
    210
    63
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    Paljonko tuo 30D kestää virtaa salamalta?
    Entäs Pentaxi?

    Salamit on mulla vanhoja ja niin on kalkkulatkin. Tuommosta hienoa kameraa vaan mieli tekisi kovasti kun tuossa E-1:ä on niin kovin pieni tuo reikä mistä kurkkia.

    Tolle kanonille saisi adapterin OM-kiinnitykselle ettei tarviisi luopua tuosta vivitarin 90/2.5 macrostakaan.

    Niin mutta tuo salamansietokyky siis askarruttaa.
     
  19. jalakanen

    jalakanen Well-Known Member

    1 453
    210
    63
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    ^Perkko Oy tiesi kertoa että kaikkien Pentax-tikitaalien Maksimi ännite on 30v.

    Se siitä sitte. Bowenssi jysäyttää kyllä enempi.
     
  20. jalakanen

    jalakanen Well-Known Member

    1 453
    210
    63
    Vs: Canon 30d vs Nikon d80

    Kanonilta sanottiin että 6v.
    Mitvit?

    Tuohan nyt ei kyllä piä paikkaansa, muutenkuin että vältyyvät takuuvastuulta.
    Paljonkohan se oikiasti kestää.