Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Canon 1D:n 4,15 megapikseliä?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana tomppa-one, 30 Syyskuu 2007.

    Vs: Canon 1D:n 4,15 megapikseliä?

    Se siis toimiessaan pitäisi näkyä My Computerissa vaik on Firewiren kautta koneessa, ok. No anyway, tuo ei nävy, oon kattonut tuhat ja kaks kertaa?
     
  1. hsm

    hsm Member

    833
    0
    16
    Vs: Canon 1D:n 4,15 megapikseliä?

    Mitä sanoo Control Panel / Administrative Tools / Computer Management / Device Manager firewirestä?
     
  2. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 596
    1 304
    113
    Vs: Canon 1D:n 4,15 megapikseliä?

    Firewire on koneen kannalta verkkoyhteys eikä levyasema. Jos käyttäisit USB-piuhaa, niin silloin se olisi levyasema. Jos Firewireyhteys näyttää olevan ok, niin avaa canonin softa ja katso näkyiskö kamera sieltä.

    Mutta helpommalla pääset, jos hankitsen parinkympin kortinlukijan (huuto.netistä 10:llä). Nyt olet varmasti tuhrannut aikaasi epäonnisiin yrityksiin niin että elinikäodotuksesi on lyhentynyt vuodella.
     
  3. hsm

    hsm Member

    833
    0
    16
    Vs: Canon 1D:n 4,15 megapikseliä?

    Näkyy se kuitenkin My Computerissa.
     
  4. Vs: Canon 1D:n 4,15 megapikseliä?

    HAA!! :D Nyt se toimii! Tuolla ohjein sain jotenkin kameran hallintaani ja pystyn ainakin siirtämään kuvat nyt firewireä pitkin. Niistä kameran asetusten muutoksista tieskalla en vielä kokeillut, mutta ei niiden niin väliksi. En tiedä mitä tein, teinkö mitään vai teinkö kaiken? Ainoa vaan, että nuo raw-kuvat eivät näy oikein mun photarissa(7.0), mutta voinen vielä napsuttaa hetkoisen jpegejä:)

    Niin ja nimim Pan: Epäonniset yritykseni ja tuskahikoilu ja v*tutus on kyllä laskenut elinikääni vähintään 10v, mutta kerkee tässä silti kuvata. Ja mieluummin 60vuotiaaksi kaapelilla kuin 70vuotiaaksi onnettomana kortinlukijan käyttäjänä;D

    Kiitokset kaikille!!
    tommi
     
  5. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 596
    1 304
    113
    Vs: Canon 1D:n 4,15 megapikseliä?

    Hyvä kun sait toimimaan. Itse olen käyttänyt kortinlukijaa 4 vuotta eikä ongelmia ole ollut kuin yhden viallisen kortin kanssa. Lukija ei ole feilannut kertaakaan. Asennukseen meni noin 30 sekuntia, minkä jälkeen olen voinut keskittyä olennaiseen. Ja kun seuraavan karkauspäivän jälkeen ei työ enää harrastuksia haittaa, niin kuvaamiseenkin kerkiää keskittymään paremmin kuin nyt :-D

    Mulla on myös Firewire, mutta sitä olen käyttänyt vain lasteni käytössä olevien DV-kameroiden kanssa niiden omilla softilla. Ongelmitta myöskin.