Kamera: Leica M2 Linssi: Jupiter-3 Filmi: Rollei Retro 400S. Itse puolattu filmi loppui kesken! En hiffannut että olin puolannut tähän kasettiin vajaat 30 ruutua. Kehitys: ID-11 semi-stand developement 19° 24min. Eka kertaa tällä reseptillä – vähän rakeista tuli. Skannaus: Viimeisiään vetelevä Epson Perfection V600 #1 Ikkuna #2 Tie #3 Auto #4 Ihminen #5 Rakennus #6 Puu
Sitten tuli tehtyä oikea tollon työ: Olin aktivoinut vanhan Leicani 35mm halokehän vaikka kuvasin viisikymppisellä. Tästä eteenpäin loppujen kuvien sommittelu meni väärän halokehän mukaan, enkä edes tajunnut koko asiaa. Yllättäen osa kuvista vain parani tästä virheestä! #7 Omat jalat # Vesi #9 Taivas #10 Valaisin #11 Kirja Salama ei lauennut! #12 Yö #13 Seinä #14 Pyöreä #15 Varjo #16 Kengät
#17 Kahvi #18 Herkkuja – Tässäkään salama ei tullut kuvaan mukaan #19 Ihmisiä #20 Roskis. Ideani luksuslaukkujen ja poisheitetyn pussin vuoropuhelusta meni nyt mönkään. Väärä halokehä aiheutti sen, että tuo roska (vaatekaupan pussi) rajautuu ulos kuvasta. #21 Peili #22 Työkalu #23 Kone #24 Sukat
Suosikkejani ovat ainakin kone ja patsas. Ja olihan siellä muitakin viehättävän "vapaasti hengittäviä" kuvia. Vaikkapa yö, vesi ja tie. Miten tämä on mahdollista? Minun tuntemissani Leicoissa on helokehien valintavipu vain esikatselua varten ja valinnan määrää kuitenkin objektiivi tai sovite. Onko M2 erilainen tässä suhteessa kuin M4, M5 tai M6? ed. Jaa niin oli mulla M2 kanssa hetken, mutten muista että se olisi ollut erilainen. Ja niin, looginen vastaus kertomaasi on tietenkin että sulla oli väärä sovite siinä. Silleenhän se kai vaan "aktivoituu" tässä tapauksessa.
Mun soviterengas on ebaystä tilattu ja nippa nappa hintansa väärti (5€). Se jää usein roikkumaan 35 ja 50 välimaastoon. Onneksi sentään tarkennus on kohdillaan.
Hyvä setti tämäkin joista varsinkin tuo ekan setin "rallikuskit" on hyvä, hienoa on ollut muuteskin seurata ja katsella näitä rouheita mv settejä mitä porukka on laittanut. Kiitos.