Vs: Berliini - Postmodernin rappio(teko)taiteen kehto/1 Jos ajatellaan taiteen rappion ultimaattumia, se lienee silloin käsillä, kun tekotaide on rappiolla. Hylkääkö se silloin oman etiikkansa ja ryhtyyy todelliseksi taiteeksi? Vai siirtyykö asetelmissa "alaspäin" ja on tekokulttuuria. Mutta silloin tullaan tilanteeseen, jossa se onkin vaarassa tulla korkeakulttuuriksi, jonka piiriin kuuluvia ilmiöitä on useimmiten tapana kutsua taiteeksi. Sillä onko muuta tekokulttuuria. Alustuksen jälkeen: Jos lähdetään siitä kulttuurisesta näkemyksestä, että hipsuilu on kulttuuria ja mitä huonompaa ja efektiensä näköistä, sitä aidompaa se on, niin muutamassa ensimmäisessä on päästy siitä kulttuurista rappio-tekotaiteeseen ja ne demonstroivat olennaisena piirteenään sitä "pinnoittamisen" periaatetta, jota Kapa muistaakseni usein mainitsee. Viimeinen sensijaan vaikuttaa aidolta tekotaiteelta (tai sitten maailma oli niin harmaa) ääritasaisine vinjetointeineen (jotka pitäisi kieltää).
Vs: Berliini - Postmodernin rappio(teko)taiteen kehto/1 Tuoltako täällä näyttää :O Tuo toiseksi viimeinen kuva lie otettu Münzstraßella, pitserian takaovella?
Vs: Berliini - Postmodernin rappio(teko)taiteen kehto/1 Juu, hienot kuvat mutta ei minunkaan Berlinistäni. K.
Vs: Berliini - Postmodernin rappio(teko)taiteen kehto/1 Kiitos kommenteista. Ihminen on ailahteleva, kuvatessaankin. kapa