Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

MYYTY Canon 1Ds runko, tuplalaturi...**MYYTY**

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana nupponen, 26 Joulukuu 2006.

    Canon 1Ds runko.
    Kuvattu noin 120 000 ruutua. Käytönjälkiä on mutta ei mitään pahoja. Runko on siis hyvässä käyttökunnossa. Kenno just putsattu...


    asmo.nupponen(ät)pp.inet.fi
    asmo.nupponen(ät)storaenso.com

    050-3304026
    0400-559561 (työ)
     
  1. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 398
    179
    63
    Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Paljonkos tällaisen varsin paljon kuvatun kameran hintataso suunnilleen on?
    Jos et siis pyyntihintaa muuten tahdo esittää..


    Lisätääs vielä, että kyselen koska laite kiinnostaa hankkimismielessä, ei ylläpidon ominaisuudessa :)
     
  2. Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Sori, unohtui kokonaan että pistin ilmoituksen tännekin! Miltäs kuulostaa tonni?? Tarjotakin saa!!
    Suljinhan tuohon on vaihdettu heti uutuuttaan mutta kyllä sillä "uudella" sulkimellakin on joku 90 000 ruutua kuvattu..
    Kohina yli 200 herkkyyksillä ja hitaushan se tuon rungon heikkoja kohtia on, siis näihin uusiin verrattuna. Itse olen tolla kuvannut lähinnä maisemia jne..

    Kamera on ny Tre:lla kokeiltavana. Alkuviikosta ratkennee tuleeko kaupat.
     
  3. PKivireki

    PKivireki Active Member

    722
    31
    28
    Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Tonni! Maksaisin vaikka heti ellei verottaja olisi muistellut menneitä ikävässä mielessä.

    O tempora o morales, tuo teki sentään muutama vuosi sitten maailman parasta jälkeä..
     
  4. Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Kiinnostaa minuakin, ilmoitatko vaikka yv:nä jos ei tule kauppoja, ff-runko kiinnostaa.

    Osaatko sanoa, mitenkä dynamiikassa se on verrattuna 10D:hen, siinä kun tuo puhkipalaminen näyttää olevan oikea ongelma. 1 D mk2 ja 20D:ssä ongelma ei ole käytännössä lainkaan niin suuri. Ongelma tulee vastaa´n erityisesti voimakaskontrastisissa kohteissa, varsinkin salamakuvauksessa.

    Kuten sanoitkin, kohina taitaa vaivata, enemmän kun omassa 10D:ssä, eihän siinä noita suuria ISO:ja edes löydy. Olisi varsin mielenkiintoista testata muutamalla kuvalla, hinta on varsin hyvin kohdalla, ellei siinä sitten tule kilometrit jossain vastaan, tai ellei siellä ole muita vikoja joita et mainitsisi.
     
  5. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 398
    179
    63
    Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Tuskinpa on huonompi kohinan kestolta 10D:hen verrattuna.

    Edullisempi oli kun odotin, just kuitenkin itsellä menee rahat seuraavaan matkaan (japaniin), että en ole mukana ostajana.
     
  6. Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Muistan jonkin testin, kun 10D tuli markkinoille, missä sitä verrattiin juuri kohinattomuutensa takia 1Ds:ään, ero muistaakseni sen testin mukaan oli yllättävän kova. Sehän ei tarkoita mitenkään yksiviivaisesti että tuo kohisisi paljon, mutta jo 800 kohdalla 10D muistaakseni oli merkittävässä määrin vähäkohinaisempi. Toisaalta kohisevuus ei häiritse pienempikokoisina(kokonaiskuva-alasta pikseleinä läheskään yhtäpaljon kuin mitä se kropatulla tekee.

    Dynamiikkaa siis lähinnä etsin, en kohinaa.

    Olen joka tapauksessa kiinnostunut.



     
  7. PKivireki

    PKivireki Active Member

    722
    31
    28
    Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Höm molemmat on mulla olleet aikanaan, ja jos joku kehuu 10D:n 800sen kohinattomuutta niin huuhaata puhuu, on minun mielipiteeni. 10D tekee mielestäni 800sella käyttökelvotonta jälkeä piste.

    1DS ei kauaa mulla ollut koska oli liian hidas mun työkäyttöön. Annoin vaihdossa 1D MKIINään ja otin takkiin aika ronskisti.
    1DS teki parasta jälkeä mitä on mikään mulla ollut kamera tehnyt. Pirun hidas vaan on, varsinkin RAWlle kuvatessa.

    Tuossa yksi vaatimaton esimerkki voimakaskontrastinen jonka löysin helposti, suoraan vähän perspektiivikorjatusta RAW-tiedostosta .jpegksi
    www.kamera-petteri.fi/koivui1DS.jpg
     
  8. bayerische

    bayerische Member

    472
    2
    18
    Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Toi kuva esimerkki, niin millainen objektiivi käytit?
     
  9. PKivireki

    PKivireki Active Member

    722
    31
    28
    Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Norsun alle jäänyt Canon EF 14 mm./2.8 L. Näkyy varmaan kuvastakin..
     
  10. mjoona

    mjoona Member

    42
    0
    6
    Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Onse hyvä runko, itsellä on kans hitauden takia pari kertaa käynyt vaihto mielessä...
     
  11. Lastu

    Lastu

    595
    0
    0
    Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Kiinnostus heräsi myös. Omassa käytössäni ISO 800 ja 1600 ovat usein pakosta käytössä. Millainen tuo jälki mahtaa olla.
     
  12. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 398
    179
    63
    Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Mikä rungossa on sen kerrottu hitaus, käynnistyy hitaasti, vai jokin muu?

    Kuvanhan sen pitäisi ottaa siinä kun mikä tahansa muukin, eikö tarkennus ja valotus lukitu samaan vauhtiin kun muissakin EOS-1 kameroissa? Hitaus on viissiin ruudun katselussa, käynnistyksessä tms. vai olenko väärässä?
     
  13. PKivireki

    PKivireki Active Member

    722
    31
    28
    Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Sori että emme täsmentäneet; hitaus meinaa että kameran prosessori on hidas suhteessa täyden koon kennoon. Siis kuvan tallentaminen ja esikatselu kestää. Ja varsinkin kuvatessa useampi RAW-kuva puskuriin niin odottelua on luvassa tooodeeella pitkään verrattuna esim. 10 Dhen. Mutta kyl on jälkikin hyvää, erottuu huonot kakkulat hyvistä.

    Kävi mielessä sellainen reissu-herrasmiesyhdistelmäsatsi hupikäyttöön eli halkiokiilatähyslasilla varustettu 1DS ja adaptereilla varustetut Leitz Elmarit-R 28 mm. (hyllyssä,saa nykyään puoli-ilmaiseksi) ja ehkä Vario-Elmar-R (400 €! esim.) ja pieni musta Billingham. Noilla kakkuloilla siis toimii aika-automatiikka vaikka runko ei niitä tunnistakaan, valotusmittaussysteemi tunnistaa tietty valon määrän.

    Voih, nyt mä en enää saa unta!

    EDIT: tossa yks esimerkkikuva, kakkulana mummoikäinen Elmarit täydellä aukolla Canon 1D MkIIN 1.3 croppirungossa http://www.kamera-petteri.fi/ElmaritEOS_1.jpg
     
  14. Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    Että menitkin sanomaan - ensimmäistäkään Canonia ei ole, mutta laukullinen R-laseja olisi.

    Nyt en mäkään saa unta :p
     
  15. Vs: Canon 1Ds runko, tuplalaturi ja kolme akkua

    10D:n jälki 800 on kohtuullista, hyvää se ei ole, mutta kohinattomampi se kuitenkin on. Omaan käyttööni olen silläkin pärjännyt, pakon sanelemana olen isompiakin herkkyyksiä käyttänyt. 1Ds:n kohina ei "pienempirakeisena" tule samalla tavalla esille, joten sietokynnys on erillainen kun kroppikoon kennolla, mutta onhan siinä kohinaa, katselin mallikuvia varsinkin 800 kohdalla, ero oli 10D:n eduksi selkeästi.

    Tarkkaan ottaen tuo voisi olla silti erinomainen runko, mutta toisaalta osoittaa myös sen ettei vanhaa kannata hävittää, vaikka sekin on hidas uudempiin verrattuna, varsinkin valmiusaika. Tuo katselun nopeus ei sanottavasti useinkaan omassa käytössäni ole ongelma, kovin harvoin otan edes kovin pitkiä kuvasarjoja 3-7 kuvaa korkeintaan peräjälkeen eikä silloinkaan se katselun nopeus haittaa, vaikka useamman minuutin tallennusajat voi hieman nyppiä, jos kamera ei tallennuksen aikana voi täyttää puskuria, kuten vaikka 10D...