Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Pitääkö tästäkin alkaa vänkäämään? Minä vain välitän tietoa, hesarista saatua ja muualta. En minä mitään väitä, minä totean. Jätä jankuttaminen tähän, jos sinulla ei mitään uutta ole tähän keskusteluun.T jukka
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Oletko oikeasti hämmästynyt? Kun tarpeeksi usein vähättelee muiden ihmisten harrastuksia on ennemmin tai myöhemmin odotettavissa vastareaktioita. Harrastan filmillä kuvaamista, joten filmillä otetut ja pimiössä vedostetut kuvat ovat luonnollisesti minulle lähellä sydäntä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö arvostaisi hyvää digikuvaa. Arvostan hyvinkin paljon.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Oletat siis, että täällä esitettyjen väitteiden ja todeliisuuden välillä on joku yhteys?
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Mikähän siinä näyttelyssä on vedosteiden ja tulosteiden keskinäinen suhde?
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön No, näytti tämä Bremer hengailevan Facebookissa, ja vastasi kyselevään viestiin melko tarkkaan neljän minuutin päästä. Näyttelyssä on hänen mukaansa uusia pimiössä tehtyjä vedoksia mukana. Ei paljon, mutta on kuitenkin. Pitänee laittautua tien päälle ja mennä katsomaan.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Joo, uusia vedoksia, itse tehtynä. on se sitten saatana vieköön ihme, että joidenkin pitää jankuttaa joka helvetin asiasta. "jos noin väität" On mielestäni kommentti sieltä vittumaisimmasta päästä. Mitä ihmettä sitä piti tähänkin ketjuun tulla nillittämään ja vittuilemaan taas kerran asiasta, josta ei ole mitään tietoa. Ei kai se hesarikaan nyt lähtökohtaisesti valheita levittele, kai se nyt lähtökohta on? T Jukka
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Kokemusta on pitkältä aikaväliltä, joka keskustelussa tulee aina nuo samat ihmiset jankuttamaan. Jankuti jankuti. Ottaisivat mallia sinusta, selvittäisivät asiaa, ennen kuin kirjoittavat mitä sattuu. T Jukka
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön En nyt kuitenkaan ihan ymmärrä mikä tässä niin ihmeellistä on, eikös pimiöitä ole käytetty iät ajat, Bremerkin vaikka kuinka kauan ja nyt taas 10 vuoden tauon jälkeen koska ilmeisesti ne vedostetut kuvat olivat sellaisia joihin kyseinen vedostustyyli sopi paremmin kuin Epson. Ei maailma ole mitenkään paremmaksi muuttunut vaikka yksi vanha valokuvaaja onkin nyt käynyt kerran pimiössä, ihan kiva, vedostamalla saa hienoa jälkeä, jos osaa, aika harva osaa.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Minä poistun nyt takavasemmalle tarkkailijaksi, ei jaksa nyt tätä energian tuhlausta jankuttamiseen. Taidan tehdä Kapat, mutta laajemmassa mittakaavassa ja eri syistä T Jukka
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Mitäpä ihmeellistä tuossa olisi. Tai no, olisin kyllä onnellinen jos itse voisin 85 v iässä ryhtyä vedostelemaan näyttelyä vanhoista negoista, tai miksei uusistakin. Herätti vain mielenkiinnon, että onko tosiaan noin - intoa riittää pimiöpuuhiin taas tauonkin jälkeen. Näyttää olevan. Tunnen kyllä suurta kunnioitusta osaavia tekijöitä kohtaan, ja menen ilman muuta katsomaan näyttelyä.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Totta kai, hieno juttu, ei kai siitä kukaan ole eri mieltä? On vaan vaikea kuvitella, että kun Bremer seuraavan kerran tulostuttaa kuvia Epsonilla se aiheuttaisi lähes uskonnollista hurmiota?
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Kai ihan oikea digijäärä saa kovettumia jo Epsonin suutintestin vinkunasta....
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön En nyt oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitit. Minä arvostan hyvin tehtyä vedosta, olkoon se tehty perinteisellä märkätekniikalla, tai nykyruiskeilla. Tietenkin lähtökohta etusijalla, siis kuva ja sisältö. Sitä en arvosta, kun palstalle tuodaan osaamaton tekele, jota hypetetään vain sen takia, kun on kuvattu filmille, huonosti skannattuna tai huonosti vedostettuna. Tai jo huonosti valotettuna ja kehitettynä. Kapa
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Ihan yhtä lailla hypetetään hätäisesti kuvattuja ja surkeasti käsiteltyjä digikuvia. En koe että filmi- ja digikuvien hypetykset mitenkään olisi epäbalanssissa vaikka muutamat jäsenet näin väittävätkin.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Ei se ihan niinkään mene, kyllä melkein jokainen vähänkin käsitelty digikuva saa kottikärryllisen paskaa niskaan
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön No, meitä on harrastuksen erilaisissa vaiheissa ja osaamisen tasoilla. Minusta kaikkien pitää saada harrastaa, ja kaikkien pitää saada julkistaa kuviaan, ja saada halutessaan niistä palautetta - ei siitä pidä eliittijuttua tehdä, vain tosiosaajille. Niitä tosiosaajia sitten tulee aikanaan niistä aloittelijoista, kenestä nyt sitten tulee ja kenestä ei. Kivaa se voi olla kaikilla tasoilla. Joku potkii palloa firmajoukkueessa, ja saattaa olla kivempaakin kuin HJK:n edustusjengissä - taso on eri, mutta eihän kukaan vaadikaan samaa. Kommentoinnin vähä-älyisyys on tietysti ärsyttävää, eikä siitä pääse muuten kuin jättämällä kuvat postaamatta ja kommentit lukematta. Kohinaa on, ja sen kanssa on vain elettävä. Möllit kommentit ovat sikäli harmillisia, että esim. malliin kohdistuneina ne estävät kuvien julkistamisen. Porukassa on niitä, jotka eivät ymmärrä eroa kuvaajan ja kuvan kommentoinnissa, tai kuvan ja mallina olevan henkilön mollaamisessa - ja sitä ymmärryksen kehittymistä nyt on turha odotella. Joskus täältä on saanut todella hyviä huomioita kuviin, mukanahan on paljonkin varsin osaavaa porukkaa. Useimmiten sitten ei.... Toi susipaskojen kuvien kehuminen maasta taivaanrantaan vaikkapa jonkin kameramerkin (tai kehitteen....) varjolla on - no, ei se nyt sentään ärsytä. Hupaisaa, pikemmin. Joittenkin nimimerkkien kuvaketjuja nyt osaa jo olla avaamatta. Filmikiihkoilijoitten infantiili asenne "jos et ole meidän joukossamme, olet meitä vastaan" on tietysti enemmän uskontotieteiden tutkimusalaan liittyvää - yleisinhimillistä, mutta lapsellista. - Jossain urheilutapahtumassa pallojoukkueitten kannattajat tappelevat verissä päin, vaikka ihan samasta potkupallosta tai lätkästä on kyse, paidan tai kaulahuivin väri vain eri. Samasta kesken jääneestä kehityksestä lienee kyse.
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön ^ Muuten ihan asiallinen teksti, mutta viimeinen kappale on tietenkin täyttä skeidaa. Ei täällä ole filmikiihkoilijoita, on vaan ryhmä ihmisiä jotka harrastavat filmillä kuvaamista ja ovat siitä kiinnostuneita. Aika monen kanssa olen jutellut ja jopa tavannut, eikä mistään kiihkoilusta ole tietoakaan, hyvin rauhallista ja mukavaa porukkaa. Kiihkoilu tuntuu enemmän olevan digihemmojen heiniä, siltä suunnalta ne provosoinnit tulevat lähes joka kerta. Ja se vasta lapsellista on!
Vs: Caj Bremer palasi pimiöön Niin onkin, lähes (mutta ei ihan) yhtä lapsellista... Mutta hauskaa, porukka kun menee samaan miinaan aina ja joka kerta. Koirakin oppii vähemmillä toistoilla....