Moikka, Rf:n omistajat, minkälainen ääni 65 millisen sulkimesta tulee? Mulla on testissä yksilö, jossa se ääni on todella hiljainen, kamerassa on filkka sisässä, enkä ole lainkaan varma tuleeko sieltä kuvaa vai ei.. En viitsis turhaan laukoa jos se ei skulaa...Äänen lopussa on sellainen outo vaimea murahdus, kuuluuko asiaan? Kiitos jo etukäteen
Vs: Bronica rf 645? Joo niinhän ne tapaa oleen, no vedin sen rullan läpi, ja välillä en ihan ollut varma laukesko se vai ei, ääni on hiljaisempi kuin Mamiya 7:ssa, joka kertoo varmaan jotakin... Otin rullan pois ja panoin ME nappia ja sitten pystyin testaa sen sulkimen, täähän edes laukee jos ei oo filkkaa sisällä, ME-nappi on sen override. Mutta kummallinen murina tulee kun se laukauksen jäkeen virittää sen sulkimen, ja näkyis se ainakin sisällä toimivan. Ohjeissa oli kyllä -5C-40C, et saas nähdä onko jaksanut. Muuten näppärä peli.
Vs: Bronica rf 645? En ole tuota kameraa itse (vielä) käyttänyt, mutta arvosteluita lukiessa on tullut vastaan useampikin kommentti tuosta "murinasta". On ihan normaali ääni ja johtuu automatiikasta joka virittää sulkimen. Joku kamerasta arvostelua kirjoittanut oli jopa erehtynyt pitämään viritysääntä laukaisuäänenä ja valitetellut pitkää viivettä... Vähän sillä silmällä olen katsellut itsekin tuota kameraa...
Vs: Bronica rf 645? katos, kuuttasataa näyttävät huutavan, mutta jos hankkis oikein työkaluksi niin eihän se kovin paha ole..
Vs: Bronica rf 645? On kuulema todella hyvä lasi, itseäni taas kiinnostaa lähinnä se 45 millinen. Ekat negatkin sain tehtyä, hyvin näyttää pelittävän, vaikka ei äänestä uskois... Vähän pelkäsin, että rikki on kun se ääni on niin outo.
Vs: Bronica rf 645? Enpä ollut kuullutkaan satamillisestä. Vain 45 mm, 65 mm ja 135 mm ovat tuttuja. Kun taas katsoi Tamronin sivuilta: http://www.tamron.com/bronica/default.asp niin siellähän taas ei ollut kun laajis ja normaali. No, hieno vekotin kuitenkin. T. K.