Vs: Caj Bremer palasi pimiöön "vähänkin käsitelty digikuva" ei suinkaan ole synonyymi huonolle käsittelylle... Aika usein "käsittelystä" saa subjektiivisesti kottikärryllisen paskaa, koska on paljon tapauksia, että käsittely tehdään käsittelyn vuoksi, ikäänkuin maustetaan ruokaa uudella kivalla mausteella liikaa, hallitsemattomasti, taidottomasti, jolloin mausteet hyppää liaaksi esille, eli homma ei oikein ole vielä lapasessa, mutta kuten mainittua, niin subjektiivinen juttu, makunsa kullakin... Ajan ja varsinkin taitojen myötä tuo mausteiden hallinta paranee, ellei tosiaan ole vain tarkoitus "esitellä" maustetta, ts. kokeillaan josko sisällöllisesti melko pskasta kuvasta saisi mielenkiintoisemman käsittelyn kautta.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön On se tietysti näinkin, mutta aika monet (eivät siis tietenkään kaikki) mustavalkofilmille kuvatut tuotokset joita kehutaan vain sen filmin takia, eivät paranisi millään käsittelyllä koska niissä ei edes lähtökohtaisesti ole mitään muuta pointtia kuin se filmille kuvaaminen. Kimolla, Kenillä ja muutamalla muullakin on aivan loistavia kuvia, ihan riippumatta siitä, että ne on kuvattu filmille.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Hupinsa kaikilla. Kyseiset ”miinat” kertovat vaan yleensä niiden asettajista hyvin paljon enemmän kuin vastaajista...
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Rahoitu nyt Jukka, sinulla ei ollut sen enempää tietoa kuin muillakaan jotka hesaria olivat lukeneet, no Sakke sentään näki vaivaa ja sai selville sen mitä mm sinä olit vain tulkinnut hesarista, tuota sinun tulkintaa pidin väittämisenä, en oikeana tietona. Mitä sä oikeen teet iltaisin kun olet noin herkällä päällä, en olisi kuunnaan pistänyt tuota lausetta tänne jos olisin arvannut sinun vetävän koko kattilallisen rokkaa nenääsi, sorry, yritän jatkossa välttää puuttumista mihinkään jossa sinä olet mukana. Olen oikeasti pahoillani, Markku
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Tässä kohtaako saa tunnustaa väriä? Mä olen Jukkiksen ja Kenin joukkueessa!
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Miten tuo nyt puheenaiheena olleeseen kuvankäsittelyyn liittyy? Oli lähtökohtana filmin skanni tai märkävedos tai Digin raw, niin kaiken voi käsitellä hyvin tai huonommin, käsittääkseni. Mä en muista juurikaan, että kuvaa kehutaan sen takia, että se olisi kuvattu filmille. Pitäiskö noita pingviinin kuvia tai laivan kannelta ammuttaja maisemia jostain syystä suitsuttaa enemmän, jottei filmi tai filmille kuvaajat olisi hieman kipuna, vai missä ongelma piilee?
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Sulla on huono muisti tai valikoiva, ei mun kuvia tarvitse kenenkään kehua, minä olen niihin tyytyväinen, jos sinä et niistä pidä niin ei kai se multa pois ole. Selvennyksen vuoksi, en ole mitenkään filmiä vastaan, on mulla hyllyssä pari metriä negoja ja dioja.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön En ymmärrä kuinka se on edes mahdollista, olenhan aina kehunut suunnilleen maasta taivaaseen hyvät filmille kuvatut kuvat, jos olen vain huomannut, kaikkia kuviahan ei edes tule katsottua. Mun mielestä huonot kuvat on huonoja ihan riippumatta siitä millä ne on talletettu.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Eipä se kuvaformaatti kuvia paranna tai huononna olipa sitten filmi tai digi. Kyllähän tuo ajatus siitä että vanha mestari on palannut pimiöön kyllä lämmittää mieltä täällä suunnassa.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Hei ootteko kuulleet, että Caj Bremer palasi pimiöön! Oli unohtanut valot päälle.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön KB-avajaiset tänään.... GUMBOSTRAND Konst & Form - tyylikkäästi esillä - aitoja käsinvedostettuja perinteisiä pimiötyöskenneltyjä valokuvia, kuka lieneekään ne pimiössään vedostanut - kuitenkin joku hiippari näköjään ehti tohon eteen ...!!!! /// terv mad
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Aivan mahtava kuva! Erittäin värikäs persoona mustavalkoisten kuviensa edessä. Bremer näyttää mallia miten pitää vanheta tyylillä! Eläköön Leica, eläköön upeat mustavalkoiset kuvat, eläköön pimiössä vedostaminen, eläköön digikuvaus!