kertokaas viisaat, miten kannattaa pistää säädöt, jos meinaa kuvata tummaa ja vaaleaa koiraa vastavaloon yhtä aikaa? tai myötävaloon? tai ylipäätään ollenkaan ;D onko säädöillä, esim aukon koolla, edes merkitystä, muutenku että koittaa säätää tumman ja vaalean välimaastoon? salamahan tossa ois tietty järkevin ratkaisu, mutta ku tykkää kuvata vallitsevassa valossa niin sit tykkää. tässä kuvassa on vähän autettu photarilla että kihara ei ois ihan tukossa..
Vs: blondi ja brunette Hej. Heijasta valoa, heijastimella. Tai kokeile sitä kamalaa pseudohoodeeärrää 8-O -TODELLA HILLITYSTI JA TYYLILLÄ, tottakait. Raa'an kuvan dynamiikka kait huomioitu versus se jiipekki ? Sitten vain availemaan tukoksia jne... Voihan sitä muutenkin valaista kuin salamoilla. -Niitäkin voi heijastaa jne plaaplaaplaa... Ongelmatilanne, mainittu, kaikessa kuvauksessa. Ei vain hauvojen kanssa. Rakastaen - Erska edit: lisäsin sanan:pseudo edit: Lisäsin lisää lisäyksiä
Vs: blondi ja brunette ah, heijastin. olin taas itse tyhmä. se on se kapine mitä mulla ei vielä ole. siis sellasta hienoa. vois melkeen tilailla sellasen jostain.. tossa nimenomaisessa tilanteessa oli ongelmana vielä vähäinen valo, että ei oikein hdr-kokeilu tullut kysymykseen, ku kohisee niin pirusti jos koittaa valoa lisätä photarilla.
Vs: blondi ja brunette Heijastinta ei tarvi joka kuvaa varten ostella. Ite olen välillä repinyt sellaisen hädissäni esim. Lidlin pakastetuotteiden kuljetuskassista. Tai voi runttailla folioista - 'legendaarisesti'. Kekkaileminen on hauskaa ! - Eero Lisäysedit: Vähän tyhmästi sanottu "...joka kuvaa varten ostella..." eihän se nyt kertakäyttökamaa ole ! Mullakaan ei vain ole mitään *hienoa'. - E
Vs: blondi ja brunette Mulla on koko hima täynnä mun "keksintöjä". Ei meinaa ite sekaan mahtua (Eikä pyytää ketään kylään enää - E