Hyvä esimerkki siitä, että mustavalkokuvankin voi tehdä sävykkääksi ja kontrastikkaaksi - ei sen välttämättä tarvitse olla tuskanharmaa.
Tää on komee kuva, ja malli on erinomainen. Miljöötausta luo kolmiulotteisuutta hyvin kuvaan ja ryhdikäs ja itsestään varma malli korostuu hyvin etualalla eivätkä taustamiljöön elementit häiritse millään tavalla. Ja tosiaan kuva on miellyttävän sävykäs ja riittävän konstratin omaava. Hyvä henkilökuva, josta pidän kovasti!
Riippuvat sormet (8 kpl), taustan käytävällä musta/valkoiseen riippuvaiset valaisimet, lavuaarin vesilukko. Kyllästynyt ilme, pohkeinen piikkari irti marmorilaatasta, kumpaisenkin kenkien varjot. Feminiinistä voimaa, varjo leikkaa keskeltä kasvojen.
Eiks noita ole yhdeksän? - No, oikeasti. Posea ajattelin. Onko tuo viuhka hyvä noin? Pitäisikö lomittaa? (Kuvahan on kokonaisuutena hieno.)
Jep, ajattelen itse, että kunnioitan kuvaajan työtä, näin hän on sen kuvannut ja näin hän on sen julkaissut. Kuvan idea on katsojan silmin: ryhdikäs ja itsestään varma nuori nainen miljöössä, ilmentää naisellisuutta, ripaus eroottisuutta, kauneutta, tietoisuutta itsestään, varmuutta huteran laukun päällä, tässä sitä ollaan, mä oon mikä oon… Travelling blues… Mustavalkoinen pehmeän sävykäs kuitenkin riittävän kontrastinen esillepano toimii oikein hyvin. Tämä on yksi parhaita kuvia sekä idealtaan että toteutukseltaan, mitä ylipäätänsä eri foorumeilla näkee. Jk. Tekisi jopa mieli sanoa jotain kuvausvälineistöstä, mutta en sitä tee (siihen on syynsä).
Ok, zuumailette mikroskooppisen huomaamattomia poimuja? Itte näkisin huolestunutta ilmettä, "Kansalaisopisto" tekstein varustettua kapsäkkiä alla, sammutettua lamppua pään päällä.
No ei muuten, mutta 40 vuotta matematiikan opettajana saa vieläkin korjailemaan ilmeisiä laskuvirheitä....
Sinäkö? Olen aina kuvitellut, että olet ollut ammattivalokuvaaja. No, voihan yhdestä ihmisestä olla moneksikin…
Niin no, täytyy tunnustaa, että en yleensä kovin syvällisesti yritä tämmöisillä foorumeilla ihmisten taustoja miettiä. (Olikos Kullervo Koivisto oikealta nimeltään Heikki Mattinen (??) ). Mutta, mukava tulla yllätetyksi…
Sommittelultaan eriomainen kuva, jossa malli istuu juuri hienosti sekä suhteessa koko kuva-alaan että taustaan. Myös taustan elementit ovat hienosti tasapainossa niin kokonaisuuden kuin toistensakin suhteen, ja kuten tuolla jo aiemmin todettiin taustan asetelma myös vahvistaa kolmiulotteista vaikutelmaa. Malli on luonnollisen oloinen, siis mitä ilmeisimmin kuva esittää hyvin juuri hänen persoonaansa. Eipä tähän paljoa jää muuta sanottavaa kuin että aika lähellä täydellisyyttä ollaan.
Hi hii, hyvä ,-) Joku joskus tokaisi: "tunnelin päässä näkyvä valo on kustannussyistä sammutettu", tässä näkyy luonnon valoa käytävän päässä asti. Asennetta, feminiinistä voimaa.