Kai tämä tänne kuuluu..? Onko kukaan tilaillut mitään tuolta cameraquest'ilta? Onko luotettava pulju ja meneekö tilauksen saapumiseen kuinka kauan? Ja sitten se iänikuinen tulli ja alv ... paljonko rungosta ja paljonko optiikoista alv:tä USA:sta? Entä ne tullimaksun prosentit päälle? Onko se paypal'illa maksaminen sitten niin helppoa, että kun systeemit on "kirjattu" ja oikeudet käyttää (vaikka VISA-kortti ilmoitettu sinne), niin laitetaanko maksu menemään USD:nä sinnepäin (posteineen... mitä ostaja vaatii?) ja sillä sipuli. Eli tililtä lähteekö sitten vastaava määrä euroja autom?.. vai pitääkö maksu lähteä täältä euroina (vastattava USD:a vain).. kas kun ei ole tuota tullut käytettyä ... ainakaan vielä. Euro-alueellahan se taitaa olla enempi selvää. Ja meneekö ostotapahtumasta esim. USA:sta kuluja omalta tililtä pankin tai paypalin toimesta (kun valuutta tässä välissä vaihtuu) tällaisessa maksutilanteessa? t. "H Moilanen"
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Tulli vaihtelee sen mukaan, mitä tilaat. Digikameroiden tulli on 0 %, filmikameroiden jotain ja optiikan melko yleisesti luokkaa 6,7 % (muistaakseni). Ostohinta, rahti ja tulli lasketaan sitten yhteen ja tästä summasta lasketaan lisäksi tuleva ALV 22 %. Jos PayPalilla maksat, laitat summan USDeina ja se on siinä. Herra PayPal sitten veloittaa Visa-tiliäsi vastaavalla eurosummalla. (Tähän säästövinkki: PayPalissa voi varsin hyvin piilotetun täpän valitsemalla valita, haluaako käyttää Visan vai PayPalin valuuttakurssia. Jos täppää ei valitse, käytetään PayPalin kurssia. Arvaa, kumpi on maksajalle edullisempi...) Valuutta vaihtuu PayPalilla maksettaessa - myyjän tilille pläjähtää tämän haluama valuutta. Myyjälle saattaa tulla kuluja rahnan siirtämisestä PayPalin tililtä pankkitilille, mutta ne ovat myyjän huoli. Jos myyjä haluaa ostajalta hyvityksen PayPalin nappaamasta provikasta, se yleensä mainitaan. -Topi Kuusinen
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Ahaa siis .. tulli+vermeet+rahti ja siitä kokonaisuudesta vasta se 22% joka sitten lisätään vielä tuon (tulli+vermeet+rahti ) päälle ?!! Tuo säästövinkki pitää muistaa, jos siihen asti pääsee joskus !! Kiitos siitäkin Topille (luultavasti arvaan tuon kohdan oikein)!! t.Teijo S
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Joo ja jos ei niin euron päälle tarkkaa hommaa ole, niin nykykursseilla taitaa loppusumma euroina olla vähän alle sen taalasumman. perr... tuota en ole huomannutkaan. Kerrotko mistä tuon täpän löytää?
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Tällä hetkellä kun dollarin kurssi 1.3453 niin voi turvallisella marginaalilla ajatella dollarihinnan euroiksi. Silloin se hyvinkin kattaa kulut ja verot.
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Niinpä se näyttää tekevän ihan laskemallakin .. - ihan hyvä huomio / "näppituntumaksi", kun hintoja "vertailee"!! Entä tuo cameraquest niinkuin tavaraa toimittavana liikkeenä .. onko siitä kokemuksia .. hyvää tai jotain muuta?
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Jaahans, löytyyköhän tuota enää. Pikku hetki...... My Account -> Profile - > Billing agreements, ja tuosta aukeavan sivun alalaidasta Edit Payment Methods - > Conversion options ja valkkaa täppä " Bill me in the currency listed on the seller's invoice" Edellyttää tietysti että luottokortin tiedot on jo laitettu Paypaliin. Voilá ! Itselläni ei ole Cameraquestistä omakohtaisia kokemuksia, mutta ihan positiivisessa maineessa tuntuu lafka ainakin kotimaansa markkinoilla olevan.
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? No tuota en olis het kättelyssä hokannut .. näin oli nopsempi - kiitos vinkistä, nyt on muutettu!
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Minä olen tilannut tuolta tavaraa ja voin kehua luotettavaksi ja nopeaksi. Ulkomaisilta foorumeilta olen lukenut myyjästä pelkkää hyvää. Mm. RangeFinderForumilla ostetaan aktiivisesti tuolta tavaraa ja sinne foorumille myyjäkin välillä kirjoittelee. Mitä aiot tilata sieltä? Minullla olisi Nokton 50mm F1.5 ja Ulton 35mm F1.7 jouten, jos tarvetta.
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Siitä ostoprosessista piti vielä mainita, että kannattaa laittaa ensin meiliä sille Cameraquestin ukolle että mitä haluaa. Se vastaa sitten hinnan postikuluineen, jonka siirrät sille paypalilla. Rahat veloitetaan sitten visalaskussa tai mikä kortti nyt sattuu olemaankaan. Taisi se hyväksyä muitakin maksutapoja, mutta itse olen kokenut paypalin vaivattomimmaksi.
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Millähän kiinnityksellä - eli mihin Bessan runkoon nuo käyvät ? Ultron 1,7 taitaa olla valovoimaisuutensakin takia hiukka "tyyris" .. siis juuri minun lompsalle Tuota Bessa R:ää tai R2:sta kuikuilen.. varovaisesti tosin!
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Itselläni nuo on ollut kiinni Bessa-R:ssä eli ne käy kaikkiin leican kierrekiinnityksellä oleviin runkoihin. 290€ ajattelin pyytää Ultronista. Ei se halpa ole, mutta kaikki on suhteellista. Tuota linssiä ei muuten valmisteta enää eli saattaa muodostua harvinaisuudeksi siinä mielessä.
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Kyllä, kaikki on suhteellista - tuumaillaan tarjousta - kiitos tiedosta !
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Otetaanpas vielä tuo kohta.. "luotettavaksi ja nopeaksi" ... varsinkin tuo nopeus, mitä käytännössä tarkoittaa, jos tilaan tänään/maksan, milloin tavara on Suomessa (vaikka kamera+optiikka) .. eli milloin voisi odottaa "tullin tädin" soittavan ??
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Oma tilaukseni tuli muistaakseni alle viikossa tai noin viikossa.
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? [[/quote] Oma tilaukseni tuli muistaakseni alle viikossa tai noin viikossa. [/quote] OHO! Sitten on kyllä todella nopeaa .. pitää alkaa varaamaan kaavakkeita ja alvi-tulli-rahaa jo valmiiksi !!!
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? ;-) Jos on rahaa siihen tavaraan niin senhän se sitten maksaa lopussakin, muutettuna eeroiksi. Minä annoin postin tätien hoitaa moiset hömpötykset ja tavara tuli sitten lähipotsiin..
Vs: cameraquest ?... tilaaminen USA:sta ? Miten se meneekään siis .. soitteleeko ne sieltä (tullista .. postista..), että voidaanko me hoitaa tämä paperipuoli ja silleen .. herra hakee ja maksaa vaan sitten vähän .. jos, niin kyllä se sopii varsin hyvin. Postin tädit ymmärtää rahan päälle varmaan paaaaaaljon enemmän, kuin itse (ainakin Suomen Posti .. entinen Supo .. vai mikä se nyt sitten olikaan Italo ... Itsari .. ei Itella .. !!